פרופ' אלי צוקרמן וד"ר ריאד חדאד (צילום: אלי דדון)
פרופ' אלי צוקרמן וד"ר ריאד חדאד (צילום: אלי דדון)

לראשונה יבוצעו בדיקות סקר להפטיטיס C בקבוצות סיכון

לאחר שנים של המתנה הוחלט על ביצוע בדיקת סקר (Screening) להפטיטיס C בקבוצות סיכון. מאחורי היוזמה עומד פרופ' אלי צוקרמן, מנהל יחידת הכבד במרכז הרפואי כרמל ויו"ר החברה הישראלית לחקר מחלות הכבד

פורסם בתאריך: 23.8.18 08:21

לאחר שנים של המתנה הוחלט על ביצוע בדיקת סקר (Screening) להפטיטיס C בקבוצות סיכון ויינקטו פעולות לאיתור חולי HCV במסגרת קופות החולים. מאחורי היוזמה עומד פרופ' אלי צוקרמן, מנהל יחידת הכבד במרכז הרפואי כרמל ומנהל מכון הכבד במחוז חיפה של שירותי בריאות כללית במרכז הרפואי לין, שמשמש גם כיו"ר החברה הישראלית לחקר מחלות הכבד.

במטרה לקדם את נושא האלימינציה של הפטיטיס C ארגנו החברה הישראלית לחקר מחלות הכבד ומשרד הבריאות דיון שבו השתתפו פרופ' הומי רזבי ושרה בלייך – מומחים בתכנון ובניהול תוכניות למיגור מחלות כבד ויראליות ברמה הלאומית, נציגי משרד הבריאות, נציגי קופות החולים, נציגי איגוד רופאי המשפחה, נציגי עמותת החולים, נציגי קצין רפואה ראשי של צה"ל, נציגי המעבדות לווירולוגיה של משרד הבריאות, מומחים בבריאות הציבור ומומחי הכבד הבכירים בארץ. בדיון הוחלט על קיום בדיקות הסקר למחלת ההפטיטיס C ועל השקעת מאמצעים אינטנסיביים למגר את המחלה בישראל עד שנת 2030, וזאת בהתאם להצהרת המטרות של ארגון הבריאות העולמי (WHO) שעליה חתום פרופ' איתמר גרוטו המשמש כיום כמשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

 

 

לדבריו של פרופ' צוקרמן, הדיון התקיים בהמשך לכינוס השנתי של החברה הישראלית לחקר מחלות הכבד, שבו התקיימו הרצאות רבות ובהן הרצאתו של מנהל המחלקה הכירורגית א' ד"ר ריאד חדאד על ניתוחי כבד בחולים עם סרטן כבד ראשוני (Hepato-Cellular Carcinoma ). בכינוס הוצגו הקווים המנחים המעודכנים לטיפול בהפטיטיס C, בכבד שומני ובנזק כבדי מתרופות. היחידה למחלות כבד של כרמל הציגה 3 עבודות מחקר מתקדמות – שתיים מהן על ידי ד"ר אייל אשכנזי בנושא יתר לחץ דם פורטלי ראשוני בישראל וטיפול בדליות ושט מונחה לפי תגובה לפרופנולול. עבודה נוספת, שדנה בנושא איתור חולי HCV במחוז חיפה של הכללית, הפנייתם לטיפול והדרכים להתגבר על המכשולים הרבים, הוצגה על ידי אורלי אזולאי מצוות היחידה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר