עינת קליש רותם, יונה יהב, אביהו האן, דוד עציוני, יעקב בורובסקי ושרית גולן שטיינברג (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; מיכה בריקמן, דף הפייסבוק של בורובסקי)
עינת קליש רותם, יונה יהב, אביהו האן, דוד עציוני, יעקב בורובסקי ושרית גולן שטיינברג (צילומים: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה; מיכה בריקמן, דף הפייסבוק של בורובסקי)

לפני החזירים, יש לבחון את מדד המשילות הדמוקרטית של המתמודדים

פורסם בתאריך: 3.7.23 09:19

הבטחות רבות מפוזרות כעת לקראת הבחירות הקרבות. רוב הציבור החיפאי איבד אמון בשלטון הנוכחי ומחפש כוכב מבטיח, כשהמנטרה המובילה היא "חזירי הבר".

כדאי שנחדד לעצמנו מה באמת חשוב. "מדד המשילות הדמוקרטית" מקפל בתוכו ערכים כמו מנהיגות ערכית וניהול אפקטיבי, תוך יכולת לנהל שיח מכבד ורב דעות, שיתוף ציבור, שקיפות וחזון נכון המחובר לניסיון אמיתי. אלו מובילים לניהול נכון, מאוזן ובר קיימא.

במציאות הנוכחית נראה כי לא צריך הרבה כדי להתמודד לראשות העיר השלישית בגודלה בישראל. די בהכרזה וזריית סיסמאות כמו למגר את החזירים, לפנות את בז"ן, ליצור תעסוקה, לבנות מגדלים, לייבא צעירים ולנצח את הרעים. יש מועמדים שמגובים כנראה בספונסרים המקווים לקדם אינטרסים עסקיים מתוך היכל העירייה, אחרים מתהדרים בדף פייסבוק עתיר לייקים או בחיבור לדמויות שחלקן הן תמוהות.

חזון, ניסיון בעל ערך, בסיס ריאלי להבטחות, יכולת מנהיגותית ואיכויות אנושיות – כל אלו הם ערכים שקשה להעריך אותם בוודאות, בוודאי בעידן של פייק מידע שמופץ ברשתות ושוטף את המוח בנתונים מעוותים הנמסרים כעובדות לציבור המותש, האדיש והלא ביקורתי. הציבור כבר למד שאין להאמין לשום קמפיין שצבוע בוורוד או בצהוב הכי זוהרים. חמש שנים חלפו ומה קרה? כל הטוב שהובטח היה מצג שווא שהתפוגג. לכן, כאשר מבטיחים לנו את עיר החלומות בוודאות ובהחלטיות, חשוב לבדוק היטב מה מבטיחים, מי מבטיח הררי אשליות ומי מסוגל להגשים אחוזים הגיוניים מההבטחות.

אנו חיים בחיפה אבל לא בבועה מנותקת ועצמאית. חיפה תלויה בממשל המרכזי בירושלים, וללא קשרי עבודה ראויים עם גורמי הממשל לא יקרה כלום. מיהי הדמות שמסוגלת לייצג אותנו בכבוד ובניסיון ולבנות צוות עבודה עירוני לטובת טיפוח קשרי הממשל של עיריית חיפה, ללא קשר לדעה הפוליטית? אלו נקודות חשובות שיש לתת עליהן את הדעת לפני הבטחות על חזירים או על כל נושא אחר. ללא שיתופי פעולה קונסטרוקטיביים עם הממשל המרכזי, אנו יכולים להמשיך להתייבש ולצעוק האשמות למרחבי הסייבר והרשתות עוד חמש שנים.

 

 

היבט נוסף הוא רקורד עשייה אמיתי. יש מועמדים שהם דמויות ממועצת העיר, כמה מהם הם בעלי רקורד של הובלת מהלכים חשובים לטובת הכלל. חשוב לזכור שחברות במועצת העיר היא התנדבותית ושמהאופוזיציה קשה לפעול בניגוד למי שישבו בקואליציה. את אלו חשוב לבחון באופן רציני לפני שמחליטים לבחור את מי שמפזר מילות אהבה, מחלק תארי יקיר העיר, מציע לקרוא רחובות על שמות מפורסמים ומשמן לנו את האגו במחמאות.

חוסן מנהיגותי נמדד גם ביציבות סיעת המוצא – גב יציב ואיכותי של שותפים לדרך. למרבה הפרדוקס, עינת קליש רותם כראש העיר לא השכילה לשמור על רוב סיעתה שהתפזרה לכל עבר, למעט ממלא מקומה שיוביל סיעה משלו, אשר לדעת שניהם תהפוך למכפיל כוח עבורה. הרכב הסיעה שאותה היא מקוששת כעת נראה כמו סיעה של מתחילים ללא שום דמות משמעותית ומנוסה.

סיעתו של יונה יהב מציגה יציבות ונאמנות לאורך שנים למרות היעדרו בקדנציה הנוכחית, וכך גם הירוקים בראשותו של אביהו האן. סיעתו של דוד עציוני, שהיה סגן ראש העיר, התפרקה לרסיסים עוד במחצית הקדנציה, והוא בונה רשימה חדשה. יעקב בורובסקי מציג רשימה מאופיינת נדל"ן, ולשרית גולן שטיינברג יש קבוצה שצועדת עמה כבר שנים ומגבה אותה בפעילותה.

ונסיים בחידוד תו האיכות של "המשילות הדמוקרטית": הקדנציה של קליש רותם התאפיינה בישיבות מועצת עיר אלימות מילולית שכמעט נגררו לאלימות פיזית, בניכור תקשורתי וציבורי, בחוסר שקיפות ובלעג לביקורת תוך ביטויים מקטינים ומעליבים. כל אלו חייבים להיעלם מהמציאות שלנו. יש לקדם שיח משתף, מכובד ומכיל, וחזון איכותי ובר קיימא לחיפה. חשוב לזכור – אנו ראויים למנהיגות איכותית, למסוגלות ולמשילות דמוקרטית במיטבה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפאי

    צודק. כשאני קורא את הודעות היח"צ של עציוני (לדוגמה) את תופס את הראש. דיבורים כללים, בלי מצע מפורט, כמובן ברוח הזמנים הוא "יפתור" את בעיית החזירים שלא נפתרת שנים. הדבר העצוב הוא שאנשים מצביעים למועמדים בלי לדעת מה בכוונתם לעשות.

    נ.ב
    אל תצביעו ליהב, יותר מדי זמן עם מנעמי השלטון והכוח משחיתים אדם (כל אדם).

  2. ג'ייקוב טיטינסקי

    בול ! שיקוף מעולה! זה בדיוק מה שקורה כרגע. זה תופס גם ל"מתמודד" החסר בתמונות – שובר.
    אם היה אפשר לעשות חילופי ראשי עיר עם תל-אביב – חולדאי היה עושה פה כל מה שצריך תוך שנה ! כולל ניקוי האורוות שקאליש לא הצליחה לבצע עד הסוף.
    אולי מיצנע פנוי?
    אם כחלון רץ – הוא לוקח בהליכה ! הוא רק צריך אנשים נוספים למשוך את העגלה.
    מזווית נוספת, תאמינו או לא מי עוד מתאים – עודד שטראוס, כל מה שהוא נוגע בו – הופך לזהב.

  3. בישראל הדמוקרטיה פשטה את הרגל

    הדמוקרטיה הקואליציונית המגזרית הגרועה פשטה את הרגל גם במישור הלאומי בכנסת. וגם במישור המוניציפלי.
    היא מייצרת סיעות גרועות ומגזריות, מועמדי דיקט גרועים ולא מתחלפים כמו הכשלון בחיפה יהב או מועמדי פנים יפות חסרי נסיון ומשילות כמו קליש.
    אנו צריכים דיקטטורה נאורה כמו דובאי. מכיוון שאין לנו מלוכה, היא צריכה לבוא מאנשי צבא שישליטו סדר במדינה ויעצרו את המגזריות. יגייסו את כולם לשיאות צבאי ולאומי, ישימו מטרות כלכליות וחברתיות ברורות לעתיד ויחתכו במשפטיזציה ובבירוקרטיה הפקידותית, ישברו את מאפיוזת ההסתדרות ויאחדו ערים וכד'. דרושה דיקטטורה.

  4. אלי

    אני חושב שתושבי חיפה לא יודעים לבחור ראש עיר באמת, וסוף סוף היה מי שהזיז את חיפה מהמקום שעשה בלי סוף בשני קדנציות את הדברים הבאים, מנהרות הכרמל, מטרונית, שכונות חדשות, התחדשות עירונית בשכונות מצוקה הפך אותם לפאר של חיפה, ומה קרה החליפו אותו בחוסר עשייה של 5 שנים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר