המקום הראשון לתלמידי הריאלי בתוכנית יזמות ארצית (צילום: ישראל מלובני יעדים)
המקום הראשון לתלמידי הריאלי בתוכנית יזמות ארצית (צילום: ישראל מלובני יעדים)

תלמידי הריאלי זכו במקום הראשון בתוכנית יזמות ארצית

תלמידי הריאלי פיתחו מערכת המיועדת להתקנה ברכב להגנה ולסיוע לנוסעים בזמן תאונת דרכים. המערכת יודעת לזהות את רגע התאונה בעזרת חיישנים ולפעול בהתאם – להזמין אמבולנס ומשטרה; במקום השני זכו בני נוער מטמרה

פורסם בתאריך: 10.6.21 12:26

תלמידי הריאלי בחיפה זכו במקום הראשון בתוכנית קורסי היזמות, "לעוף על היזמות", של מטה כחול-לבן במשרד הכלכלה והתעשייה. התלמידים מהריאלי פיתחו מערכת בשם JESI, המיועדת להתקנה ברכב להגנה ולסיוע לנוסעים בזמן תאונת דרכים. המערכת יודעת לזהות את רגע התאונה בעזרת חיישנים ולפעול בהתאם – להזמין אמבולנס, משטרה וכד' וכן לזהות את כלי הרכב המעורבים בתאונה לצורך החלפת פרטים, זיהוי מעורבות פלילית ועוד.

במקום השני זכו בני נוער מטמרה, עם המיזם TURBOAT –  עגלה חדשנית ברמה טכנולוגית העולה במדרגות עם סחורה ומתקפלת אוטומטית. במקום השלישי זכו תלמידי הישיבה התיכונית אלון מורה, עם המיזם "שקית ירוקה" – פיתוח חדשני של שקית בעלת ספוג מיוחד למניעת טפטופים וריחות ולשמירה על סביבה ירוקה.

המקום הראשון לתלמידי הריאלי בתוכנית יזמות ארצית (צילום: ישראל מלובני יעדים)

המקום הראשון לתלמידי הריאלי בתוכנית יזמות ארצית (צילום: ישראל מלובני יעדים)

באירוע חגיגי שהתקיים אתמול (רביעי), העניק שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, את התעודות ליזמיות וליזמים הצעירים. בתוכנית, "לעוף על היזמות", המתקיימת זו השנה השלישית, השתתפו כ-800 בני נוער מחטיבות ביניים ותיכונים מכל רחבי הארץ.

 

 

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, בירך את הזוכים הצעירים: "היזמות והחדשנות הן מפתח להמשך שגשוגה של הכלכלה הישראלית. תוכנית ייחודית זו, שאנו מובילים כאן במשרד הכלכלה והתעשייה, נועדה להרחיב את הידע של הנוער שלנו בתחומי היזמות והחדשנות, להעניק להם כלים מקצועיים בתחום ולתמרץ אותם ליזמות גם בעתיד, ובכך לבנות את הדור הבא של היזמיות והיזמים שלנו. שמחתי להכיר את התלמידות והתלמידים, לשמוע על היוזמות המעניינות שהם העלו ולראות כיצד הם מיישמים את הכלים שנלמדו במהלך הקורס. אני סמוך ובטוח כי הדור הצעיר במדינת ישראל יוביל את המדינה שלנו להישגים מדהימים".

המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, נעמה קאופמן פס: "מטרת התוכנית 'לעוף על היזמות' היא להכיר לבנות ולבני הנוער את התעשייה הישראלית, לחשוף אותם לאפשרויות הטמונות בה עבורם ולהנחיל להם עקרונות יסוד של יזמות. חשיבות התוכנית טמונה בכלים שמשתתפיה רוכשים בתחומי היזמות והעשייה הכלכלית, שישמשו אותם בהמשך דרכם. אנו נמשיך לעשות כל מאמץ כדי להכיר ולחשוף את התעשייה הישראלית ועשייתה הרבה לציבור בכלל ולנוער בפרט ונמשיך להתגאות ביוזמות ובהישגים שלהם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר