עורכי דין פלילי בחיפה. תמונה ממאגר Ingimage
עורכי דין פלילי בחיפה. תמונה ממאגר Ingimage

עורכי דין פליליים בחיפה: המומחים בתחום

עבריינים המואשמים בעבירה פלילית לרוב עומדים בפני סנקציות משמעותיות בעלות השפעה ניכרת על חייהם. להבטחת האפשרות של זיכוי או הקלה בעונש יש צורך להתלוות על ידי עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה בתחום. הכירו את עורכי הדין הפליליים המומחים בחיפה

פורסם בתאריך: 7.8.19 13:34

עדכון אחרון: 15.7.20 16:08

עורך דין פלילי אבי תגר: עבירות צווארון לבן

עבירות צווארון לבן מתייחסות למעשים פליליים בעלי מניעים כלכליים. מדובר בפשעים לא אלימים המבוצעים בדרך כלל בידי אנשים במשרות ציבוריות וממשלתיות, לרוב בעלי מעמד חברתי, כאלו העובדים בסמוך להיכן שנמצא הכסף. בין עבירות הצווארון הלבן נכללות עבירות של שחיתות פוליטית, שימוש לרעה בכוח, פשעי רשת, הונאה בניירות ערך, הונאת סחר פנים, הונאות בנקאיות, הלבנת הון, הונאת מס ועוד.

בעידן הדיגיטלי כאשר הכספים אינם "מוחשיים" אלא עוברים מחשבון לחשבון באמצעות הוראה ממוחשבת, יש ריבוי הולך וגובר של פשעי צווארון לבן. החוק מתייחס אליהם במלוא החומרה, ועורכי דין פליליים העוסקים בתחום זה הינם מבוקשים מאוד.

עורך דין פלילי אבי תגר הוא בעל ניסיון ורזומה מקצועי של למעלה מארבעה עשורים בעריכת דין. הוא בעל היכרות מעמיקה ועבודה שוטפת עם מערכות החוק: יחידות המשטרה, לשכות התביעה המשטרתית והפרקליטות. בעברו שימש עו"ד תגר כקצין חקירות במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, שם צבר ידע וניסיון מעשי בעבודת החקירה המשטרתית. עו"ד תגר בעל השכלה LL.B במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל משנת 1973.

בין תחומי עיסוקו ומומחיותו של עו"ד אבי תגר – עבירות צווארון לבן, הוא אומר: "עבירות צווארון לבן מתייחסות בדרך כלל לעבירות מתוחכמות של הונאה, גניבת כסף על ידי עובד בנק לדוגמה, זיוף מסמכים, שוחד וכדומה. אלו מעשים מתוחכמים שלא קשורים לאלימות, לסמים ולמין, אלא לכסף".

מהו תפקידו העיקרי של הסניגור בעבירות צווארון לבן?
"התפקיד של עורך הדין הוא לא תמיד לזכות את הנאשם כיוון שברוב המקרים זה לא אפשרי, התפקיד העיקרי שלו הוא לרכך את העונש".

כיצד זה מתבצע?
"ישנם פרמטרים רבים המאפשרים הקלה בעונש. אם לדוגמה, כתב האישום הוגש באיחור – הפרקליטות התעכבה בהגשתו, זה נחשב ל'עינוי דין'. במקרה כזה השופט יכול להפחית את חומרת העונש ב-30% רק מתוך זה שהתבצע 'עינוי דין'. כמובן שעורך הדין צריך לעלות על זה שכתב האישום הוגש באיחור.

"כאשר הנאשם מודה ומבקש סליחה על מעשיו, זה מאפשר הקלה בעונש.

"פרמטר נוסף, הוא מצבו הרפואי של הנאשם. עורך הדין צריך להוכיח כי מצבו הבריאותי של הנאשם אינו תקין ובית המשפט לוקח את זה בחשבון. גם גיל הנאשם מהווה פרמטר להקלה בעונש – השופט יתייחס אחרת לאדם בן 90 שביצע עבירת צווארון לבן ולצעיר בן 30, כמו כן, האם זו העבירה הראשונה שלו או שהיו עבירות קודמות.

"יש גם הבדל בחומרת הענישה במידה ומדובר בעבירה ספונטנית, או מתוכננת. עורך הדין נדרש להוכיח במקרה זה, כי העבירה היתה ספונטנית ולא תוכננה מראש, ותמיד נלקח בחשבון העבר הפלילי של מבצע העבירה והאם יש לו כזה".

מהן הסנקציות העיקריות על עבירת צווארון לבן?
"הסנקציות הם בעיקר מאסר בפועל, קנס ופיצוי לנפגע. מדובר במאסר בפועל אף למספר שנים. תפקיד עורך הדין בהגנה על נאשם בעבירת צווארון לבן, הוא לנסות לזכות אותו במידת האפשר ובמידה וזה לא אפשרי, להפחית משמעותית את מידת עונשו".

כיצד עורך הדין מבצע זאת?
"המרכיב העיקרי באמצעותו הסניגור הפלילי מרכך את העונש עבור לקוחותיו, הוא מרכיב התקדים המשפטי. שיטת התקדימים המשפטיים עובדת מלמעלה למטה, ותפקיד עורך הדין למצוא תקדימים דומים שיקלו על המשפט הנוכחי. אם לדוגמה, המשפט של הנאשם נערך בבית משפט השלום, כעורך הדין שלו, אחפש תקדימים לענישה מופחתת במקרים של עבירה דומה, בבית המשפט המחוזי. אם המשפט מתנהל בבית המשפט המחוזי, אחפש תקדימים שהתקבלו בבית המשפט העליון".

באיזה שלב מומלץ להגיע אליך, מרגע ביצוע העבירה?
"ככל שהשלב מוקדם יותר, זה יותר טוב. אדם שזומן לחקירה המשטרה, כדאי שיתקשר אליי מיד באותו הרגע, כבר ברגע זה, אוכל להנחות אותו כיצד להתנהל בחקירה. ככל שאכנס מוקדם יותר לתמונה, כך ייטב. במשטרה לא יעדכנו את הנחקר עבור מה זומן, בכדי שלא יתכונן לחקירה. אני אוכל לכוון אותו עוד כיצד להיחקר, על מה לענות ועל מה לא וכיצד לענות.

"תפקיד חשוב נוסף של הסניגור מלבד לספק ייעוץ משפטי מקצועי, הוא גם להוות "כדור הרגעה" לנאשם. לפני חקירה ובמהלך המשפט הנאשם נמצא בסטרס נוראי, ותפקידי כסניגור שלו הוא להרגיע אותו ואני עושה את זה די טוב. אני מנחה אותו לאורך כל הדרך כיצד להגיב למצבים מסוימים, מה צפוי לו, ולהעלים את הפחד שלו מפני המשטרה. רוב האנשים לדוגמה, חוששים ממעצר של 24 שעות, ולעתים זה הדבר המומלץ ביותר לעשות, כיוון שהחוקרים יורו לנאשם להודות בכדי להשתחרר הביתה, אבל אם הוא יודה, הוא עשוי להיכלא לאחר מכן להרבה זמן. אני מנחה אותם שזה לא כזה נורא לשהות במעצר למשך יממה אחת ולא להודות בכלום, בכדי להשיג תוצאות מוצלחות יותר בהמשך".

באילו מקרים מומלץ לבחור בהסדר טיעון?
"ברוב המקרים, בעבירות צווארון לבן, כדאי לפנות לתביעה ולסגור איתם על הסדר טיעון. בית המשפט אינו מתערב בהסדרי טיעון ב- 99.9% מהמקרים, ועורך דין מיומן ומנוסה יודע לגייס את התביעה לטובת הלקוח שלו ולהשיג הסדר טיעון מיטבי עבורו. במקרים רבים, זה הרבה יותר טוב ובטוח מאשר ללכת ראש בראש עם התביעה ובמידה והנאשם יורשע, העונש שיקבל יהיה חמור בהרבה".

עו”ד אבי תגר מתמחה במשפט פלילי ובדיני תעבורה. הוא מספק ייעוץ וליווי משפטי צמוד לחשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי, בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ. התהליך מתחיל משלב הדרכת החשוד (כולל קטינים) לפני החקירה במשטרה, ייצוג עצורים בהליך הדיון במעצרם, ייצוגם במשפט לאחר הגשת כתב אישום, הגשת ערעורים על פסק הדין לבתי המשפט המחוזיים בכל הארץ ולבית המשפט העליון, וכן הגשת עתירות אסירים, ייצוג בועדות שחרור מוקדם (ועדות שליש) ועתירות בנושא עבודות שירות.

עו"ד אבי תגר אינו מעסיק שכירים ומתמחים במשרדו ומטפל בכל התיקים באופן אישי וזמין בטלפון 24/7. תחומי הטיפול מתפרשים על פני מגוון רחב: רצח, סמים, שוד, עבירות אלימות ומין וכן עבירות צווארון לבן. בנוסף, מתמחה עו”ד אבי תגר בייצוג סוכני ביטוח כנגד החלטות המפקח על הביטוח במשרד האוצר, בנוגע לפסילת רישיונם.

עו"ד אבי תגר, עו"ד פלילי בחיפה

כתובת: הבנקים 4, חיפה

טלפון: 04-8512627

טלפון נייד 24/7: 050-5400819

לינק לאתר

דוא"ל: [email protected]

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר

עורך דין אבי תגר. צילום: אייל תגר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר