היערכות על גבול עזה (צילום: דובר צה"ל)
היערכות על גבול עזה (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל קורא לתושבי צפון הרצועה להתפנות דרומה

צה"ל קורא ל-1.1 מיליון תושבי צפון הרצועה "להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל. מחבלי חמאס מסתתרים במנהרות מתחת לבתים ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע"

פורסם בתאריך: 13.10.23 08:23

היום השביעי של מלחמת חרבות ברזל: צה"ל עדכן את האו"ם שעל כל הפלסטינים בצפון הרצועה לעבור דרומה ב-24 השעות הקרובות. בתגובה קרא האו"ם לבטל את ההחלטה מחשש ל"תוצאות הומניטריות הרסניות".

לפנות בוקר הודיע צה"ל לאו"ם כי 1.1 מיליון פלסטינים המתגוררים בצפון הרצועה נדרשים להתפנות לדרומה תוך 24 שעות על מנת למנוע פגיעה אפשרית בהם. מי שלא יישמע להנחיות, הזהיר צה"ל, "מעמיד את עצמו ואת משפחתו בסכנה". בתגובה על הקריאה של האו"ם לבטל את הפינוי אמר שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: "תגובת האו״ם לאזהרה המוקדמת של ישראל לתושבי עזה היא חרפה. זה שנים רבות שהאו"ם עוצם עיניים לנוכח ההתחמשות של חמאס והשימוש שלו באוכלוסייה האזרחית ובתשתית האזרחית ברצועה כמקום מסתור לכלי הנשק והרצח שלו. וכעת, במקום לעמוד לצדה של ישראל, שאזרחיה נשחטו על ידי מחבלי החמאס ושמנסה למזער פגיעה בבלתי מעורבים, הוא מטיף דווקא לישראל. מוטב שהאו"ם יתמקד כעת בהחזרת החטופים, בגינוי חמאס ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

 

 

זמן קצר לאחר ההודעה לאו"ם פנה דובר צה"ל לתושבי עזה: "אנחנו קוראים לכל התושבים להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי. ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל. מחבלי חמאס מסתתרים במנהרות מתחת לבתים בעזה ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע".

בחמאס נעשים כעת ניסיונות לכפות על תושבים להישאר בבתיהם ולא להתפנות. משרד הפנים של חמאס מסר לתושבי הרצועה כי ישראל מנסה להעביר תעמולה כוזבת כדי לזרוע בלבול בקרב התושבים: "אל תשתפו פעולה עם ניסיונות אלו שמהווים לוחמה פסיכולוגית".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר: "התעדוף שלנו הוא חיסול בכירים ומחבלים שהשתתפו בטבח הרצחני. לא נוכל לחיות עם שלטון חמאס-דאע"ש סמוך לגבולותינו. אנחנו הולכים למוטט את התשתיות של החמאס בעזה".

בתוך כך, הלווייתו של אמיר אייל ז"ל, שנהרג בקרב בנחל עוז, תתקיים היום (שישי) בצהריים בבית העלמין הצבאי בחיפה. חבריו הכינו את זה:

 

פגז של צה"ל עם שמו של אמיר אייל ז"ל

פגז של צה"ל עם שמו של אמיר אייל ז"ל

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר