ד"ר מרינה בר שי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר מרינה בר שי (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

חדש בכללית: מרפאה לפסיכיאטריה מגדרית

שירותי בריאות כללית מפעילה שירות ייחודי המותאם למגדרים, בדגש על נשים במעגל החיים, במסגרת מערך בריאות הנפש במחוז חיפה וגליל מערבי

פורסם בתאריך: 8.3.19 08:41

שירותי בריאות כללית החלה בהפעלת מרפאת בריאות נפש ייעודית לנשים. המרפאה פועלת במרפאת הכללית בקרית אליעזר ומשרתת את המבוטחות בכל מחוז חיפה וגליל מערבי. הטיפול ניתן על ידי צוות רב תחומי ונותן מענה רפואי כוללני על ידי פסיכיאטריות, פסיכולוגיות קליניות ועובדות סוציאליות לנשים שסובלות מהפרעות פסיכיאטריות וממצוקה רגשית בדרגות שונות הקשורות לשלבים השונים במעגל חיי האשה.

בין הבעיות המטופלות במרפאה: דיכאון סביב לידה, תנודות רגשיות בהקשר של המחזור החודשי, התמודדות עם ליקויי פוריות ותופעות רגשיות בגיל המעבר.

 

 

מנהלת השירות ד"ר מרינה בר שי: "בשנים האחרונות מתגבשת בתחומים רפואיים רבים ההבנה כי לנשים יש צרכים בריאותיים ייחודיים. הרפואה מתבססת על פי רוב על ידע מחקרי שהתקבל מגברים – רוב הנסיינים שהשתתפו בעבר בניסויים בבתי ספר לרפואה היו גברים לבנים – ואינה נותנת מענה מספק ומדויק המותאם לקבוצות אתניות או מגדריות שונות. כיום ברור שיש צורך בפיתוח רפואה ייעודית לקבוצות אלו, ובמיוחד לנשים אשר עוברות לאורך חייהן שינויים גופניים והורמונליים רבים עם השלכות על התפקיד המשפחתי והחברתי שלהן. לשינויים אלו יש היבטים נפשיים-רגשיים – החל מתסמונת קדם וסתית, דרך שלב הפוריות וההיריון ועד לגיל המעבר. שינויים אלה מלווים באתגרים ולעתים גם משברים נפשיים שמחייבים תמיכה וטיפול על ידי אנשי מקצוע".

לדבריה של ד"ר בר שי, רפואה מגדרית ופסיכיאטריה מגדרית נותנות מענה גם למגדרים שונים, ובהם קהילת הלהט"ב, וחשיבותן היא רבה, בעיקר לאנשים שמקבלים טיפולים הורמונליים לצורך שינוי והתאמה מגדריים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר