שהירה שלבי (צילום: חגית הורנשטיין)
שהירה שלבי (צילום: חגית הורנשטיין)

חשש בחד"ש שמינויה של שלבי לסגנית ראש העיר לא יאושר

בחד"ש נפגשו עם חברים מהאופוזיציה בניסיון להשיג רוב למינוי שלבי לסגנית. החשש הוא כי הקואליציה לא תצביע פה אחד והמינוי ההיסטורי לסגן ראש עיר ערביה לראשונה בתולדות העיר – לא יעבור. יו"ר חד"ש, רג'א זעאתרה: " בעיר כמו חיפה זה לא רק עניין של קואליציה-אופוזיציה, אלא אמירה ערכית וחברתית בעיר שמתהדרת בחיים המשותפים"

פורסם בתאריך: 2.5.21 11:26

השבוע אמורה לעלות על סדר יומה של מועצת העיר הצבעה על מינויה של חברת המועצה מסיעת חד"ש, שהירה שלבי, לסגנית ראש העיר במקומו של דובי חיון. אולם בחד"ש מתעורר חשש כי לא יהיה רוב לאישור המינוי ובימים האחרונים פתחו במגעים עם הסיעות השונות, כולל סיעות האופוזיציה, כדי להבטיח רוב בהצבעה. אולם כפי שמסתמן כעת האופוזיציה לא נתנה הבטחה לחד"ש לתת רשת ביטחון למינוי שכן זה יהיה בבחינת סיוע לקליש.

המינוי של שלבי אמור להיות מינוי תקדימי שכן בפעם הראשונה בדברי הימים של העיר עשויה אישה ערביה לשמש כסגנית ראש העיר. לכלבו נודע כי ממלא מקום ראש העיר נחשון צוק הבטיח כי כל סגני ראש העיר יצביעו בעד המינוי אולם החשש בסיעת חד"ש, כאמור, הוא כי לא כל הקואליציה תצביע פה אחד ולא יהיה את הרוב הנדרש העומד על 16 קולות, במיוחד שאחד מחברי הקואליציה כבר הודיע פומבית שלא ישב בקואליציה שבה שלבי משמשת כסגנית ראש עיר. משיחות שערך כלבו חיפה והקריות עם חברי קואליציה נוספים עולה כי ישנם כאלו שעדיין לא החליטו האם יצביעו בעד המינוי.

 

 

 

מינויה של שלבי הוא חלק מההסכמים הקואליציוניים עם הרכבת הקואליציה לפיהם דובי חיון מסיעת מר"צ ישמש סגן ראש עיר בשכר במחצית הקדנציה, ואילו במחצית השניה שמתחילה החודש – תחליף אותו שלבי. התכנון המקורי היה כי יו"ר הסיעה, רג'א זעאתרה, יהיה זה שימונה לסגן, אולם בעקבות מחאה ציבורית ופוליטית נגד המינוי בשל דברים שיוחסו לו, ששיאה היה בעריכת הפגנה מול ביתה של ראש העיר והתנגדות חברי כנסת ושרים ובראשם ראש הממשלה שדאג להרים טלפון אישי לקליש, בחר זעאתרה לוותר על המינוי ולהעבירו לשלבי.

יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה מסר בתגובה: "נושא הסגנות מעוגן בהסכם ביננו לבין ראש העיר ואנחנו בהחלט מצפים שהקואליציה לא תיגרר אחרי שיח גזענות והסתה פופוליסטי. אבל בעיר כמו חיפה זה לא רק עניין של קואליציה-אופוזיציה, אלא אמירה ערכית וחברתית בעיר שמתהדרת בחיים המשותפים; מעמדו וחלקו של הציבור הערבי בעיר ובעירייה הוא עניין חשוב ורגיש שכל קברניטי העיר השכילו לכבד משך עשרות שנים. זה השיקול העיקרי שצריך לעמוד לנגד עיני כל חברי המועצה מכל הסיעות, זה מבחן מנהיגות הן לקואליציה והן לאופוזיציה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ערבי חיפאי

    מעניין קיבלתם תגובה וציטוט דווקא ממי שגרם לנזקים בין ערבים ויהודים בעיר, הנציג הכי אלים שמנצל את במת מועצת העיר כקרש קיפצה לכנסת, החברה הערבית בחיפה לא הצביעה לך, היא הצביעה לחד"ש שכנראה בשביל לעשות שקט תעשייתי בחרו באדם כמוך לראש הרשימה, וחבל.

  2. בושה לא מייצגים את חיפה או הציבור הערבי המכובד בעיר

    שניהם מייצגים את ההסתה ולא הדו קיום אפילו לא קיום הדדי הם הרי מסיתים קבוע בעד מחבלים רוצחים

  3. יישובים ואזורים מעורבים/משותפים – OnePlace, Arabs in Israel

    […] חשש בחד"ש שמינויה של שלבי לסגנית ראש העיר לא יאושר. בחד"ש נפגשו עם חברים מהאופוזיציה בניסיון להשיג רוב למינוי שלבי לסגנית. החשש הוא כי הקואליציה לא תצביע פה אחד והמינוי ההיסטורי לסגן ראש עיר ערביה לראשונה בתולדות העיר – לא יעבור. יו"ר חד"ש, רג'א זעאתרה: " בעיר כמו חיפה זה לא רק עניין של קואליציה-אופוזיציה, אלא אמירה ערכית וחברתית בעיר שמתהדרת בחיים המשותפים", בועז כהן, כלבו חי]ה והקריות, 2.5.21 ♦ […]

  4. א.א.חיפה..

    הי תתעוררו מה זה מחד"ש סגנית של עירית חיפה. איפוא כל אנשי המועצה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר