המרכז הרפואי בני ציון (צילום: תמיר אסרף)
המרכז הרפואי בני ציון צילום:: תמיר אסרף

בן שלושה שבועות במצב קשה בגלל מוהל עם הרפס

במרכז הרפואי בני ציון מאושפז במצב קשה תינוק בן שלושה שבועות בשל זיהום בפין שהתפשט למוח ומלווה בפרכוסים. התינוק נדבק בנגיף הרפס מסוג 1, ככל הנראה מהמוהל שביצע בו שאיבת דם בשלב המציצה מהפין - אקט שנדמה היה שכבר עבר מן העולם

פורסם בתאריך: 28.6.20 15:29

תינוק בן שלושה שבועות מאושפז במצב קשה במרכז הרפואי בני ציון בשל זיהום בפין שהתפשט למוח ומלווה בפרכוסים. בדיקות המעבדה מצאו שהוא נדבק בנגיף הרפס מסוג 1, שמקורו בסבירות גבוהה הוא מהמוהל שביצע בו שאיבת דם בשלב המציצה מהפין – אקט שנדמה היה שכבר עבר מן העולם.

התינוק הובהל לבית החולים על ידי ההורים מיד לאחר שהבחינו בזיהום וציינו כי המוהל נקט בפעולת מציצה שבה נשאב דם מהפין בזמן הברית. במהלך האשפוז במחלקת הילדים התגלה נגיף ההרפס בנוזל חוט השדרה במוח ובנגעים שהיו על העור. התינוק פרכס בבית החולים בשלושת הימים הראשונים לאשפוזו על אף הטיפול נגד הפרכוסים והטיפול נגד הנגיף.

 

 

מנהל מחלקת ילדים בבני ציון פרופ' יצחק סרוגו: "התינוק אושפז במצב קשה עם תמונה של דלקת במוח אשר מלווה בפרכוסים ממושכים ובזיהום קשה בעור. הזיהום התחיל באזור המפשעה, במקום שבו בוצעה ברית המילה. מטרתו של הטיפול האנטי ויראלי שהוא קיבל היא להשמיד את הנגיף במוח ולמנוע התפשטות של המחלה אל מערכת העצבים. התינוק ייאלץ לקבל את הטיפול הזה במשך חצי שנה".

לדבריו של ד"ר סרוגו, "עדויות על זיהום בהרפס מפושט ביילוד עם התפשטות למוח ועל הקשר שלו לאקט המציצה בברית מילה מתוארים כבר כ-200 שנה. אחרי הברית יכול נגיף ההרפס לגרום לזיהום בעור, שעלול להתפשט למוח ולגרום לדלקת קשה במוח ואף למוות".

מבני ציון נמסר כי איגוד רופאי הילדים ומשרד הבריאות ממליצים לעקוף את שלב המציצה באמצעות שאיבה לא ישירה על ידי שפופרת, ובכך להימנע במגע בין פיו של המוהל לפין של היילוד.

 

פרופ' יצחק סרוגו

פרופ' יצחק סרוגו

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. גל

    "ככל הנראה" מה זה ככל הנראה מי אמר שיש למוהל הרפס ומי אמר שמזה התינוק נדבק, מישהו הוכיח את זה בכלל, ובכלל רוב המוהלים משתמשים בהתקן מיוחד שמונע את זה

  2. מאור

    מנהג שחייב לעבור מהעולם. פשוט בושה וחרפה. לחתוך תינוק חסר ישע ולהטיל בו מום בשם עבודת אלילים.

  3. רחל

    אין שום הוכחה שזה מהמוהל !!וכל האיפקורסים שכתבו נגד ברית המילה ..עוד מעט עוד מעט ואתם כבר לא קיימים משיח בדרך ..תמתינו

  4. מושיקו החיפאי

    בני ציון זה בית חולים רוטשילד. אתה חיפאי ולא ידעת…? 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר