ד”ר טלי לבנשטיין, איילה שרון, קרן רוזמברג וד”ר אילנה איצקוביץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד”ר טלי לבנשטיין, איילה שרון, קרן רוזמברג וד”ר אילנה איצקוביץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חייה של אשה ניצלו בזכות מזכירות ערניות

צוות המשרד במרפאת בונן של שירותי בריאות כללית בחיפה הזעיק רופאים למטופלת שחשה ברע. זה נגמר בצנתור דחוף במרכז הרפואי כרמל בשל אוטם שריר הלב

פורסם בתאריך: 14.9.17 12:01

גם המערך האדמיניסטרטיבי יכול להציל חיים. במרפאת בונן של שירותי בריאות כללית בחיפה ניצלו חייה של אשה בת 75 שהגיעה למקום עם אותות מצוקה שזוהו על ידי מזכירות המשרד, והן הזעיקו את הרופאים. המטופלת פונתה למרכז הרפואי כרמל, שם היא אובחנה כסובלת מאוטם שריר הלב ועברה צנתור דחוף. הדבר התאפשר מכיוון שאנשי צוות המרפאה, גם אלה שאינם בעלי הכשרה רפואית, מתודרכים בקביעות על ידי מנהלת המרפאה ד”ר טלי לבנשטיין באשר לסימנים ולהתנהלות בעת מצב חירום רפואי.

אל מרפאת בונן נכנסה מטופלת והתיישבה מול המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה איילה שרון. שרון הבחינה האשה משדרת מצוקה משום שאחזה בידה את אזור בית החזה ונשענה עם ראשה על השולחן. שרון, שהיתה באמצע טיפול בבעיה דחופה אחרת, ביקשה מקרן רוזמברג שישבה לצדה במשרד לפעול מיד כדי לסייע לאשה. רוזמברג הגיבה במהירות, דאגה לכך שהאשה תיכנס מיד לחדר האחות, הזעיקה את הצוות הרפואי, ושלוש דקות לאחר כניסתה למרפאה כבר בוצעה במטופלת בדיקת אק”ג. האחות חופית סהר זיהתה שתרשים האק”ג אינו תקין ועדכנה את ד”ר אילנה איצקוביץ, הרופאה המטפלת של האשה. הרופאה החלה במתן טיפול ראשוני והורתה על הזמנת אמבולנס. המטופלת לא רצתה להתפנות לבית חולים, אך ד”ר איצקוביץ, שזיהתה באק”ג אירוע לבבי, שכנעה אותה שהיא זקוקה להתערבות קרדיולוגית מיידית.

האשה פונתה לחדר המיון בכרמל, שם התברר שהיא סובלת מאוטם שריר הלב. שעה לאחר שהגיעה למרפאת בונן עם כאבים בחזה כבר בוצע בה צנתור, וכעבור ימים אחדים היא שוחררה לביתה. “תודות לערנות של הצוות במרפאת בונן ולטיפול המקצועי של הצוות הרפואי אני נמצאת כאן היום מחייכת ובריאה”, סיכמה המטופלת.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר