מבצע הסברה להעלאת המודעות לסרטן העור (צילום: שירותי בריאות כללית)
מבצע הסברה להעלאת המודעות לסרטן העור (צילום: שירותי בריאות כללית)

שבוע המודעות לסרטן עור: הכללית ערכה הדרכות ובדיקות

במסגרת שבוע המודעות לסרטן העור יצאו נציגים של שירותי בריאות כללית למסע הסברה שבמסגרתו הם חילקו חומרי הדרכה והדגימו שימוש במקדמי הגנה. כמו כן נערכו בדיקות למאות מטופלים

פורסם בתאריך: 29.6.18 07:12

במסגרת שבוע המודעות לסרטן עור שצוין השבוע יצאו נציגים של שירותי בריאות כללית למרכזים מסחריים, למתנ"סים לאוניברסיטת חיפה ולטכניון, ושם חילקו חומרי הדרכה והסברה והדגימו שימוש במקדמי הגנה. כמו כן נערכו בדיקות למאות מטופלים במרפאות העור של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

לדבריה של מנהלת המחלקה לקידום בריאות בכללית ענת ספרוני-אליהו שריכזה את המבצע, למרות שהבדיקות הן זמינות למבוטחים במשך כל השנה, המבצע מעודד את מי שלא נוהג לפנות לבדיקה שגרתית אצל רופא עור לבוא ולהיבדק, וכך אותרו נגעים טרום סרטניים וסרטניים אצל מספר רב של מטופלים.

 

 

ד"ר הדס שושני, רופאת עור במרפאת רש במרכז הכרמל בחיפה, מציינת כי ישראל מדורגת במקום ה-13 בעולם בקרב גברים ובמקום ה-20 בעולם בקרב נשים במספר מקרי מלנומה. בקרב יהודים בישראל, שיעור המקרים של מלנומה חודרנית הם יציבים בעשור האחרון ובשנתיים האחרונות הם אף במגמת ירידה, אך שיעור המקרים של מלנומה ממוקדת עלו. אחת מהסברות היא שהסיבה לכך אינה מגמת עלייה בתחלואה אלא מודעות גוברת למחלה וגילוי מוקדם שלה. בכללית אומרים כי ייתכן שמקרי המחלה מצטמצמים תודות להפנמת המסרים על התגוננות נכונה מפני נזקי השמש כמו הימנעות משהייה בשמש בשעות הסיכון ונכונות להשתמש במקדמי הגנה.

מחקר שהתפרסם בכתב העת האמריקאי לרפואת עור בשנה שעברה הצביע על יעילות במניעת כוויות שמש גידולי עור על ידי שימוש במקדם הגנה גבוה. לדבריה של ד"ר שושני, לעור יש זכרון ארוך שנים, ולעתים כוויית שמש בילדות המוקדמת היא האחראית לנגע הסרטני שמופיע עשרות שנים מאוחר יותר. זו הסיבה שכיום מגלים סרטן עור אצל מבוגרים שבילדותם לא היתה כל מודעות לנושא.

 

ד"ר הדס שושני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

ד"ר הדס שושני (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר