מירי שרון שוורץ עם רופאיה (צילום: שרית נס)
מירי שרון שוורץ עם רופאיה (צילום: שרית נס)

נס לפני חנוכה: לקתה בדום לב בכניסה לבני ציון וניצלה בזכות טיפול מהיר

חייה של מירי שרון שוורץ, בת 48 מחיפה, ניצלו בזכות טיפול מהיר של אח מחדר הניתוח, סטאז'ר צעיר ומאבטח ממחלקת הביטחון ששהה ברחבת המרכז הרפואי בני ציון וביצע בה החייאה. בחדר ההלם היא זוהתה כמי שלקתה בדום לב, וטופלה על ידי ד"ר שולי הית'אם

פורסם בתאריך: 17.12.19 16:34

ב-5 בדצמבר הגיעה מירי שרון שוורץ, בת 48 מחיפה, למרכז הרפואי בני ציון לבדיקה שגרתית. בדרכה בחזרה לביתה היא התמוטטה ברחבת הכניסה של בית החולים, וחייה ניצלו בזכות טיפול רפואי מהיר של אח מחדר הניתוח, סטאז'ר צעיר ומאבטח ממחלקת הביטחון ששהה ברחבה וביצע בה החייאה. שרון שוורץ הועברה לחדר ההלם תוך זיהוי של הפרעות קצב חדריות (דום לב), שם היא טופלה במכות חשמל על ידי צוות חדר המיון ובהמשך על ידי ד"ר שולי הית'אם, מצנתר בכיר מהמערך הקרדיולוגי בבית החולים.

מנהלת המערך הקרדיולוגי ד"ר עידית דוברצקי מרי: "החייאה מחוץ לבית החולים באמצעות עיסוי מיידי בהתאם לפרוטוקול החייאה ושרשרת העברה ללא השתהות – הם אלו שהובילו להצלחה פנומנלית שמנעה נזקים מוחיים ואף מוות. המערך הקרדיולוגי עובד בצמוד עם חדר הצנתורים ועם היחידה לטיפול נמרץ לב, ואנחנו ערוכים לכל מקרה. נוכחותו בחדר ההלם של ד"ר הית'אם, שזיהה אוטם חריף נרחב המערב חסימה של עורק ראשי, הובילה לצנתור בהול ולהרחבת העורק עם תומכן. המטופלת נגמלה מהנשמה כעבור יממה, וכעת היא מתאוששת בבית החולים ומתוכננת לשחרור לביתה בימים הקרובים.

 

 

במפגש שהתקיים השבוע במחלקת קרדיולוגיה הודתה שרון שוורץ לד"ר עידית דוברצקי מרי, לד"ר הית'אם ולצוות המרכז הרפואי על הטיפול שהציל את חייה.

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר