קליש ושהירה שלבי (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
קליש ושהירה שלבי (צילום: ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)

שהירה שלבי מסיעת חד"ש מונתה לסגנית ראש העירייה

היסטוריה בחיפה: חברת מועצה ערבייה מונתה לסגנית לראש העירייה. מועצת העיר אישרה לפני שעה קלה את מינויה של חברת המועצה מסיעת חד"ש, שהירה שלבי, לסגנית ראש העירייה בשכר. 16 הצביעו בעד, חמישה נגד, וחמישה נמנעו

פורסם בתאריך: 4.5.21 20:18

לראשונה בתולדות העיר תשמש אישה ערבייה בתפקיד סגנית ראש העירייה. מועצת העיר אישרה לפני שעה קלה את מינויה של חברת המועצה מסיעת חד"ש, שהירה שלבי, לסגנית ראש העירייה בשכר. בעד מינויה של שלבי הצביעו 16 חברי מועצה, נגד – חמישה, וחמישה נמנעו.

מינויה של שלבי הוא במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, שנחתמו עם סיעת חד"ש לאחר הבחירות, בהם הובטח לה מינוי נציג מטעמה לתפקיד סגן ראש העירייה במחצית השנייה של הקדנציה. שלבי תשמש בתפקיד זה עד לסיום הקדנציה הנוכחית של ראש העירייה והמועצה בסוף 2023.

הצביעו בעד מינויה של שלבי: נחשון צוק, קליש רותם, מיכי אלפר, דוד עציוני, סיגל ציוני, נעמה לזימי, מנחם קפלן, תמי ברק, אריה בליטנטל, צביקה ברבי, שרית גולן, אלי לנדאו, שהירה שלבי, רג'א זעאתרה, יוסי שלום.

הצביעו נגד: איציק בלס, שמשון עידו, גרי קורן, יואב רמתי, אלי בן דיין.

נמנעו: אביהו האן, יעל שנער, הילה לאופר, מוטי בליצבלאו, סופי נקש.

מי שאמור היה להתמנות לסגן ראש עיר מטעם סיעת חדש, מתוקף ההסכמים הקואליציוניים, הוא יו"ר הסיעה רג'א זעאתרה, אולם התבטאויות מעוררות מחלוקת, שיוחסו לו ועוררו גל מחאה במערכת הפוליטית הארצית ובציבור, הביאו אף למעורבותם של שר הפנים אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון למנוע זאת. בשל המחאה החליט לבסוף זעאתרה שהוא מוותר על התפקיד ומעביר אותו לשלבי, מספר 2 בסיעה.

 

 

מינויה של שלבי לא עבר בקלות. כבר שבוע לפני הבאת מינויה לאישור מועצת העיר היה חשש, כי לקואליציה לא יהיה רוב. במקרה כזה עלולה הייתה לדבוק בקליש תדמית של מי שאינה מצליחה להטיל את מרותה על הקואליציה שלה ולהשיג רוב למינוי סגן. מאחורי הקלעים בסיעת חד"ש החלו להתגייס למאמץ בניסיון להשיג רוב גם מקרב סיעות האופוזיציה. גם קליש מצידה נרתמה למאמץ ונפגשה עם הרב דובי חיון מסיעת מרצ, אותו פיטרה מסגנות ראש העירייה בשכר בהודעת דואר אלקטרוני בספטמבר האחרון, בניסיון נואש להכניסו לקואליציה. הבוקר, שלישי, הודיע חיון על החלטתו להיכנס לקואליציה, אולם אחרי מספר שעות חזר בו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיפאית, הדר

    חיפה חזקה היום יותר מתמיד. בהצלחה לשהירה ולעינת, בדרך לעוד קדנציות.

  2. א.א.חיפה.

    בושה וחרפה לכל מועצת העיר. במיוחד לדוד עציוני. בושה וחרפה לו גם לשרית גולן. כל מי שהצביעו בעד שהיא תקבל את הסגנות. אין דבר בבחירות בעוד שנתיים כל מי שהצביעו בעדה שישכחו להשתחל כדי שוב להיות נחרי העיריה . לא האמנתי שהוא יצביע בעדה. לאורך כל השנים אחרי הבחירות לא קידם ועזר בנושא קרית חיים. הוא בשביל כולנו אין לו כל סיכוי להבחר כיוון שמכר אותנו בשקל. בושה לאדם הזה ושרית גולן תזכרו עוד מועמדים.כולם מכרו אותנו בשקל העיקר להיות בעיריה ולזכות בשכר בלא כלום השקעה. חייבים להתארגן לפטוריה של קלוש. גם היא יושבת ולא מקדמת בכלום. העיריה שהיתה נראית כפנינה היום נראית סחבת של ערמה של מזבלה. השכנים קוראים לנו עיריה ענייה חאן הגענו. משרדי הממשלה לא רוצים לעבוד איתה שרפה אותנו .נזק נוראי קלוש גרמה לעיר.קרית חיים התעוררו יש עבטדה לצאת לדרוש להפרד מחיפה אנחנו לא צריכים לתמוך בה כעיר גדולה היא נהפכה לעיר עלובה .אין לה כספים לתיזק את עצמה אז סוגרת גנים.איפוא מבקר העיריה. כולם מתנהגיים שלא מאכפת להם יתכן שכולם לא חיים בחיפה.

  3. יישובים ואזורים מעורבים/משותפים – OnePlace, Arabs in Israel

    […] שהירה שלבי מסיעת חד"ש מונתה לסגנית ראש העירייה. היסטוריה בחיפה: חברת מועצה ערבייה מונתה לסגנית לראש העירייה. מועצת העיר אישרה לפני שעה קלה את מינויה של חברת המועצה מסיעת חד"ש, שהירה שלבי, לסגנית ראש העירייה בשכר. 16 הצביעו בעד, חמישה נגד, וחמישה נמנעו, מאת: בועז כהן, כלבו חיפה והקריות,  4.5.21 20:18 ♦ […]

  4. מסיתה נגד יהודים כסגנית ראש העיר. בושה

    עוד לגלריה המתארכת של אנשים לא ראויים שיש להחליף בבחירות הבאות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר