ד"ר מורן פז וד"ר יובל קאופמן בוונקובר (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר מורן פז וד"ר יובל קאופמן בוונקובר (צילום: דוברות המרכז הרפואי כרמל)

הורחב המרכז הרב תחומי לאנדומטריוזיס במרכז הרפואי לין

אנדומטריוזיס היא מחלה שממנה סובלות עשרה אחוזים מהנשים בגיל הפריון. הטיפול במחלה הוא בעיקר תרופתי או כירורגי באמצעות לפרוסקופיה, ובשל כך שודרג הציוד במרכז

פורסם בתאריך: 29.8.17 11:18

לאחרונה הורחב המרכז הרב תחומי לאנדומטריוזיס במרכז הרפואי לין, וכעת הוא מעניק תחת קורת גג אחת גם טיפול ברפואה קונבנציונלית וגם שירותי רפואה משלימה לנשים שאינן רוצות או אינן יכולות לקבל טיפול הורמונלי. קהל היעד של המרכז הוא נשים הסובלות מהתסמינים וטרם אובחנו, נשים שאובחנו וזקוקות לטיפול תרופתי או ניתוחי ונשים שכבר מקבלות טיפול למחלה וזקוקות לניטור ולהמשך טיפול.

אנדומטריוזיס היא מחלה שממנה סובלות עשרה אחוזים מהנשים בגיל הפריון, והיא נגרמת ממיקום לא תקין של תאים שדומים לתאי רירית הרחם האחראים לקלוט את העובר ואשר נושרים בזמן המחזור החודשי. תאים אלה בנשים הסובלות מאנדומטריוזיס נמצאים בדרך כלל באזור הבטן התחתונה והאגן אך יכולים גם להופיע באזורים אחרים בגוף. המחלה גורמת לכאבים עזים בעיקר בעת המחזור, לפגיעה בפריון בשל הידבקויות שנוצרות מהנגעים, הפרעות במערכת העיכול והשתן וכאבים ביחסי מין. הטיפול באנדומטריוזיס הוא בעיקר תרופתי או כירורגי באמצעות לפרוסקופיה, ובשל כך שודרג הציוד במרכז.

ד"ר יובל קאופמן, מנהל המרכז הרב תחומי לאנדומטריוזיס, וד"ר מורן פז, רופא בכיר במחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי כרמל ובמרכז הרב תחומי, השתתפו בקונגרס הבינלאומי בנושא אנדומטריוזיס שהתקיים בוונקובר, קנדה. זהו האירוע החשוב ביותר בתחום, והוא מתקיים פעם בשלוש שנים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר