קובי שוורץ (צילום: ורד סיסבון)
קובי שוורץ (צילום: ורד סיסבון)

חדש בבני ציון: פיזיותרפיה לסחרחורת

במכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי בני ציון מציעים פיזיותרפיה וסטיבולרית המיועדת להקל באופן משמעותי על הסובלים מסחרחורות

פורסם בתאריך: 4.7.17 14:10

האם קרה לכם שניסיתם לקום מהמיטה בבוקר וכל החדר הסתובב? האם איבדתם שיווי משקל מסחרחורת חזקה? האם הסחרחורת מלווה בבחילות או הקאות? אם עניתם בחיוב על השאלות האלה לא מן נמנע שאתם סובלים ממחלה וסטיבולרית. במרכז הרפואי בני ציון מציעים כעת טיפולי פיזיותרפיה וסטיבולרית שביכולתם להקל בצורה משמעותית ומהירה על הסובלים מסימפטומים אלה.

לדברי מנהל המכון לפיזיותרפיה בבני ציון קובי שוורץ, "המחלה הווסטיבולרית הנפוצה ביותר היא סחרחורת תנוחתי שפירה (BPPV) המופיעה בעיקר בשכיבה או בשינויי תנוחה, וסדרת טיפולי פיזיותרפיה וסטיבולרית עשויה להקל בצורה משמעותית ומהירה על הסימפטומים. בסוף הטיפול מקבל המטופל מהפיזיותרפיסטית תרגילים והנחיות לבית וכלים להתמודד באופן עצמאי עם התקף כזה בעתיד. המטפלים במכון ילוו את המטופל לאורך כל הדרך ויעניקו לו ייעוץ ועזרה".

המטפלת אילונה יגר שהתמחתה בטיפולים מסוג זה מוסיפה כי "יש מחלות וסטיבולריות אחרות כמו ליקויים חד צדיים ובעיות מיקוד ראייה. גם לבעיות אלה הפיזיותרפיה הווסטיבולרית יכולה לעזור. המערכת הווסטיבולרית ממוקמת באוזן הפנימית ומורכבת משלוש תעלות עם רסיסי רקמה בתוכן. תפקידה הוא לחוש את תנועות הראש והגוף ולהעביר את המידע למוח הקולט אותו במרכזי שיווי המשקל. פגיעה במערכת הווסטיבולרית באוזניים עלולה לגרום לסחרחורות ולקושי בשיווי המשקל. הסחרחורת עלולה לפגוע בכל התנוחות ובכל המצבים ואף להיות מלווה בבחילות ובהקאות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר