דלת בית המדרש שנפרצה
דלת בית המדרש שנפרצה (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מיכי אלפר נכנס לבית המדרש בבית הכנסת הגדול ולמקום הוזמנה משטרה

המאבק בין הקהילות החרדיות בעיר על השליטה בבית הכנסת הגדול עלה היום שלב, כאשר למקום הגיע יו"ר סיעת דגל לתושב, מיכי אלפר, מלווה באדריכל. לאחר שהניסיונות של השניים להיכנס דרך הדלת הראשית כשלו, הם נכנסו מדלת צדדית

פורסם בתאריך: 9.6.21 19:06

סערה בקהילה החרדית. המשטרה הוזמנה היום (חמישי) לבית המדרש ובית הכנסת של קהילת שאץ ויז'ניץ בבית הכנסת הגדול, לאחר שלמקום הגיע יו"ר סיעת דגל לתושב, מיכי אלפר, מלווה באדריכל, ולטענת גורמים בקהילה, נכנסו למקום ללא אישור.

תזכורת: ועדת ההקצאות ומועצת העיר החליטו, כי הנכס, שבשמונה השנים האחרונות נמצא בידי קהילת שאץ ויז'ניץ המקורבת לאגודת ישראל, יועבר לידי עמותת "הקהילה החרדית חיפה", שנמנית עם הפלג הליטאי, המקורב לסיעת דגל לתושב. ההחלטה הולידה מאבק בין שתי הקהילות החרדיות, שמשליך גם על המערכת הפוליטית. יו"ר סיעת אגודת ישראל במועצת העיר אריה בליטנטל ביקש לדחות בשעתו את ההצבעה במועצת העיר על החלטת ועדת ההקצאות, כדי לנסות לפתור זאת בהבנות מול יו"ר סיעת דגל לתושב, מיכי אלפר, ואף מול גורמים ממשלתיים בכירים יותר – הרב ליצמן מאגודת ישראל ומשה גפני מיהדות התורה, אולם הדברים לא הגיעו לידי פתרון, ובסופו של דבר מועצת העיר החליטה לאשר את העברת הנכס לידי עמותת הקהילה החרדית של הפלג הליטאי.

מיכי אלפר (צילום: אורלי זיילר)

מיכי אלפר (צילום: אורלי זיילר)

לטענת גורמים בקהילת שאץ ויז'ניץ, היום הגיע אלפר למקום, בליווי אדריכל, ונכנס ללא אישור של האדמו"ר הרב מנחם הגר. לדברי אותם גורמים, הם גילו דלת שנפרצה ומשום כך הוזמנה ניידת משטרה. חשוב להדגיש, כי אותם גורמים אינם מטילים אשמה אישית על אלפר לפריצת הדלת.

מנגד, נשמעות טענות, לפיהן לאחר שהניסיונות של אלפר והאדריכל להיכנס מהדלת הראשית נכשלו, מאחר שקוד הכניסה שונה, כדי למנוע מהם כניסה למקום, הם נכנסו למקום דרך דלת שממנה ניתן להיכנס לבית המדרש מכיוון רחוב הרצוג. הדלת הייתה נעולה אולם עובר אורח שחלף במקום בעט בה והיא נפתחה.

 

 

לעומת זאת, גורמים המעורים בסיור של של אלפר טוענים, כי מדובר בנכס שהוקצה כדת וכדין וכי גורם שמתנגד להקצאה לקח את החוק לידיו וניסה למנוע את הגישה למקום. לדבריהם, הביקור של אלפר והאדריכל ערך דקות ספורות ולא היווה הפרעה לאיש. "אנחנו מצרים על שימוש ציני נגד הליכים סדורים באמצעות פרובוקציות", אמרו אותם גורמים.

עו"ד רני פינגרר, המייצג את קהילת שאץ ויז'ניץ, אמר ל"כלבו –חיפה והקריות": "על פניו זה נשמע דבר קשה, קרי: זה שטח שנמצא שנים בחזקת שאץ ויז'ניץ, ולפתע פתאום נכנסים ללא סמכות וללא רשות. למיטב ידיעתי, יש החלטת מועצת עיר לגבי השימוש בנכס, אבל אין החלטה מתי. הפנייה שלי לא נענתה, וכל הדברים האלה מצויים בבדיקה. אין שום הוראת פינוי של הליך משפטי, חלילה, לכן לא יכול אדם לעשות כבשלו בשטח שמוחזק על ידי הזרם הזה. זה טעון בדיקה חמורה, ואני מתכוון לבדוק היטב את הנתונים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר