פרופ' דואק מבצעת בדיקה באנדוסקופ החדש (צילום: אלי דדון)
פרופ' דואק מבצעת בדיקה באנדוסקופ החדש (צילום: אלי דדון)

מערכת אנדוסקופית מהמתקדמות בעולם הוכנסה לשימוש במרכז הרפואי כרמל

המערכת החדשנית מאפשרת אבחון וטיפול מדויקים בגידולים במערכת האף ודרכי הנשימה. המערכת נרכשה בסיוע תרומת משפחתה של ד"ר סבינה שטנה ז"ל, שהייתה רופאת אף-אוזן-גרון בקהילה במסגרת שירותי בריאות כללית ובבית החולים כרמל

פורסם בתאריך: 14.5.23 13:23

מחלקת אף-אוזן-גרון, ניתוחי ראש וצוואר של המרכז הרפואי התחדשה במערכת אנדוסקופית מהחדשות והמתקדמות ביותר בעולם, המאפשרת אבחונים מדויקים יותר ומתן טיפולים באיכות וברמה גבוהה.

ד"ר יואב יניר, סגן מנהלת המחלקה, מסביר: "מדובר במערכת מתקדמת, הכוללת מעבד של חברת אולימפוס, שנחשב מכשיר קצה עליון הטוב מסוגו בעולם. יתרונו של המכשיר האנדסקופי החדש הוא הרזולוציה הגבוהה במיוחד שלו, המאפשרת זיהוי ותיעוד של ממצאים בלוע ובגרון וכן שימוש בטכנולוגיה ייחודית המוטמעת בתוכם (NBI). הטכנולוגיה החדישה מזהה כלי דם זעירים המספקים חמצן לרקמות ממאירות סרטניות, ובכך מאפשרת זיהוי ומעקב בזמן אמת של גידולים ממאירים".

פרופ' דואק עם המשפחה התורמת והנהלת בית החולים (צילום: אלי דדון)

פרופ' דואק עם המשפחה התורמת והנהלת בית החולים (צילום: אלי דדון)

האנדוסקופ החדש, שעלותו כ-80 אלף אירו, מוצב בחדר המיון של המחלקה בכרמל וכבר נבדקים באמצעותו עשרות חולים מדי שבוע.

"אין לי ספק כי עלינו מדרגה באיכות וברמה הטכנולוגית של יכולות המחלקה", אומרת מנהלת המחלקה פרופ' אילנה דואק. "המכשיר החדש מאפשר לנו לתת שירות מקצועי ואיכותי יותר למטופלי המחלקה בפרט ולמטופלים בחיפה ובצפון בכלל".

בשבוע שעבר התקיים במחלקה טקס הסרת הלוט של המכשיר החדש בהשתתפות משפחתה של ד"ר סבינה שטנה ז"ל. המשפחה סייעה בתרומה לרכישת המכשיר ובכך ביקשה להנציח את שמה של ד"ר שטנה.

 

 

באירוע מרגש, בהשתתפות מנהל בית החולים ד"ר אבי גולדברג, מנהלת המחלקה פרופ' דואק, רופאים בכירים ונציגי המשפחה, סופר סיפור חייה של ד"ר שטנה ז"ל.

בתה של ד"ר שטנה ז"ל, מרגריטה ברגול, ריגשה את הנוכחים כשסיפרה איך אימה, בהיותה ילדה קטנה, ניצלה מציפורני הנאצים ותמיד חלמה להיות רופאה.

ד"ר סבינה שטנה ז"ל עלתה לישראל בשנת 1960, עבדה בחיפה בשלוש משרות שונות בשירותי בריאות כללית ובבית החולים כרמל. היא ניתחה והצילה אלפי מטופלים, כשהיא עובדת אך ורק ברפואה הציבורית ולא במסגרת פרטית.

פרופ' דואק עם בתה ונכדתה של ד"ר סבינה שטנה ז"ל (צילום: אלי דדון)

פרופ' דואק עם בתה ונכדתה של ד"ר סבינה שטנה ז"ל (צילום: אלי דדון)

נכדתה ענת שקד סיפרה, כי סבתה הייתה תמיד מלאת נתינה למטופלים, לחברים ולכל מי שהיא רק יכלה לעזור. "היא הייתה זמינה תמיד, ולעולם לא אמרה 'לא' לאף אחד, רק 'כן', ועזרה לכולם מכל הלב".

פרופ' דואק הודתה למשפחה ואמרה: "התרשמנו מדמותה יוצאת הדופן של ד"ר שטנה ז"ל. מדובר ברופאה מזן מיוחד במינו, עם תחושת שליחות וסיפור חיים בלתי שגרתי שאכן ראוי לספרו ולהנציחו. סיפור חייה של ד"ר שטנה, המתחיל מעקירת המשפחה מעיר הולדתה, מספר את תולדותיה של יהדות מזרח אירופה במאה ה-20. סיפורה ממשיך בהכשרתה כרופאה, שהחלה את לימודי הרפואה באירופה שלאחר המלחמה בעודה אם לילדה, עלייתה לארץ ישראל והשתלבותה כרופאת אף-אוזן-גרון בחיפה. התרשמנו מדמות חזקה עם מסירות ללא פשרות למטופליה ובעיקר מתשוקה אינסופית למקצוע שלה-שלנו, אותו אף העבירה לדור ההמשך, אתן, המדברות בעיניים נוצצות על העיסוק במקצוע זה. אין ספק כי מדובר בסיפור חיים מעורר השראה" .

האנדוסקופ החדש (צילום: אלי דדון)

האנדוסקופ החדש (צילום: אלי דדון)

מנהל ביה"ח ד"ר אבי גולדברג הודה למשפחה התורמת ואמר: "ד"ר שטנה ז"ל הצליחה למרות השואה והתקופה הקשה להגשים את חלומה להיות רופאה בישראל ועשתה קריירה חוצת עולם. אני שמח ומודה לכם שבחרתם להנציח את זכרה ואותה כאן אצלנו, במחלקה בכרמל. מחלקת אף-אוזן-גרון בכרמל היא מחלקה מצוינת עם מתמחים ורופאים מצוינים. המכשיר שסייעתם ברכישתו יעזור לנו להמשיך ולתת לכולם רפואה מתקדמת טובה ואיכותית יותר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר