פרופ' גליה אורון, פרופ' עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות, ד"ר פנינית שקד משען, מנהלת מעבדות כרמל וצוות המעבדה (צילום: אלי דדון וירון חזן)
פרופ' גליה אורון, פרופ' עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות, ד"ר פנינית שקד משען, מנהלת מעבדות כרמל וצוות המעבדה (צילום: אלי דדון וירון חזן)

שירות חדש ביחידה להפריה חוץ גופית בכרמל: בחירת רופא אישי

כיום, כל אישה, ולא משנה באיזו קופת חולים היא מבוטחת, יכולה לעבור הליך של הפריה חוץ גופית במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית וליהנות משירות חדש של בחירת רופא אישי שילווה אותה לכל אורך התהליך

פורסם בתאריך: 4.2.24 15:42

יותר מ-4,000 תינוקות נולדו ביחידת ההפריה החוץ-גופית במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית, הנחשבת למרכז מצוינות בחיפה והצפון ומציעה מגוון רחב של טיפולי פריון והפריה חוץ גופית (IVF) מהמתקדמים ביותר בישראל ובעולם.

כיום, כל אישה יכולה לעבור הליך של הפריה חוץ גופית במרכז הרפואי כרמל ללא קשר לקופת החולים, שבה היא מבוטחת. כמו כן, היחידה בכרמל מציעה גם מודל ייחודי של בחירת רופא אישי, המושק בימים אלה בעידוד משרד הבריאות.

ד"ר שירלי להב ועידית בלייס ליד מכשיר האמבריוסקופ במעבדת כרמל (צילום: אלי דדון וירון חזן)

ד"ר שירלי להב ועידית בלייס ליד מכשיר האמבריוסקופ במעבדת כרמל (צילום: אלי דדון וירון חזן)

מנהלת היחידה בכרמל, פרופ' גליה אורון מסבירה: "בזכות עדכון הסדרי הבחירה של קופות החולים על ידי משרד הבריאות, חל שינוי מבורך, וכל מטופלת מכל קופת חולים שהיא – מכבי, לאומית או מאוחדת – יכולה לבחור את היחידה להפריה חוץ גופית בכרמל לצורך קבלת טיפול. משמעות הדבר היא שאם עד היום, נשים הופנו רק ליחידות ההפריה החוץ גופית על פי הסכמי קופת החולים שלהן, מהיום הן יכולות לבחור את היחידה בה הן רוצות לעבור את הטיפול ללא קשר לקופת החולים המבטחת שלהן. נוסף על כך, כאשר הן יקבעו תור ליחידה בכרמל, הו יוכלו לבחור את הרופא או הרופאה שילווה אותן בתהליך".

 

 

היחידה במרכז הרפואי כרמל היא היחידה הגדולה ביותר של בית חולים של כללית באזור הצפון. היחידה מנקזת אליה אוכלוסייה גדולה מאוד מצפון הארץ וגם מהמרכז ומדרום הארץ. נוסף על טיפולי הפריון (הכוללים השראת ביוץ והזרעה תוך רחמית IUI) וההפריה החוץ גופית (IVF) מבוצעים בהצלחה ביחידה בכרמל שימור פריון אלקטיבי ורפואי (הקפאת ביציות בשיטת הזיגוג המתקדמת ביותר).

צוות מעבדת הפריון של היחידה בעבודה (צילום: אלי דדון וירון חזן)

צוות מעבדת הפריון של היחידה בעבודה (צילום: אלי דדון וירון חזן)

ביחידה פועלת גם מרפאת פריון הגבר, שבה אורולוג מומחה לפוריות הגבר מבצע ניתוחי מיקרוטסה מתקדמים להפקת זרע מהאשך. ביחידה יש גם מרפאה, יחידה מסוגה בארץ, הפועלת בשיתוף פעולה עם המחלקה הנוירולוגית ומיועדת לחולות עם טרשת נפוצה המעוניינות לעבור טיפולי פוריות. נוסף על כך, ביחידה קיים בנק זרע, עם תורמים מהארץ וגם מחו"ל, המאפשר לנשים יחידניות ולזוגות הזקוקים לזרע תורם לבחור זרע ביחידה עצמה, דבר שמקל לעיתים קרובות על הפרוצדורות והביורוקרטיות שבבחירה ובשינוע של זרע ממקום למקום.

פרופ' אורון: "ישנו ביקוש מאוד גדול לשירות שלנו, ולכן השקענו מאות אלפי שקלים בשיפוץ המעבדה. רכשנו ציוד חדש והוספנו עמדת עבודה נוספת לאמבריולוגית שהחלה לעבוד אצלנו, וכל זאת במטרה להתאים את עצמנו לגידול המשמעותי בנפח הפעילות שחווינו בשנתיים האחרונות. בזכות שינוי הסדרי הבחירה ומודל בחירת רופא אישי, אני צופה שהפעילות עוד תגדל משמעותית. זוהי הרגשה טובה לדעת שרופא שאת בוחרת ולומדת להכיר ולסמוך עליו מלווה אותך בתהליך".

לפרטים נוספים ולקביעת תור ניתן לפנות ליחידה בטלפון: 04-8250335 או פקס: 04-8250680 מייל: i[email protected]

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר