ד"ר שרה סיגלט בשבוע הבריאות של ערי ישראל (צילום: אלה אהרונוב)
ד"ר שרה סיגלט בשבוע הבריאות של ערי ישראל (צילום: אלה אהרונוב)

בין אוגנדה לשפרינצק: על התנדבות ושירותים דיגיטליים

במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שיזמה רשת שוקן בשיתוף עם שירותי בריאות כללית העבירה ד"ר שרה סיגלט את ההרצאה "מה שגולשים מפה לא גולשים משם: חוויות מהרפואה בעולם השלישי ורפואת האון ליין"

פורסם בתאריך: 19.11.19 08:50

שבוע הבריאות של ערי ישראל שיזמה רשת שוקן בשיתוף עם שירותי בריאות כללית נמשך, ואתמול (שני) בערב העבירה ד"ר שרה סיגלט את ההרצאה "מה שגולשים מפה לא גולשים משם: חוויות מהרפואה בעולם השלישי ורפואת האון ליין" בפאב הסינקופה בעיר התחתית בחיפה.

סיגלט, רופאת משפחה ומנהלת מרפאת הכללית בקרית שפרינצק, סיפרה על הפעילות ההתנדבותית שלה במדינות העולם השלישי – אוגנדה, גינאו ביסאו במערב אפריקה, האיטי, נפאל ומחנה פליטים בסרביה – ועל השירותים הדיגיטליים של הכללית במחשב ובאפליקציה.

היא סיפרה שבאוגנדה למשל התבצע הטיפול בעזרתו של מתורגמן לאנגלית, וכל תושבי הכפר – כ-100 איש – הגיעו כדי לקבל טיפול. בדיקות הדם שם נעשו במקום באמצעות מיקרוסקופ, וסיגלט ושאר הרופאים המתנדבים העבירו הדרכות לאנשי צוות מקומיים ועסקו בחינוך לבריאות בבית הספר. סיגלט ציינה עוד שתוחלת החיים בישראל היא 82 שנים לעומת כ-60 שנים במדינות נחשלות.

 

 

בהמשך הציגה סיגלט את אפשרויות האון ליין של הכללית והסבירה כי אתר האינטרנט של קופת החולים מורכב משלושה חלקים – שירותי האון ליין, תיק רפואי, וטפסים ותשלומים. "היום קל מאוד להזמין תור דרך האינטרנט", היא אמרה, "אפשר להיכנס לאתר או לאפליקציה ולהזמין תור ללא צורך בסיסמה". כמו כן, היא הוסיפה, באמצעות האתר והאפליקציה ניתן להזמין תור גם לבתי המרקחת ולמרפאות השיניים של כללית סמייל. לאחר הזימון מתקבלת הודעה שהתור הוזמן בהצלחה, ובהמשך נשלחת למטופל תזכורת.

סיגלט סיפרה גם על מכשיר ה-Tyto שחולל מהפיכה ואשר מאפשר לבדוק חום, פעילות לב, דופק ועוד ללא צורך להגיע למרפאה. הנתונים במכשיר מועברים לרופא, והוא מייעץ מרחוק על דרכים לטיפול. את המכשיר ניתן לרכוש במחיר מסובסד של 450 שקל במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל.

לסיום ציינה סיגלט כי ברפואה הדיגיטלית יש גם חסרונות ושהיא לא רואה מצב עתידי שייתר לחלוטין את הצורך להגיע למרפאה, בעיקר בשל החשיבות שבקשר האישי בין הרופא למטופל: "אנחנו כרופאים מעוניינים בקרבה למטופל כדי לתאר בפניו את המחלה ולהסביר לו עליה. הקרבה הזו גם מאפשרת להרגיע את המטופל כשהוא לחוץ. לכן יהיה צורך ברופאים גם בעתיד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר