רעידת האדמה בטורקיה (צילום: casarda/depositphotos.com)
רעידת האדמה בטורקיה (צילום: casarda/depositphotos.com)

גודל השעה

פורסם בתאריך: 23.2.23 09:41

זה זמן מה שהאדמה רועדת מתחת לרגלינו. לא כמטאפורה, אשכרה רועדת ומרעידה. עד כה נמנענו מאסונות ומנזקים כבדים באזורנו, טפו טפו. עם זאת, השבר הסורי אפריקאי שאנחנו ממוקמים בטבורו לא קיבל את השם שלו בגלל תרגיל בטריגונומטריה, אלא בדיוק בגלל אירועים כמו אלו שמתרחשים סביבנו לאחרונה.

אין כאן בכלל עניין של נבואה, זו עובדה מוגמרת. השאלה היא לא אם יכה רעש אדמה חזק במיוחד בארץ – השאלה היא מתי.

ושאלה נוספת, שראוי שתישאל, היא באיזה מצב יפגוש אותנו רעש האדמה הזה. תעיפו מבט, ככה בסקירה כללית, על מצבם של הבניינים בחיפה. בוא נגיד שאם רעידות אדמה היו משובצות בטופס ווינר, סולם ריכטר מקבל יחס של 1.0005 על כל בניין בהדר או בעיר התחתית. קל. בשכונות האחרות המצב הוא לא הרבה יותר טוב.

צחוק בצד – זה מצב מלחיץ מאוד. מדובר באירוע שאין לנו שום דרך לצפות את זמן ההתרחשות שלו וכמובן את עוצמתו. הגענו להישגים עצומים כמין אנושי, אבל גם היום אמא אדמה עדיין גדולה עלינו בשלושה מספרים. שיהוק אחד שלה, ובניינים שלמים הופכים לתלי עפר.
אם למנוע את האירוע לא נוכל – ולא נוכל – מה בכל זאת אפשר לעשות? להתכונן ברצינות, באופן האופטימלי, כדי למזער נזקים עד כמה שאפשר. המון בניינים מיושנים ומטים ליפול זועקים לחיזוק יסודות (או להריסה ובנייה מחדש) – חיזוק שעיריית חיפה לא ממש ממהרת לאשר, גם לא לנוכח ההתפתחויות הסיסמיות האחרונות.

 

 

תוכניות לבניינים חדשים, ממוגנים ככל האפשר, כבר הוגשו, דרכי הפעולה כבר גובשו ואף הוצגו, הנחיצות והבהלה ברורים לכל בר דעת, אבל עדיין – העירייה בוחרת מסיבותיה שלה להעמיס קשיים, למשוך זמן ולעכב שיפוץ של בניינים ישנים ברחבי העיר. תהרגו אותי, אני לא מבין מה יש להם נגד בנייה שם בעירייה.

לא שבנושאים אחרים מלחמות האגו ומאבקי הכוח הם משהו שצריך לסבול אותו, אבל כשמדובר בחיי אדם, כל ההתמהמהות הזו הופכת למרתיחה במיוחד. אנחנו ניצבים בפני מאורע שהוא סימן שאלה גדול ומפחיד. רעידת אדמה בעיר שבה בניינים רבים כל כך נבנו בתקופת טרום התקן (לפני 1980) יכולה להמיט אסון גדול. אני מאמין בכל לבי שההתכתשויות וההתעקשויות האלו מקורן בשאננות או במחשבת שווא שמדובר במאורע שלא יכול לקרות. כך או כך, אני בטוח שאף אחד לא רוצה להעמיס על מצפונו אובדן של חיי אדם.

חיפה חייבת לשנות את פניה, עם ובלי קשר לאסון המתקרב. חזות העיר ביותר מדי מקומות היא מיושנת ועייפה, וגם כאמור ממש מסוכנת ליושביה. בתוך כל בליל השאננות והאטימות הזה מישהו בהנהגת העיר חייב להבין את גודל השעה, לקחת את העניין ברצינות הנדרשת ולחזק את יסודות העיר, מכל כיוון ובחינה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. הלן

    צריך להבין משהו. חיי אדם בישראל אינם חשובים לכל הפוליטיקאים בממשלה ולא לראשי העיר שעושים דברם. אחרת לא היתה את כל התעשייה המזהמת מתחת לאף שלנו ומקרי הסרטן הרבים) מכניסים כסף רב לחברות תרופות עם כימותרפיה). לא היו בונים בכל השכונות היפות בניינים רבי קומות במקום בתים שהיו גג 3 קומות עם שטח גינה. לא היו כורתים את כל העצים בתהליך שנותנים קצת חמצן את היופי הייחודי שמאפיין את חיפה. אכן צריך לבנות מחדש אך בבנייה ידידותית לסביבה ולבריאות שלנו. לא עם תערובות בטון מסרטנות. לא פי שניים דיירים לבניין וכך הכפלות עצומות של אנשים לרחוב קטן. שם יהיה גם אסון כשיצטרכו לצאת מהבית שלך עם הרכב אם חלילה צריך להתפנות. אבל כנראה שלא הבנתם כלום עדיין. הקורונה לא לימדה אתכם את מה שבאמת קורה כאן. אנחנו עבדים. המדינה היא תאגיד בבעלות של כמה משפחות עשירות שכלל לא גרות בארץ. עובדים פה על כולם עם הפרד ומשול של כאילו ימין ושמאל , דתי, חילוני, ערבי, יהודי. הולכים להפגנות ממסדיות כדי להגן על "דמוקרטיה" כאשר היא נלקחה מזמן ומעולם לא באמת היתה ) תו ירוק, הסתה נגד אנשים שהחליטו על גופם אם להזריק זריקה נסיונית או לא, הפרת חוק יסוד בסיסי). מגינים על הבג"ץ המושחט שהיא לא יותר ממאפיה כוזרית, חונטה משפחתית שעובדת עבור האליטות. חונטה שמגינה על 30 פדופילים שלא הסכימה לפרסם את שמם והכל התמוסס. פדופילים בעמדות גבוהות, משרד הבריאות, ממשלה, מערכת המשפט ועוד. שלא נדבר על הנשק הטכנולוגי שקימו כנורות לד עם קרינת 5g כפנסי רחוב בזמן שהיינו בסגרים בחסות הסו קולד קורונה. ודירבון מכוניות חשמליות שאוטוטו תבינו את ההונאה שלהן. פתאום יש גם רעידות אדמה ושלטי צונאמי שהעמידו לפני "פרוץ הסו קולד קורונה". תתחילו להוציא את הראש מהחול ותחקרו את מה שבאמת קורה כאן. עושים עלינו ניסויים, מתכננים לנו גטאות בשם " ערים חכמות" ומפוצצים אותנו בקרינה שמשנה את השדה האלקטרומגנטי הטבעי שלנו. תמשיכו לחיות באשליה של מדינה יהודית שרוצה בטובת אזרחיה ותתחילו לחשוב על דור העתיד ולא על המעמד שלכם והכיס שלכם משרת ההייטק" המפנקת" שלכם, או כל משרה בכירה אחרת שגורמת לכם להרגיש שאתם טובים מאחרים או יודעים יותר טוב מהאחר. כולנו באנו מאותו המקום וכולנו נגיע גם חזרה לשם. השאלה היא איזה בחירות עשיתם כאן והאם רציתם לשמוע ורציתם לראות או שהעדפתם להתעלם בשם הנוחות, כסף, מעמד. בהצלחה לכולנו. את האסון הבא רק אנחנו נביא על עצמנו כי לא שינינו מה שחשוב ונתנו לזה יד.

  2. דני מור

    העירייה מעדיפה לתת "עבודה" לאגודה לתרבות הדיור שלא עושה דבר חוץ מלגבות עשרות אלפי שקלים מוועדי בתים.מתי ראש העיר תפסיק את עקיצת המאה הזו ששמה האגודה לתרבות הדיור???למה אנחנו חייבים להיות חברים באגודה בשביל לקבל הלוואות לשיפוץ מהעירייה????מבקר המדינה תתעורר ותעצור כבר את הטרוף הזה!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר