"פינוי" תלמידים במסדרת תרגיל ארצי (צילום: דוברות עיריית חיפה)
"פינוי" תלמידים במסדרת תרגיל ארצי (צילום: דוברות עיריית חיפה)

מאות תלמידים בחיפה תרגלו הבוקר חשש לצונאמי באזור החוף

תרגיל המדמה שריפה וחשש לצונאמי ומצריך פינוי מיידי התקיים הבוקר בבתי ספר יסודיים. התלמידים פונו באמצעות אוטובוסים של אגד למרכזים קהילתיים שהוגדרו כ"שטחי פינוי", בהם קיימו צוותים של מינהל החינוך פעילות הפגה

פורסם בתאריך: 4.5.21 17:27

מאות תלמידים השתתפו הבוקר (שלישי) בתרגיל פינוי מוסדות חינוך בשל שריפה וחשש לצונאמי באזור החוף. פינוי התלמידים בוצע על פי נוהל אותו גיבש אגף הביטחון בעיריית חיפה, יחד עם משרד התחבורה, רשות החירום הלאומית ואגד, במטרה לקצר את הזמן הנדרש לפינוי תלמידים בחירום. התרגיל הוא במסגרת היערכות ארצית לפינוי מוסדות חינוך במצבי חירום כגון רעידות אדמה ושריפות.

בחיפה השתתפו בתרגיל בתי הספר היסודיים: דגניה, עלייה ונופים. התלמידים פונו באמצעות אוטובוסים של אגד למרכזים קהילתיים שהוגדרו כ"שטחי פינוי", בהם קיימו צוותים של מינהל החינוך פעילות הפגה.

 

 

על פי הנוהל בכל מצב חירום, בו נדרש פינוי של תושבים, יועמדו באופן מיידי בכל האוטובוסים שיימצאו באותו זמן בתחנות הקצה בשכונות ללא נוסעים, לרשות קציני הביטחון העירוניים, ויפעלו על פי הנחיותיהם לפינוי מהיר של מוסדות חינוך, בתי אבות ומרכזים רפואיים.

הנוהל גובש על ידי רשות החירום הלאומית (רח"ל) ומשרד התחבורה, האחראי על קווי התחבורה הציבורית, שקבע כי חברת אגד תהיה שותפה לפינוי מוסדות חינוך ובתי אבות בשעת חירום.

התרגיל, נוהל מרכב החפ"ק קדמי, שהוקם על ידי העירייה יחד עם כיבוי אש, שאליו הוזרמו הנתונים וממנו ניתנו הנחיות הפינוי לגורמים שהשתתפו בתרגיל, בהם מערך כבאות והצלה .

מנהל אגף הביטחון בעיריית חיפה יאיר זילברמן, ציין, כי מסקנות ולקחי התרגיל ישמשו להמשך יישום וייעול נוהלי פינוי מוסדות חינוך ובתי אבות בשכונות העיר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר