אחיות המכון ההמטולוגי בכרמל רותם בנעמי ונגה שלם עם איש צוות מד"א (צילום: אלי דדון)
אחיות המכון ההמטולוגי בכרמל רותם בנעמי ונגה שלם עם צוות מד"א (צילום: אלי דדון)

לראשונה בצפון: מיזם הבריאות הלאומי "פסיפס" החל לפעול במרכז הרפואי כרמל

נבדקים ומטופלים, המגיעים למרפאות החוץ של כרמל, יכולים כבר מהשבוע להיות בין הראשונים הזוכים להשתתף במיזם הלאומי, ולתרום בכך לשינוי עתיד הרפואה ולהפוך את ישראל לחלוצה בינלאומית בתחום הרפואה הדיגיטלית ולמוקד חדשנות עולמי

פורסם בתאריך: 6.8.23 13:50

הפרויקט הלאומי "פסיפס" הגיע למרכז הרפואי כרמל, ואתם מוזמנים להיות בין הראשונים להשתתף בו ולהביא לשינוי בעתיד הרפואה בישראל.

"פסיפס" הוא מיזם רפואי חדשני, שהוקם כחלק מאסטרטגיית הבריאות הדיגיטלית של משרד הבריאות, במטרה להפוך את מדינת ישראל לחלוצה בינלאומית בתחום הרפואה הדיגיטלית ולמוקד חדשנות עולמי.

עוזרת מנהל המרכז הרפואי כרמל סיגל זומר דובינסקי, המובילה את הפרויקט בבית החולים: "במסגרת השותפות במיזם, בחרנו בכרמל להתמקד במספר מחלות, ביניהן מחלות נוירולוגיות, קרדיולוגיות, אונקולוגיות, ראומטיות, מחלות עיניים, מחלות כבד, מחלות עור, מחלות המטולוגיות, מחלת כליות המצריכה דיאליזה ועוד. מטרת המיזם – לשפר את האבחון המוקדם של המחלות ואת הטיפול בהן.

לצפייה בסרטון הסבר:

פעילות המיזם בכרמל תתרכז בשלבים הראשונים במטופלים המגיעים למרפאות החוץ ולמכון הדיאליזה של בית החולים ברחוב חורב 2, ובמטופלי המכון ההמטולוגי הנמצא בבניין בית החולים הראשי. המטופלים, שיגיעו למרפאות, יפגשו שם את נציגי מד"א ואת מתאמות המחקר של פסיפס, ולאחר קבלת הסבר, הסכמה וחתימה הם יוכלו להצטרף למיזם הלאומי".

מנהל המרכז הרפואי כרמל ד"ר אבי גולדברג: "אנחנו שמחים לקחת חלק בפרויקט הלאומי 'פסיפס', שיתרום לקידום רפואה מותאמת אישית ולאפשרויות המחקר עבור צוות בית החולים".

את המיזם הרפואי החדשני השיק בתחילת שנת 2023 נשיא המדינה במשכן נשיאי ישראל בירושלים, ומאז כבר אלפי מתנדבים ומתנדבות נתנו דגימת דם במטרה לקדם את הרפואה המותאמת אישית בישראל.

 

 

מהמרכז הרפואי כרמל נמסר, כי הצטרפות מתנדבים למיזם תסייע להקמת מאגר קליני-גנטי לאומי, שיקדם מחקרים לקידום הריפוי של מחלות אלה ולהתאמת טיפול אישי לחולים בהן. בסיסי נתונים ענקיים, כמו זה שמוקם בימים אלה על ידי "פסיפס", מאפשרים לאתר קשרים וגורמי מחלה שאינם נראים לעין במחקרים רפואיים רגילים. בנוסף, הודות לשילוב המידע הרפואי והדנ"א הגנטי, ניתן יהיה לרדת לשורשי מחלות הכבד, ולקדם עבורן טיפול יעיל יותר.

המתנדב מוחמד אלחאזי עם אחיות המכון ההמטולוגי בכרמל (צילום: אלי דדון)

המתנדב מוחמד אלחאזי עם אחיות המכון ההמטולוגי בכרמל (צילום: אלי דדון)

פרופסור גבי ברבש, מנהל מיזם "פסיפס": "כיום אנחנו מטפלים במחלות שנים רבות לאחר שהן מתחילות לקנן בגופנו, ורק לאחר שהן מתחילות להראות תסמינים שונים. זה מאוחר מדי. אחת המטרות של 'פסיפס' היא לזהות את המחלות בשלב הדגירה – כאשר יש עדיין אפשרות לשנות את מהלכן".

ההצטרפות למיזם פסיפס נעשית באמצעות חתימה על טופס הסכמה המאפשר לגשת למידע הרפואי מקופת החולים ללא כל פרט מזהה ובאמצעות מתן דגימת דם פשוטה. כחלק מבדיקת ריצוף הדנ"א, יתכן שיימצאו גנים המוגדרים כמחייבי טיפול. במקרה כזה ובכפוף להסכמת הנבדק, הוא יוזמן לייעוץ והמלצה לטיפול על ידי בית החולים. בשלב זה ההתנדבות היא למבוטחי כללית מגיל 18 ומעלה.


מיקומים ומועדי הפעילות של מיזם "פסיפס" במרכז הרפואי כרמל יעודכנו בהמשך.

פרטים נוספים על המיזם והמחקר כאן >>>

לשאלות נוספות, ניתן לפנות בדוא"ל: [email protected]

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר