מנהרת התשתיות (צילום: התאגיד העירוני יפה נוף)
מנהרת התשתיות (צילום: התאגיד העירוני יפה נוף)

משרד התחבורה דורש מיפה נוף 72 מיליון שקל לאלתר

במכתב ששלח אתמול החשב הבכיר במשרד התחבורה רונן לוי למנכ"לית תאגיד יפה נוף סאלי גליצנשטיין ואשר הגיע לידי "כלבו - חיפה והקריות" הוא דורש מהתאגיד להשיב למשרד 72 מיליון שקל תוך שבעה ימים: "מהדוח הכספי של התאגיד לשנת 2019 עולה כי לתאגיד קיימת יתרת זכות של 72,394,000 שקל למשרד"

פורסם בתאריך: 9.3.21 07:51

משרד התחבורה דורש מהתאגיד העירוני יפה נוף להשיב לו 72 מיליון שקל תוך שבעה ימים – כך עולה ממכתב ששלח אתמול (שני) החשב הבכיר במשרד התחבורה רונן לוי למנכ"לית תאגיד יפה נוף סאלי גליצנשטיין ואשר הגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות".

"ב-16 בפברואר 2011 נחתם בין המדינה לבין יפה נוף הסכם מסגרת למתן שירותי ניהול פרויקטים תחבורתיים במטרופולין חיפה, אשר הסתיים ב-30 ביוני 2020 ומהווה הסכם המשך להסכמים קודמים בין המדינה לחברה", כתב לוי, "מהדוח הכספי של התאגיד לשנת 2019 עולה כי לתאגיד קיימת יתרת זכות למשרד התחבורה של 72,394,000 שקל".

במכתבו התייחס לוי לדברים שאמר יו"ר התאגיד לשעבר חבר המועצה יואב רמתי בישיבת מועצת העיר בחודש נובמבר האחרון, וכתב: "לדבריו של יו"ר החברה לשעבר, כפי העולה מפרוטוקול ישיבת מועצת העיר חיפה מ-17 בנובמבר 2020, קיימת בחשבונות התאגיד יתרה של כ-74 מיליון שקל שאותה עליו להשיב למשרד התחבורה". לוי אף ציטט את דבריו של רמתי, ולפיהם "בספטמבר 2019, לאחר חקירה צולבת שלי בוועדת הכספים, מודיעים המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים כי אכן משיקול דעת לקוי לא דווחו לדירקטוריון הקודם וכמובן לנוכחי כי נמצאו כ-70 מיליון שקל. תקשיבו טוב, נמצאו 74 מיליון שקל בקופת התאגיד. זה כסף שהגיע ממשרד התחבורה לפעילויות שונות בתחום של הפקעת קרקעות. הכסף נשאר בתאגיד והיה אמור לחזור למשרד התחבורה".

לוי מסר במכתב את פרטיו המלאים של חשבון הבנק של משרד התחבורה וכתב: "לאור כך שמדובר בסכום השייך למשרד התחבורה, על התאגיד להשיבו במלואו לחשבון".

 

 

יצוין כי בסוף שנת 2019 התברר כי גורמים בתאגיד טוענים שנמצאה יתרה בסך של יותר מ-50 מיליון שקל שלא נוצלו לפרויקטים שמימן משרד התחבורה לאורך השנים, אשר התגלתה בבדיקה שביקש רמתי לערוך. בנובמבר 2019 פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי משרד האוצר ימנה רואה חשבון שיבדוק אם יפה נוף לא מחזיק ביתרות כספים שהועברו אליו מהמדינה לביצוע פרויקטים – צעד שנחשב כהבעת אי אמון של המדינה בתאגיד. היחסים הרעועים בין יפה נוף למשרד התחבורה, שהחלו עם כניסתה של עינת קליש רותם ללשכת ראש העיר, נמשכים מאז, ובשבוע שעבר שלח המשרד מכתב התרעה לתאגיד ואיים בהליכים משפטיים נגדו בטענה שיפה נוף מסרב לשנות את פוליסות הביטוח שברשותו לאחר העברתם של הפרויקטים שהיו באחריותו לחברות תשתית אחרות.

במכתבו מאתמול דרש החשב הבכיר של משרד התחבורה לקבל את הכסף לאלתר: "על התאגיד להשיב את הסכום באופן מיידי למשרד התחבורה ולא יותר משבעה ימים מיום קבלת מכתב זה". כמו כן נדרש התאגיד "להימנע מלעשות שימוש בכספים אלה עד למועד השבתם". עוד הוסיף לוי כי אין במכתבו "כדי למצות את טענת המדינה ו/או משרד התחבורה והבטיחות בדרכים כלפי התאגיד או לגרוע מכל טענה אחרת שמתבררת בימים אלו בין הצדדים".

מיפה נוף נמסר בתגובה: "משמח שנפתרו כל בעיות התחבורה במדינה ושבמשרד התחבורה מוצאים זמן לצפות בישיבות מועצת העיר. לגבי אמיתות הטענות במכתב – הנושא ייבדק על ידי גורמי מקצוע. התאגיד ישיב במקום המתאים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תובנה לקויה

    ועוד פעם קליש לא מבינה ולא צופה מראש את ההשלכות של מהלכיה, בדומה להפסקת דילול החזירים!

  2. תגובה עלובה של יפה נוף

    כנראה שטרם הפנימו עד כמה מצבם חמור.

  3. רוני

    שמשון עידו ממשיך להפעיל את מירי רגב כדי להתנקם בקליש על זה שלא נתנה לו ג'וב

  4. לזמן את היו"ר הקודם וואקים שיתן הסברים למועצת העיר

    השתוללות יפה נוף, תאגיד שחושב שהוא מעל החוק ומעל משרד התחבורה ומעל העיריה…
    לזמן את רואה החשבון גזבר העירעה ויו"ר יפה נוף בשנות ההשתוללות האדון ג'קי ואקים שיתן הסברים, על הדרך לאן נעלמו גם מליארד שקל מעל התקציב באוטובוסי מטרונית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר