הרוקחת מנאל אבי נאדר (צילום: דוברות כללית)
הרוקחת מנאל אבי נאדר (צילום: דוברות כללית)

ייעוץ רוקחי מקצועי פתר בעיה רפואית של מטופל

מנאל אבי נאדר, רוקחת במרפאת בונן של שירותי בריאות כללית, הסבירה למטופל כי השילוב של תוספי התזונה עם התרופות שהוא נוטל בקביעות הוא הסיבה לשטפי הדם שהופיעו על גופו. בעצתה הוא הפסיק את השימוש בתוספים, ובחלוף חודש מצבו השתפר לאין ערוך

פורסם בתאריך: 27.6.23 02:00

לבית המרקחת במרפאת בונן של שירותי בריאות כללית נכנס מטופל שביקש לרכוש את תרופות המרשם הקבועות שלו. בשיחה עם הרוקחת מנאל אבי נאדר הוא התלונן כי בשבוע האחרון הופיעו על גופו שטפי דם. בתשאול מעמיק של אבי נאדר התברר כי המטופל נוטל תוספי תזונה מסוג ויטמין E400 ואומגה 3.

אבי נאדר הסבירה לו ששילוב התרופות שהוא נוטל בקביעות ביחד עם תוספי התזונה גורמים לו לדילול הדם, ולכן לא מומלץ לקחת אותם ביחד. לפיכך, המטופל הפסיק מיידית ליטול את תוספי התזונה, ואכן בחלוף חודש הוא דיווח על שיפור ניכר במצבו.

 

 

מנהלת רוקחות במינהלת חיפה בכללית במחוז חיפה וגליל מערבי רימונדה ניקולא: "מקרה זה ממחיש עד כמה חשוב התשאול הרוקחי הן בהיבט של טיפול כרוני והן בהיבט של טיפול משלים. הרוקחת מנעה נטילה של תוספי תזונה שהגבירו את תופעות הלוואי של התרופות הקבועות של המטופל".

בבתי מרקחת של הכללית ניתן לרכוש מגוון של תרופות ומוצרים משלימים, ולקבל ייעוץ והדרכה בנוגע לכל תרופה ולכל תוסף תזונה בהסתמך על מידע קליני מתוך התיק הרפואי של המטופל. "זהו היתרון של הכללית על פני בתי מרקחת פרטיים", מסכמת הרוקחת המחוזית אירנה מלנבסקי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר