אלימות בכביש (צילום: Rus7/depositphotos.com)
אלימות בכביש (צילום: Rus7/depositphotos.com)

פסיכופת עם הגה ביד

פורסם בתאריך: 5.6.23 10:03

אתה נוסע על כביש 22, שעת בין ערביים, עומס בינוני. בלי שום התרעה מוקדמת מגיח מהצד רכב חדש, עמוס בניאונים ובספוילרים, כולו צעקת "שופוני" מצלצלת, וחותך אותך בלי להסס, מאלץ אותך לחרוק את הבלמים של היונדאי העייפה שלך בבלימת חירום נואשת.

זה קרה לכמעט כל אחד מאיתנו. בהנחה שהתמזל מזלך לעצור את הרכב בזמן ולהימנע מתאונה, מוטלת עליך משימה אחת ויחידה בסיטואציה הזו: לא לעשות כלום. לא להתקשר למשטרה, לא להעיר לנהג אם הוא עדיין בסביבה שלך, לא לצעוק עליו, בטח לא לקלל אותו. פשוט כלום.

הרי בסופו של דבר אתה לא יודע מי ייצא אליך מהרכב ומה יהיו כוונותיו. בוא נגיד שיש לך ניחוש מושכל שלא מדובר במדריך סדנאות זן. מה שאתה כן יודע, בוודאות מוחלטת, זה שמסיטואציה שכזו שום דבר טוב לא יכול לצמוח. עדיף לשאת בעלות תיקון של טמבון דפוק מאשר לסיים את היום מחובר לצינורות אחרי שאיזה דפקט תורן דקר אותך בבטן רק כי שאלת אותו מי נתן לו רישיון.

 

 

זו לא תופעה חיפאית בלבד מן הסתם אלא תופעה כלל ארצית ונרחבת מאוד. לאחרונה היא עלתה לכותרות במחוזותינו עקב התקיפה בכביש של חבר מועצת העיר שמשון עידו בידי נהג/עבריין. סתם, על כלום. מילים שנזרקות בכביש בין נהגים, ואז משום מקום מגיע נהג, פותח את דלת הרכב, רץ לעברך ומתחיל להרביץ.

האמת? זה עוד סצנריו מוצלח בהקשר הזה. זה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. אנשים משלמים בחייהם על הערות בכביש, אלו הן העובדות. זוהי המציאות העגומה של חיינו בישראל.

תחושת אובדן הרסן והמשילות, כל סוג של הרתעה מצד רשויות החוק, ותחושת חוסר האונים הזאת מול חיות טרף על הכביש, הן חונקות, משפילות ומעליבות כל נהג מכל גזע, דת ומין. כולנו מטרות ניידות של פסיכופתים עם הגה ואגזוז לחץ שמאמינים שהכבישים הם חלק מהמשחק GTA. ברצותם – יחתכו אותך בכביש, ברצותם – יחתכו אותך בבטן. מה כבר יעשו להם? שנה או שתיים בכלא, וזה אם בכלל הם נתפסים. בקטנה.

ככל שהכל מסביבנו הולך והופך יקר יותר, כך, ביחס הפוך, הולך ופוחת שווי חיי אדם בישראל.

גם במחיר של מחילה חוזרת ונשנית על גאוותך, גם במחיר של חריקת שיניים, גם במחיר של לצאת פראייר ואפילו במחיר של נזק ברכוש, אם אתה אדם חפץ חיים זכור את המציאות בחוץ, את ההשלכות ההרסניות ואת החובה שיש עליך למענך ולמען משפחתך, בכל נסיעה, ארוכה או קצרה – לחזור הביתה בשלום.

וזה הולך ונהיה קשה יותר ויותר עם הזמן. עד מתי?

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אלי קופטר

    אם הוא כולו שופוני ידוע מי ייצא מהרכב בן דוד או ערס

  2. א.ק.

    מדינה שנותנת חסות לנערי גבעות ולמופרעי בית"ר,שלא תתפלא שזאת נהיית הנורמה במדינת הגזענים!!!! במקום שהמופרעים ישבו בכלא,הם בכנסת ישראל…..
    אין דין ואין דיין!
    סדום ועמורה בניצוחו של האיש הסגול!!!

  3. שמואל

    צריך ללמוד קרב מגע ולהחזיק כלי נשק כלשהו או שוקר חשמלי

  4. אלי

    אהייתי לצערי הצד שנפגע.ותאמינו לא עשיתי כלום בן 16 בא מאחורה בהפתעה…כן הרבה נזק .מדינה פח..שאני אומר פח מניסיון משטרה עייפה עמוסה אין לה כוח אדם .כלא מלא..ושופטים בדיחה עצובה לזמנים מתקדמים עם הרבה עלימות בכל מקום…אנשים עיבדו את עצמם היום..מרשים לעצמם הכול מבינים שהחוקים לא חוקים חבל עצוב..

  5. יוסף

    כל מילה בכתבה כל-כך נכונה.
    נהיינו מדינה פסיכופטית.
    גם אני חוטא בלהעיר לאנשים במיוחד בכביש…תכלס עדיף לסתום כי אין באמת מי שישמור עלינו.
    ולדעתי זה לא קשור למשילות ,פשוט כולנו איבדנו את הרסן.

  6. מקיאוולי

    קוראים להם ערסים. אוכלוסיה מאוסה, הביוב של המין האנושי. לשליח אותם לכלא לשנים ארוכות כי שום דבר טוב לא יוצא מהם

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתה שואל עד מתי?
    עד שאתה תתן לילדים שלך בלי לעשות לעצמך שום הנחות,ללא חריגים,24/7 חינוך לערכים,לא תקלל את אף אחד,לא תנהג אפילו באלימות מילולית כלפי אף אחד,
    לא תגנוב מאף אחד ודאי לא מהמדינה שקל "כי אתה לא רוצה להיות פראייר" אם אתה מעסיק תתנהג כמו בן אדם לעובדים שלך ואל תעשוק אותם
    את הקליפות של הגרעינים תשליך לפח ולא על הרצפה,כשתגיע לתור אל תנסה לתחמן ולעקוף
    תדאג שאת החינוך הזה הוא יקבל בבית הספר,בית הספר הוא שליח שלך,האחריות עליך.מה הוא עושה,במה הוא צופה בסמרטפון ובמחשב,באיזו חברה הוא מסתובב זה גם אחריותך!לא תמלט מזה! קרוב לודאי הבחור הגנרי שתארת הוא צעיר,יש לו הורים, החינוך שקיבל ככל הנראה מאד מאד עקום קודם כל בבית
    אז,תסתכל במראה,תביט בילדים שלך וכשתוכל להגיד לעצמך -משפחה מושלמת! כשההגדרה "ילד טוב בן טובים" תתלבש היטב על הילדים שלך ,אז רק אז,תהיה לך הזכות המוסרית, לשאול "עד מתי?"

  8. ולנטין

    בלי קשר לתעבורה. אנשים מנומסים ומשכילים מסוגלים להיות רעים ואכזריים לא פחות פשוט הם פועלים בדרכי תככים שונים במקום אלימות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר