פרופ' איברהים מטר (צילום יח"צ)
פרופ' איברהים מטר (צילום יח"צ)

בני ציון: ניתוחים חדשניים לסרטן ברקטום

בבית החולים החלו לבצע שני ניתוחים מתקדמים לכריתת גידולים סרטניים בחלחולת: כריתה שלמה וניתוח זעיר פולשני ללא פתיחת הבטן

פורסם בתאריך: 29.10.17 10:05

במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי בני ציון החלו לבצע ניתוחים חדשניים לכריתת גידולים סרטניים בחלחולת (רקטום). הניתוח הראשון שהתבצע נקרא TATME, ובמסגרתו מתבצעת כריתה שלמה של הרקטום עם השורש של המעי דרך פי הטבעת, והניתוח השני שנקרא TAMIS הוא ניתוח זעיר פולשני לכריתה שלמה של גידולים התחלתיים ברקטום בלי לפתוח את הבטן.

מנהל המחלקה הכירורגית בבני ציון פרופ' איברהים מטר: "בניתוחים אלה נעשה שימוש בציוד חדשני שנרכש על ידי בית החולים, ויש להם יתרון גדול מבחינה כירורגית ומבחינה אונקולוגית – מדובר בניתוחים זעיר פולשניים המבוצעים עם מכשור מיוחד לכריתת החלחולת בשלמותה בגידולים מתקדמים או לכריתת הגידול דרך פי הטבעת בגידולים בשלבים לא מתקדמים. הניתוחים מתבצעים ללא פתיחת הבטן, ובכך נחסך מהחולים ניתוח גדול".

 

 

מבני ציון נמסר כי המחלקה הכירורגית מעמידה לרשות המטופלים חמישה רופאים בכירים בתחום הכירורגיה הלפרוסקופית: פרופ' מטר, מנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית ד"ר גדעון סרוקה, מנהל השירות לכירורגיה בריאטרית ד"ר מאדי חוסאם, האחראית על שירות הכירורגיה האנדוקרינית ד"ר מוניקה לניאדו, וד"ר סויד פורת שנמצא בהשתלמות בניתוחי כבד ולבלב רובוטיים בפיטסבורג, ארצות הברית, שצפוי לחזור למחלקה בקיץ לאחר הכשרה של שנתיים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר