הדגמה בכנס הבין לאומי לקריוכירורגיה (צילום: סימנים הפקות)
הדגמה בכנס הבין לאומי לקריוכירורגיה (צילום: סימנים הפקות)

לראשונה בישראל: כנס בין לאומי ברפואת הקור נערך בחיפה

הכנס ה־20 של האיגוד הבין לאומי לקריוכירורגיה (טיפול בגידולים בעזרת קור) נערך בחיפה ביוזמתו של פרופ' ירון הר שי, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכזים הרפואיים כרמל ולין. בכנס, שאליו הגיעו כ-150 מומחים מ-17 מדינות, הוצגו כ-70 עבודות קליניות ומחקריות

פורסם בתאריך: 5.9.19 17:34

הכנס ה־20 של האיגוד הבין לאומי לקריוכירורגיה (טיפול בגידולים בעזרת קור) הסתיים היום (חמישי) בחיפה. הכנס, שנמשך יומיים ושאליו הגיעו כ-150 מומחים מ-17 מדינות, מתקיים פעם בשנתיים, וזוהי הפעם הראשונה שהוא נערך בישראל.

בכנס הוצגו כ-70 עבודות קליניות ומחקריות מתקדמות בנושא קריוכירורגיה בתחומים רבים, ובהם אורתופדיה, רפואת עור, אורולוגיה, כירורגיית שד, כירורגיית חזה, גינקולוגיה וקרדיולוגיה, ועבודות במדעי בסיס כמו קריואימונותרפיה וחידושים במכשור להקפאות.

"תחום הקריוכירורגיה נמצא תחת הרדאר ואינו מקבל את ההכרה הראויה, אך מי שמצוי בתחום יודע שהוא מעורר התעניינות רבה ברחבי העולם", אומר פרופ' ירון הר שי, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכזים הרפואיים כרמל ולין של שירותי בריאות כללית, שיזם את קיומו של הכנס בארץ ומשמש כיושב הראש שלו. פרופ' הר שי הוא ממובילי שיטת הטיפול הקריוכירורגית בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית ורפואת העור בנושא טיפול בצלקות קלואידיות וסרטן עור. לדבריו, "יש מגוון רחב של מומחים המטפלים בקריוכירורגיה וחוקרים את התחום. העבודות הקליניות והמחקריות והחידושים במכשור הם מרתקים. לאחרונה נוסף טיפול חדש בסרטן המשלב קריוכירורגיה ואימונותרפיה, כלומר מבצעים הקפאה ביחד עם תרופות אימונולוגיות, והשילוב הזה מבטיח תוצאות קליניות טובות".

לכנס הגיעו מיטב המרצים הבין לאומיים בתחום, ובהם פרופ' ג'ון בוסט מארצות הברית, חלוץ תחום הקריוכירורוגיה בעולם, המשמש פרופסור מטעם אונסק"ו בתחום הקריוביולוגיה; פרופ' טרולס יוהנסון מנורווגיה, מנהל המחלקה לאורולוגיה בבית החולים המרכזי באוסלו וחלוץ הטיפול בקריוכירורגיה בגידולים ממאירים בכליה ובערמונית; פרופ' איסוקה פוקומה מהמרכז הרפואי קמדה ביפן, מחלוצי הטיפול בקריוכירורגיה בסרטן השד; ד"ר ריצ'רד פיין מארצות הברית, חוקר ראשי במחקר הגדול בעולם עד כה בטיפול בסרטן השד בהקפאה; ופרופ' ג'ואנה מאורו מבית החולים דורנד בבואנוס איירס, גינקולוגית בכירה ומחלוצי הטיפול בגידולים ממאירים של איברי המין הנשיים.

 

משתתפי הכנס הבין לאומי לקריוכירורגיה (צילום: דוברות חברת אייסקיור מדיקל)

משתתפי הכנס הבין לאומי לקריוכירורגיה (צילום: סימנים הפקות)

 

 

פרופ' הר שי מסביר כי החידושים הטכנולוגיים מאפשרים לרופאים לבצע פרוצדורות ללא ניתוח, דרך העור, בהנחיית אולטראסאונד: "בעבר נתפשה השיטה כמדע בדיוני, אך הטיפול בקריוכירורגיה מתבצע היום באופן שגרתי. הרופאים מחדירים מחטים לעור ומזרימים דרכן גז ארגון או חנקן נוזלי, אשר מקפיאים את הגידול או את האזור הרצוי במעקב אולטראסונוגרפי. טמפרטורות העבודה הן נמוכות מאוד – עד מינוס 180 מעלות צלזיוס – כאשר אנחנו יודעים שכבר מתחת למינוס 40 מעלות התאים הסרטניים מומתים".

פרופ' הר שי מוסיף כי בכל הנוגע לטיפולים בגידולים, נערכים מחקרים שמשווים את התוצאות בין טיפולים בהקפאה לבין טיפולים שבוצעו בהקרנות או בניתוח. לדבריו, יש כיום כמה טיפולים בהקפאות שתוצאותיהם הקליניות ארוכות הטווח משתוות לשיטות הטיפול של הקרנות או ניתוח: "זוהי בשורה גדולה למטופלים, משום שתופעות הלוואי אחרי הקפאה הן קטנות בהרבה מאשר לאחר הקרנות או ניתוח".

את מרכז תשומת הלב משכו הרצאות בנושא טיפול בהקפאה בסרטן השד של פרופ' פוקומה וד"ר פיין, שהציגו תוצאות מבטיחות בטיפול בסרטן השד בהקפאה כחלופה לטיפול ניתוחי. הטיפולים בוצעו על ידי מכשיר חדשני שפותח על ידי החברה הישראלית אייסקיור מדיקל, אשר הציגה אותו בכנס.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוריאל פז

    הטיפול בקור תופס תאוצה לא רק בחקר הסרטן גם לדלקות ,בעיות עור , שיקום מפציעות לספורטאים ועוד לפרטים נוספים כנסו לאתר pvt.co.il אוריאל פז רפואה סינית וקריותרפיה .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר