נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)
נעמה לזימי (צילום: נופר חסון הנדלמן)

גיבורה מקומית

נעמה לזימי, שזכתה במקום הראשון בפריימריז של מפלגת העבודה, לא מביאה עמה דרגות בכירות, הילת גבורה או סלבריטאיות נוצצת, אלא עבודה קשה, אידאולוגיה צרופה, מאבקים חברתיים נחושים, יושר, יושרה, גאווה עצמית ומקומית ונאמנות לדרך. כמה כיף לדעת שלפעמים זה כל מה שצריך כדי להצליח

פורסם בתאריך: 10.8.22 07:51

ניצחונה המפעים של נעמה לזימי בבחירות המקדימות שהתקיימו אתמול (שלישי) במפלגת העבודה הוא גדול הרבה יותר מאשר ניצחון אישי של פוליטיקאית בתוך מפלגתה. לזימי, להזכירכם, שובצה בבחירות הקודמות במקום התשיעי בלבד במפלגה ונכנסה לבסוף לכנסת כחודש וחצי לאחר שאר הח"כים ברשימה רק בזכות החוק הנורבגי ולאחר שנחמן שי מונה לשר ויתר לשם כך על חברותו בכנסת. הפעם היא לא תזדקק לחוקים נורבגיים ולא לשיבוצים שונים. זכייתה במקום הראשון, בזכות מספר הקולות הגדול ביותר מבין כל המתמודדים, היא הישג היסטורי יוצא דופן בנוף הפוליטי הישראלי.

כבר ראינו נשים בצמרת הרשימות, ראינו מזרחים, ראינו תושבי פריפריה, אבל מעולם לא זכינו לראות אשה צעירה, מזרחית, פמיניסטית, מסורתית וילידת הפריפריה עומדת בראש רשימת המתמודדים לכנסת במפלגה ישראלית (אחרי היו"ר). היותה חיפאית אמורה, כך אני מקווה, להסב גאווה ונחת לכל תושבי העיר, גם אם אינם תומכים במפלגת העבודה ואפילו אם אינם משתייכים למחנה "השינוי".

בטורי זה אני מלין על כך שהזירה הפוליטית הארצית בישראל היא זירה צרה למדי, שעיקר השיח הנהוג בה הוא שיח לאומי-ביטחוני מצד אחד וכלכלי-חברתי מצד שני, אך הוא נעדר בדרך כלל שיח מקומי, שיח של מרכז מול פריפריה, שיח סביבתי ושיח מעמדי. בשנים האחרונות, בעזרת חברי הליכוד וש"ס, בעידודו של אבישי בן חיים, אבי תאוריית "ישראל השנייה", ובעצימת עין של בנימין נתניהו, שב לחיינו וביתר שאת השיח העדתי.

 

 

בחירתה של לזימי מלמדת שאפשר להצליח גם בזכות קידום נושאים פחות "פופולריים" כגון שוויון, קירוב בין פריפריה למרכז, זכויות עובדים וכד'. שיבוצם בצמרת הרשימה של נציגי מיעוטים שונים, ובהם ערבייה, רב רפורמי ועולה מאתיופיה, מלמד שהחברה הישראלית, על גווניה השונים, היא הרבה יותר מאוחדת ומלוכדת מכפי שחושבים ויש בה הרבה פחות משקל למוצא, למגדר, לאורח חיים או למקום מגורים.

ויש מסר נוסף, חשוב מאוד לציון: אמנם כבר עמד בעבר חיפאי אחד בראש מפלגה גדולה ואף היה מועמד מטעמה לראשות הממשלה – עמרם מצנע, יו"ר מפלגת העבודה. ואולם, מצנע הגיע עם הילת הגנרל והג'נטלמן ולאחר שתי קדנציות כראש עיר. ועם כל אלה הוא עדיין חטף על הראש והובס.

לזימי החיפאית, ילידת מגדל העמק, איננה מביאה עמה דרגות בכירות, הילת גבורה או סלבריטאיות נוצצת. היא מביאה עבודה קשה, אידאולוגיה צרופה, מאבקים חברתיים נחושים, יושר, יושרה, גאווה עצמית ומקומית ונאמנות לדרך. גיבורה מקומית. כמה כיף לדעת שלפעמים זה כל מה שצריך כדי להצליח.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר