תמונות החתונה של הסלבס החיפאים. כך תשמרו על חיי הנישואים שלכם
תמונות החתונה של הסלבס החיפאים. כך תשמרו על חיי הנישואים שלכם

הטיפים לזוגיות מוצלחת

עשרה זוגות של סלבס חיפאים מציגים את תמונת החתונה שלהם ונותנים עצות לזוגיות טובה. פרויקט החתונות של "כלבו - חיפה והצפון", כתבה מס' 3

פורסם בתאריך: 27.7.18 20:17

רבקה ויונה יהב

הזוגיות של ראש העיר יונה יהב ורעייתו פרופ’ רבקה יהב יכול לשמש תסריט לטלנובלה. יהב (לשעבר פיפרברג) נולד לאב נהג משאית ולאם עקרת בית וגדל כבן יחיד לאחר שאחיו מת בגיל 6. כשהיה בן 21 הוא התייתם מאמו וכעבור שש שנים גם מאביו. לאחר שחרורו מהמשטרה הצבאית בדרגת סגן אלוף הוא פנה ללימודי משפטים, ולא אחת סיפר שבשל מצבו הכלכלי הקשה הוא מצא את עצמו מתגורר במכונית.

באותן השנים היתה רבקה, בת להורים שעלו לישראל באונייה “אקסודוס”, נשואה ליהודה מונהייט, שממנו היא התאלמה במלחמת יום כיפור לאחר שפגז פגע בדוברה אשר עליה הוא פיקד בעת צליחת תעלת סואץ. חמישה ימים לאחר שהתבשרה על מותו של בעלה נולד בנם אורן. כעבור שנים נפגשו השניים במסיבה. הוא הביע התעניינות אך חשש ליזום. במהלך סיור בחיפה עם ראש העיר דאז אריה גוראל ניגשה אליו חברה משותפת שהרימה את הכפפה וקבעה להם דייט ראשון. חמש שנים אחר כך, בשנת 1983, נישאו השניים בגן אירועים שהיום ניצב עליו מלון וילה כרמל. יהב אימץ את אורן לאחר מאבק משפטי שאותו הוא ניהל, ובמקביל העלה הצעת חוק לשינוי חוק השמות שבעקבותיו רשאי כעת אדם להחזיק גם בשם משפחתו של אביו הביולוגי. יהב נכנס לחיים הפוליטיים כעוזרו וכדוברו של ראש העיר ירושלים טדי קולק, ואחר כך חזר לחיפה ומונה למנכ”ל העמותה לפיתוח תיירות בעיר. בקדנציה הראשונה של עמרם מצנע כראש העיר הפך יהב לחבר מועצת העיר ולסגן ראש העיר. בשנים 1999-1996 הוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, לאחר מכן חזר לעסוק בעריכת דין ביחד עם שותפו דאז יהודה רווה, ובשנת 2003 נבחר לראש העיר – תפקיד שבו הוא משמש עד היום.

רבקה יהב היא פסיכותרפיסטית, ראש התוכנית ללימודי פסיכותרפיה באוניברסיטת חיפה וראש המרכז הקליני הבין תחומי בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה. בשנת 2012 היא זכתה בפרס ראש הממשלה ליזמות ולחדשנות. הזוג מתגורר בדניה ויש לו שתי בנות משותפות – אורטל ושירן.

הטיפ של יונה יהב לזוגיות מוצלחת: “הערכה, פרגון וכבוד הדדי. רבקה תמכה בי לאורך כל הקריירה שלי, וגם אני עודדתי אותה להתפתח והייתי זה ששכנע אותה לעבור מהטכניון לקריירה המפוארת באוניברסיטה”.

 

רבקה ויונה יהב

 

סמדי ואלי גוטמן

ההיכרות בין סמדי לאלי גוטמן החלה כשהיא היתה תלמידת תיכון בבית הספר עירוני א’ והוא סיים קורס כושר גופני במכון ווינגייט (הוא מבוגר ממנה בשמונה שנים). היא יצאה למילק בר צביקה (כיום פונדק הדב) במרכז הכרמל בחבורה שבו היה גם גילי גוטמן, אחיו של אלי. מבטיהם של השניים הצטלבו, אך רק לאחר פגישה מקרית בחוף הים הם הפכו לזוג. בשנת 1983, אחרי שנה של זוגיות, הם נישאו באולמי בית המהנדס.

את הקריירה שלו כמאמן כדורגל החל גוטמן בהפועל טירת כרמל, אחרי כמה שנים בליגות הנמוכות הוא מונה לעוזרו של שלמה שרף במכבי חיפה – תפקיד שהיה קרש הקפיצה שלו לעולם הכדורגל. התואר הראשון שבו הוא זכה היה גביע המדינה עם הפועל באר שבע (1997), אחר כך הגיעה האליפות ההיסטורית עם הפועל חיפה (1999), דאבל עם הפועל תל אביב (2010), ואליפות נוספת עם הפועל תל אביב שנה לאחר מכן. לאחר מכן הוא שימש כמאמן נבחרת ישראל בשנים 2015-2011.

במקביל לקריירה המקצועית הנוצצת של בעלה טיפחה סמדי גוטמן קריירה של מאמנת אירובי, שבה היא החלה כבר בגיל 20. למרות משבר מתוקשר בחיי הנישואים שלהם הצליחו השניים לגבור עליו, והדבר הוביל לחיזוק הקשר ביניהם. לזוג שלושה בנים – אורי (33), טל (28) ויובל (20).

הטיפ של סמדי גוטמן לזוגיות מוצלחת: “הרבה אמונה, כבוד והערכה כלפי בן הזוג. קודם כל צריך לחיות ולתת לחיות, כלומר שלכל אחד יהיה הכיף שלו לבד והרבה ביחד. צריך לתת ספייס ולא לחנוק האחד את השני, וזה מה ששומר על הגחלת. זה הסוד. אלי תמך בי לאורך כל הקריירה, ואני תמיד נתתי לו שקט כדי שיצליח וגידלתי את הילדים. להיות מאמן כדורגל זה קשה ומלחיץ, וויתרתי על הרבה דברים בשביל זה. הייתי נשארת בשבתות לבד עם הילדים, ולא עשינו מה שכל משפחה רגילה עושה. הקריירה שלו היתה בראש מעייניו, זה הטירוף שלו”.

 

סמדי ואלי גוטמן

 

אורית ודורי גילפז

בשנות ה־90 היה דורי גילפז מהרווקים הנחשקים בחיפה. הוא שלט ביד רמה בסצנת חיי הלילה ופתח בזה אחר זה מקומות בילוי שהפכו למוסדות של ממש, ובהם קפה 29, האפי בר, צינזאנו, ריזלינג וכמובן הבראון (וזו רשימה חלקית בלבד). אבל אז הגיעה אורית וכבשה אותו בקסמיה. בשנת 1996, בזמן שהמוני חיפאים הסתערו על קפה 29 ובחוץ ניצב לוח עם רשימת המתנה, היא חיכתה לתורה, הוא קלט אותה במבטו, והשאר היסטוריה.

בשנת 2000 הם נישאו בחתונה שכמוה לא נראתה עד אז במקומותינו – בלוקיישן מבודד ביערות הכרמל שאליו הובאה תאורה מיוחדת וגנרטורים לאספקת חשמל – וכל מי שנכח במעמד מעיד שחצי חיפה באה לחגוג בשמחתם. אט אט החל גילפז לצאת מחיי הלילה ופצח בקריירה של עסקים בגאורגיה ובהמשך גם בארמניה. ימי ההולדת שהוא מארגן לעצמו שם (ראו כאן וכאן), אשר אליהם הוא מטיס מהארץ רבים מחבריו, הפכו לשם דבר, בעיקר לנוכח הכבוד שהוא מקבל מפוליטיקאים מקומיים בכירים. לפני שנה הוא מכר את השריד האחרון שנותר לו בחיי הלילה בחיפה – פאב הבראון – והוסיף לרזומה שלו ענף עסקי נוסף של סוכנות נסיעות אשר מתמחה בטיולים לגאורגיה ולארמניה תחת המותג Doron Travel. למרות שאת רוב ימיו הוא עושה בחו”ל, חיפה נותרה העוגן שלו, ואורית מנהלת קריירה משלה כאחות מוסמכת. לזוג שלושה ילדים – נויה, גל ועילאי.

הטיפ של דורי גילפז לזוגיות מוצלחת: “לתת חופש אחד לשני ולא לחנוק. זה חשוב מאוד. צריך המון אהבה והבנה, ושבועיים בתאילנד פעם בשנה – רק אתה והיא – הם מתכון מנצח לחיזוק הקשר. אחרי הרבה ימים לבד, להיות שבועיים ביחד זה גורם לחזור כמו אריות לעוד שנה”.

 

אורית ודורי גילפז

 

ריקי ויוסי קיטרו

חייהם של ריקי ויוסי קיטרו נראים כרכבת שדים מלאה בעליות ובירידות. הם הכירו כשהיו בני בגיל 17, וכעבור שלוש שנים, בשנת 1978, הם נישאו בבית הכנסת הספרדי בנתניה. הוא היה עתודאי ובהמשך שירת בצבא קבע, היא התגלגלה בין עבודות עד שמצאה עצמה כבעלת חנות לבגדי ילדים. כשאובחנה עם דלקת קרום המוח היא סגרה את החנות, וכשהבריאה וחזרה למעגל העבודה היא פתחה בוטיק לבגדי נשים בנתניה. ואז הגיעה ההסתבכות הכלכלית. הם מכרו את דירתם כדי להחזיר את החובות, ובמשך שמונה שנים חיו בפחד מנושיהם, עבדו בעבודות מזדמנות, התגוררו בדירות שכורות והשאירו את ילדיהם אצל הוריו.

פגישה עם מתקשרת שבישרה לריקי שהיא נועדה לסייע לאנשים שינתה את מסלול חייהם של השניים. הסימנים שקיבלה לטענתה מלמעלה קיבלו לפתע משמעות והיא החלה לקרוא בקלפי טארוט. שלוש שנים אחר כך כבר יצא שמה למרחוק, והזוג נחלץ מהמשבר הכלכלי. בשנת 1998 הם עברו להתגורר בקיסריה, וממשרד שפתחה בביתה היא הפכה את התקשור למשלח ידה. במקביל החל יוסי, שלמד נטורופתיה ורפואה סינית, לעסוק בטיפולים, והשניים עבדו זה לצד זה. ריקי פצחה בקריירה ענפה – היא מככבת בכלי תקשורת על תקן של המכשפה האולטימטיבית, וסלבריטאים משחרים לפתחה. את משרדה היא העתיקה מביתה לקניון חיפה, משם לרחוב מסדה בהדר, בהמשך לקסטרא, וכעת שוכן מרכז קיטרו ברחוב רד”ק במושבה הגרמנית.

בשנת 2009 חווה הזוג משבר שבשיאו עזבה ריקי את הבית וניתקה כל קשר מיוסי. כעבור שלוש שנים הם נפגשו במסיבת סיום הלימודים של בנם ניר בחו”ל, הגיעו למסקנה שאין כמו ביחד, ובמרץ 2017 נישאו שוב באופן סמלי בלאס וגאס. לזוג שני ילדים – זיו (39) וניר (35).

הטיפ של ריקי קיטרו לזוגיות מוצלחת: “המשבר בינינו נוצר בגלל שהיתה לנו בעיית תקשורת ויוסי הביא את אמו חולת הסרטן לגור איתנו. פשוט הפסקנו לדבר, הפסקנו להיות חברים. מזוג שתמיד שיתף, התרחקנו. כשהתחלתי להתפרסם, עבורו זו היתה בעיה של אהבת יתר והוא היה עסוק בלשמור עלי. המשבר נוצר בתקופה שבה חליתי, ועזבתי. אף פעם לא חשבנו שזה יקרה כי תמיד צלחנו את המריבות ואת המשברים, והיו לנו כאלה הרבה בחיים שלנו. למדתי מה זה העולם האמיתי, מה זה רוע, מה זה שקר ומה זה לחיות לבד. הוא נלחם עלי ועשה הרבה שינויים בעצמו. ואז הגיעה ההצעה ממנו לנסוע ביחד לארצות הברית, וזו היתה הפעם הראשונה שדיברנו אחרי שלא היה בינינו קשר במשך שלוש שנים. הוא אמר לילדים שאם אחזור אליו הוא יקנה בית בעתלית וייקח אותי לצרפת ולאיטליה כמו שאני אוהבת. בארצות הברית למדנו שאם יש משבר צריך לדבר עליו ולא ללכת לישון ברוגז. מאז אנחנו משתפים האחד את השנייה בהחלטות. אם בעבר היו דברים שעליהם החלטתי לבד, כיום אני משתפת אותו, וגם הוא למד לשתף. עכשיו אנחנו עושים הכל בשיתוף פעולה. לכן הטיפ שלי הוא לא להישאר עם מטענים, ואם יש בעיה אז חייבים לדבר עליה באותו הרגע, לא לדחות ולהגיד ‘יהיה בסדר’”.

 

ריקי ויוסי קיטרו

 

ג’וסיאן וגוסטבו בוקולי

גוסטבו בוקולי הוא אולי הזר האהוב ביותר בכדורגל הישראלי. הוא ואשתו ג’וסיאן הגיעו לארץ מברזיל, נטמעו בחברה הישראלית והפכו לחלק ממנה. הצניעות שלהם, האהבה שהם מרעיפים על ישראל והאופטימיות שהם מקרינים קנו את לב האוהדים. אבל מאחורי סיפור ההצלחה היו הרבה מאוד קשיים. הם הכירו כבר בילדותם בשכונה בסאו פאולו בזכות חברות בין האמהות, אבל שום דבר לא רמז שההיכרות תהפוך לאהבה. הוא היה כדורגלן, בעיקר בקבוצות קט רגל, ושמשם עבר לשחק בליגות נמוכות באיטליה, בפורטוגל ובטורקיה. בשנת 2001, כששניהם היו בני 22, האהבה ניצתה, ואחרי שלושה חודשים בלבד ביחד הוא הציע לה נישואים.

זמן קצר לאחר שהתחתנו בכנסייה במולדתם הוא נחת בישראל והצטרף להפועל רמת גן מהליגה הלאומית. כעבור חודש היא הצטרפה אליו בארץ. בעונה שלאחר מכן הם עברו לנצרת בעקבות הצטרפותו של גוסטבו למכבי אחי נצרת, אבל ג’וסיאן התקשתה להסתגל. השניים נקלעו למצב כלכלי קשה, ויחסיה המעורערים של ג’וסיאן עם אמו של גוסטבו הקשו על הקשר ביניהם. התפנית התרחשה כשגוסטבו הוחתם במכבי חיפה, אבל למרות ההצלחה על הדשא היחסים בין השניים לא השתפרו, ואחרי שבע שנות נישואים חזרה ג’וסיאן לברזיל והודיעה לו שהיא רוצה להתגרש. את הטלפון האוהב שהיא קיבלה ממנו היא לא תשכח לעולם, והשניים שבו זה לזרועותיה של זו.

האידיליה המשפחתית התנפצה שוב כאשר בנם גבי בן ה־12 אובחן כאוטיסט. בריאיון לעיתון ”כלבו” סיפרו הבוקולים על ההתמודדות מאז הגילוי ועל הפיכתם למנטורים להורים רבים בעקבות הטיפול המסור בגבי. כעת הם מעבירים קורסים שבהם הם מלמדים זוגות איך להתנהל במערכות יחסים במסגרת בית הספר לאהבה שהם פתחו לפני כשנה. השניים מתגוררים בשכונת סביוני דניה, וגוסטבו נושא בתפקיד בכיר במחלקת הנוער של מכבי.

הטיפ של ג’וסיאן בוקולי לזוגיות מוצלחת: “כשהגענו לארץ לא היה כסף לאוכל כי הקבוצה שבה הוא שיחק לא שילמה משכורות. גם השנה הראשונה בנצרת היתה קשה מאוד כי עברנו מרמת גן לעיר ערבית שלא היה בה כלום. כשהגענו למכבי חיפה זה היה כאילו שהגענו לשמים, אבל הזוגיות לא היתה קלה וחשבתי להתגרש. הוא הפך למישהו מוכר, לכל מקום שאליו הלכנו ביחד לא יכולתי לדבר איתו, ולא הייתי מוכנה לזה. חשבתי שאני לא חשובה לו יותר, והייתי פה לבד, בלי משפחה שלי. כשנסעתי לברזיל המשפחה פינקה אותי, אז אמרתי ‘למה אני צריכה לחזור?’. כשאמרתי לו שאני לא חוזרת הוא צעק ‘לא התחתנתי בשביל זה. את כן חוזרת, תגיעי לפה, ונדבר על הבעיה’. התשובה הזו גרמה לי לחזור. לקחנו כמה קורסים שבהם למדנו איך לשמור על הנישואים, וזו הסיבה שפתחנו את בית הספר שלנו. כשאתה רוצה רישיון נהיגה אתה הולך לבית ספר, כשאתה רוצה ללמוד אתה הולך לאוניברסיטה – כל דבר שאתה רוצה לעשות בחיים אתה הולך ללמוד אותו, אז למה זה לא ככה באהבה? אנשים חושבים שאהבה זה מספיק ואז הכל מסתדר, אבל גם באהבה צריך ללמוד ולקבל כלים. הבאנו את הקורס הזה מברזיל לארץ. הקורס הזה לימד אותנו לצלוח את כל הבעיות”.

 

ג'וסיאן וגוסטבו בוקולי

 

 

אילנה ודורון טובים

אם בא לכם להעלות קצת את מצב הרוח, אילנה ודורון טובים יספקו לכם את הסחורה. השניים מופיעים ביחד על הבמה בערבי שירה שהם מארגנים. ההרמוניה ביניהם החלה כשהיא עוד היתה אילנה באלקר – בת 20, משוחררת טרייה מהצבא, והוא היה איש קבע בחיל הים. כעבור ארבע שנים, ב־1989, הם נישאו באולמי בת גל. היא המשיכה את תחביב הזמרה שלה שפרץ כשהיתה בת 12, הפכה אותו למקצוע והופיעה במועדוני זמר, באירועים ובחתונות, והוא הקליט אותה שרה בביתם. לפני 13 שנה, כשדורון השתחרר מהצבא, הוא הפך למעבד ולמפיק של ערבי השירה שלה. כיום הם מפיקים חגיגות של זמר ישראלי כאשר היא הזמרת והוא הקלידן. לזוג שני בנים – עידן (23) ויוני (21).

הטיפ של אילנה טובים לזוגיות מוצלחת: “יש בינינו קשר של חברות ועברנו הרבה דברים ביחד. אנחנו עובדים טוב מאוד ביחד אבל גם רבים ומתווכחים. אי אפשר בלי מריבות, אבל האהבה מנצחת. אנחנו משלימים האחד את השנייה בהרבה דברים – אני הרעשנית והוא השקט, אני היוזמת והמנווטת והוא האחראי על הקטע המוזיקלי. למרות שגם בתחום הזה אני אוהבת להרגיש הבוסית, הוא יודע להעמיד אותי במקום. במשך כל החיים שלי שרתי ורקדתי, וכך הוא קיבל אותי. נכון שלא היה לו קל להיות ערבים שלמים לבד בבית, באיזשהו שלב הוא הבין שזו אני ושזה חלק ממני”.

 

אילנה ודורון טובים

 

אלונה ומישה גורדון

חיי הלילה עתירי הפיתויים הם המבחן הגדול של אלונה ומישה גורדון, והם עומדים בו. השניים הם הבעלים של מועדון השקולה שפונה לקהל יוצאי חבר העמים, והזוגיות שלהם מוכרת לכל בסצנת הבילויים. הם מהזוגות הנשואים הבודדים שמנהלים ביחד מועדון, ובשל היותה האשה היחידה בסצנה היא זכתה לכינוי “הצארינה של חיי הלילה”. השניים הכירו במסעדת החבית בחוף הים כשהוא היה הברמן, המלצר ויד ימינו של הבעלים והיא הגיעה להתלמדות על תקן של ברמנית. מה שהתחיל כיחסי עבודה הפך תוך זמן קצר ליחסי זוגיות.

עם השנים עבדו השניים לפעמים ביחד (כמו בקפה 29) ולעתים בנפרד (כשהוא השתלב במועדון הזברה, במודה בר ובפאשן קלאב התל אביבי), ולפני 11 וחצי שנים הם הפכו לבעלים של השקולה בוואדי סאליב – המועדון היחיד ששרד מימי הזוהר של המתחם. בשנת 2011, לאחר עשר שנות זוגיות, הם נישאו בקפריסין, ובדיוק שנה לאחר מכן הם עשו את זה שוב קבל עם וכוכבי הביצה בגן הקונגרסים.

הטיפ של אלונה גורדון לזוגיות מוצלחת: “הסוד הוא לכבד האחד את השנייה ולסמוך זה על זו. נכון שאני מקנאת לו, אבל אני סומכת עליו ויודעת שהוא שלי ושאני שלו. ברור שיש מריבות מקצועיות שפורצות על רקע העבודה המשותפת, אבל השלום בא בבית. זה קורה ואין מה לעשות. על השאלה מי צודק מחליטים בבית ברגוע, ותמיד מוצאים את שביל הזהב”.

 

אלונה ומישה גורדון

 

אנט וז’אק בן ישי

אנט וז’אק בן ישי הם מהספרים הוותיקים בעיר, וכל הנראה גם הזוג היחיד במקצוע. הפאוור קאפל נוצר בשנת 1965, כששניהם היו בני 16, ולאחר שלוש שנים הם נישאו ברוב הוד והדר בקזינו בבת גלים. בתחילת הנישואים הוא היה חייל בסדיר והיא עבדה כספרית אצל ג’נט בוואדי ניסנאס. עם שחרורו הוא למד את מקצוע הספרות, וביחד הם נסעו להתמקצע בצרפת, אבל שלושה חודשים מאוחר יותר הם שבו ארצה עם קבלת הבשורה שהיא בהיריון. הם פתחו מספרה בשכונת רמות רמז, ובחלוף כמה שנים פתחו ברחוב הרצל 50 את ז’אק ואנט – מספרה שהפכה לשם דבר בקרב נשות העיר. במקביל לטש ז’אק עיניים לנכס נוסף בהרצל 10 ופתח שם סלון כלות ביחד עם בן משפחתו אבי סבג. כשז’אק הגיע למסקנה שאין לו יותר מה לחפש בהדר, הוא התאחד שוב עם אשתו במספרה מעל קפה הבנק במרכז הכרמל. בהמשך הם העתיקו אותה לרחוב חורב ואחר כך למרכז הקסטרא – שם היא שוכנת עד היום.

אבל החיים האישיים שלהם, או יותר נכון – שלו, היו רווי סנסציות: פרשיית הקוקאין והסלבס המקומיים שבו כיכבו הוא והצלם עדי ברקן, חיבתו למין היפה והצהרתו על כך שהוא פוקד מסיבות חילופי זוגות, ותאונה שהותירה אותו ללא הכרה במשך שלושה חודשים. אנט, שידועה כנחבאת אל הכלים וכמי שמתרחקת ממדורי הרכילות, השאירה לו תמיד את הבמה. לזוג שלושה ילדים – אלון, אסף ושרית.

הטיפ של ז’אק בן ישי לזוגיות מוצלחת: “ללכת עם ולהרגיש בלי, אבל עכשיו נגמר הסיפור. אנט הסתדרה עם כל מה שעשיתי כי היא מלאך. כשאמא שלי נפטרה היא אמרה לאנט ‘את רואה את הילד הקטן שלי? תשמרי עליו, ואלוהים ישמור עלייך’. וככה היא שמרה עלי וטיפלה בי. היא אוהבת אותי, מעריצה אותי, בשבילי היא מלאך. צדיקה. במסגרת העבודה המשותפת אנחנו מסתדרים, יש ברירה? תמיד יש חילוקי דעות בקטע המקצועי, אבל לה יש את הראש שלה ולי יש את הראש שלי, כל אחד עם הלקוחות שלו. אין משהו יותר חזק מאיתנו כי אנחנו ביחד מגיל 16. החינוך שלנו הוא אותו החינוך. נשארנו אותו דבר למרות כל מה שעברנו – בגידות והכל – אבל העדפתי לא להעביר דף ונשארתי עם אהבת נעורי”.

 

אנט וז'אק בן ישי

 

אורטל ואלון אולמן

אורטל ואלון אולמן רגילים להיות באור הזרקורים. כבר לפני 20 שנה, כשהיא היתה סוכנת של ויטמינים ופתחה את חנות בראשית לטבע ולמיסטיקה בגרנד קניון, היא הפכה לאורחת קבועה במדורי הרכילות המקומיים. הוא היה אז איש קבע ונמצא תמיד בצלה. הקשר ביניהם נוצר כשהוא היה בן 25, קצין בדרגת סרן שעוד נכון לו עתיד מזהיר בחיל הים, והיא היתה סטודנטית בת 22. כעבור שנה, ב־1990, הם נישאו בגן האירועים בקיבוץ החותרים.

עם השנים, במקביל לעסק שלה, הפכה אורטל לסוכנת שחקנים וספורטאים, ואלון התקדם בסולם הדרגות, היה מפקד סטי”ל ומפקד בית הספר לחובלים. ואז במהלך טיסה ארצה מחופשה בחו”ל, הוא התקשה לנשום, ועם הנחיתה התברר כי אחת מהריאות שלו קרסה. הוא עבר ניתוח מסובך שבו נאלצו הרופאים לכרות שליש מהריאה, וזו היתה נקודת המפנה שלו. הוא עזב את הים, עבר ליבשה ושימש בתפקידים שונים בצבא עד שעזב בשנת 2007. הוא נרשם לתחרות איירון מן, ולאחר אימוני הכנה מפרכים שנמשכו שמונה חודשים הוא עשה את הלא ייאמן והצליח לעבור 180 ק”מ ברכיבה על אופניים, לשחות 3.8 ק”מ בים הפתוח ולקנח בריצת מרתון. את כוח הרצון ואת השאפתנות שלו הוא החליט להוריש להמונים. הוא החל להרצות בפני קהל ועם הזמן פתח סדנה בשם “קוד מנצח”, שנועדה, כפי שנכתב בדף הפייסבוק שלו, “לעזור להשיג את המטרות ואת ההצלחה שלכם בעוצמה ובמהירות שלא הכרתם”. הסדנה הפכה לסיפור הצלחה היסטרי, ואלון הפך למנטור של המדינה. אורטל הצטרפה גם היא לחגיגה כעזר כנגדו על תקן של מנהלת פיתוח עסקי. בשנה שעברה תרגם אלון את משנתו לכתובים בספר “פריצת גבולות” שהפך עד מהרה לרב מכר. השניים מתגוררים בדניה ויש להם שלושה ילדים – בר, גאיה וגל.

הטיפ של אלון אולמן לזוגית מוצלחת: “הכוח הכי חזק בעולם הוא האהבה. אני ממליץ לזוגות לישון מחובקים בכל לילה למשך כל החיים ולראות את החיים המשותפים כתפישת עולם, כקונספט, כצוות. יהיו דברים טובים, יהיו דברים רעים, אבל תמיד צריך לעבוד כצוות ולא כשני צדדים. מעבר לזה, כל מה שאתה רוצה לקבל בזוגיות – תיתן. אם אתה רוצה כבוד, תיתן כבוד, אם אתה רוצה שידאגו לך, תדאג גם אתה. והטיפ האחרון הוא שזוג שרוצה זוגיות טובה צריך לעבוד על זה כי זה הדבר הכי משתלם בחיים. בן או בת הזוג הוא השותף הכי קרוב לך בחיים”.

 

אורטל ואלון אולמן

 

אהרון גניש וגל גבריאלי

בתחילת הזוגיות שלהם נאלצו אהרון גניש וגל גבריאלי להתמודד עם קשיים שזוגות הטרוסקסואליים לא נאלצים לעבור. גבריאלי, אחד מהקונדיטורים המוכרים והמוערכים בעיר שהיה אז עמוק בתוך הארון, וגניש, בן למשפחה חרדית מרובת ילדים מבני ברק אשר צעיר ממנו ב־16 שנה, הכירו באתר ההיכרויות גריינדר. חודש בלבד לאחר מכן עבר גניש להתגורר בדירתו של גבריאלי ברחוב וודג’ווד במרכז הכרמל. הזוגיות הזו, שעבור גבריאלי היתה מערכת היחסים הרצינית הראשונה, שחררה אצלו דברים חבויים, ובשנת 2015 הוא יצא מהארון בכתבה ב”כלבו” שבה נחשפה משפחתו לסודו הגדול.

בשנת 2016, אחרי שנתיים של זוגיות, בעיצומה של חופשה באיטליה, שלף גבריאלי טבעת על גרם מדרגות עתיק, והשניים נישאו כדת אלוהי האהבה. גניש סיים השנה את לימודיו בחוג לאופנה במכללת ויצו, מחפש להשתלב בתחום ומסייע לעתים לגבריאלי בעסק. הזוג מתגורר ברחוב התשבי במרכז הכרמל, וגבריאלי מנהל בימים האחרונים מאבק על חוק הפונדקאות.

הטיפ של גל גבריאלי לזוגיות מוצלחת: “האהבה בינינו היא גדולה מאוד ורק הולכת ומתחזקת עם השנים. יש לנו הרבה עוגנים בחיים – אהרון נמצא עמוק מאוד בתחום עיצוב האופנה, והקונדיטוריה שלי שמעסיקה אותי מסביב לשעון. מהבחינה המקצועית אנחנו כבר מבוססים בזמן שזוגות אחרים נמצאים בשלב שבו פיתוח הקריירה נמצא בראש מעייניהם. הכרתי את אהרון כשכבר הייתי בשיא הקריירה בחיפה והגשמתי את כל מה שרציתי, ואהרון הוא הדובדבן שבקצפת. אני לא עסוק באיך לראות את העתיד כי אני רואה אותו כמו שעכשיו – אנחנו אוהבים לטייל ביחד, לבלות עם חברים ולהיות ביחד, כך שהעובדה שאנחנו זוג גאה לא הופכת אותנו לאיזשהו אישיו, לפחות בעיני. מבחינתי זה הכי טבעי בעולם. כמו לכל זוג היו לנו תקופות טובות ותקופות של משבר, אבל ידענו לפתור את הבעיות. הלכנו לטיפול זוגי, וזה פתר בעיקר לי המון סימני שאלה ובעיות שהיו לי עם עצמי. אני מודה שאהרון הוא היותר מגובש בינינו, הוא המבוגר האחראי. מהבחינה הטכנית יש בינינו הסכם זוגיות. אני רואה את עצמי עם אהרון עד קץ הימים, ואני בטוח שגם הוא רואה זאת כך. מה ששלי שלו ומה ששלו שלי – זה הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת”.

 

אהרון גניש וגל גבריאלי

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר