יובל קאופמן (צילום: דוד כהן)
יובל קאופמן (צילום: דוד כהן)

התרבות ניצחה את המגפה

על השלכות הקורונה על עולם התרבות, טעמו המתוק של הניצחון והציפיות לעתיד

פורסם בתאריך: 30.12.22 01:31

איך מסכמים את השנה התרבותית הזו? במילה אחת: ניצחון!

את ינואר 2020 התחלנו, אנשי התרבות, בציפייה לעוד עשור חדש, כאשר ברקע נשמעו הדיווחים על איזה נגיף מסתורי שעושה שפטים בעיר שכוחת אל בסין. מי האמין שבמארס 2020 השמיים יחשיכו את עולם התרבות ונהיה הראשונים לסגור את העולם הזה והאחרונים לשוב אליו.

אי הוודאות בדבר המשך קיום הענף ברמת התוכן וברמה הכלכלית ריחפה מעל ראשנו ונמשכה עמוק לתוך שנת 2021, עת חזרנו במתכונת חלקית עם הגבלות צופים: תו ירוק, מסכות בחללים סגורים, וריאנטים, ובעיקר המון, אבל המון, ביטולים.

שנת 2022 כבר הייתה טובה לעולם התרבות. הקורונה נשכחה, והתשוקה והצמא של הקהל לצרוך תרבות ושל יצרניה להפיק אותה היו פשוט מדהימים.

בהקשר לעירי האהובה, חיפה, הרי שאט-אט הרגשנו את טעמו המתוק של הניצחון. הביקושים להופעות באולמות העירוניים, קצב מכירות הכרטיסים משביע הרצון, הפקות בינלאומיות שהגיעו לחיפה, יצרני התרבות העירוניים הפועלים באתו"ס (הסימפונית, ביג בנד, האופרה, סדרות המחול, בית הספר למוזיקה ביט) החלו ליצור מופעים ייחודיים, שטרם נראו בחיפה, והקהל הצביע ברגליים בהמוניו, וזאת לצד פסטיבל הסרטים הבינלאומי שחזר להעיר את העיר עם סרטי איכות ומופעי חוצות.

 

 

במקביל, גם יצרני התרבות בחיפה החלו להתעורר משנתם, ובסיוע עיריית חיפה, בהדר, במתחם סירקין ובשוק תלפיות שופצו מבנים נטושים והוסבו לחדרי סטודיו לאמנים ולחללי הופעות קטנים להרכבים מקומיים לצד קולינריה משובחת. גם מקומות כמו רובע המדרגות, טיילת לואי וסמטת ח'טיב זכו לשדרוג תרבותי.

ב-2022 בחיפה התחלנו להרגיש את תחילת הניצחון של עולם התרבות המקומי על הקורונה, ומנקודה זו אפשר רק להמשיך. הציפייה לשנת 2023 היא שיהיה לכולנו, צרכני ויצרני תרבות, זיכרון קצת יותר ארוך, ולא נשכח את רגעי הפחד והשפל שחווינו בקורונה, נדע להעריך את השפע התרבותי הזה, נמשיך ליצור באהבה ולתת שירות מכל הלב ונשאף תמיד להגדיל פעילות למען התרבות בחיפה בפרט ובארץ בכלל.


הכותב הוא מנהל ביה"ס למוזיקה ומועדון הביט, הפועל תחת התאגיד העירוני אתו"ס של עיריית חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר