הדיסקית "הלב שלנו שבוי בעזה" (צילום: האתר הרשמי)
הדיסקית "הלב שלנו שבוי בעזה" (צילום: האתר הרשמי)

תנו לכאוב בשקט

פורסם בתאריך: 12.11.23 07:55

חמישה שבועות אל תוך המלחמה, ומצב הרוח הלאומי עודנו שפוף. למרות שטובי בנינו כותשים את מיטב חלאת המין האנושי מעבר לגדר, אי אפשר לומר שמישהו מאיתנו מרגיש שהגיע הזמן לשוב לשגרת חיים. בטח לא כשרבים מתושבי מדינת ישראל נעקרו מבתיהם ותאריך חזרתם לוט בערפל.

לכן, תמוהה בעיניי מתקפת האמוק של גורמים שונים בישראל להחזיר אותנו בכוח אל השגרה. כנראה שלדעת מישהו, כמה מישהם, התבאסנו מספיק ובשלה העת לשוב אל חיינו כאילו כלום לא קרה.

ראשי ההתאחדות לכדורגל, לדוגמה, אצים רצים להם לחדש את הליגה, בלי לתת דעתם על מספר הזרים שיימנעו (בצדק גמור) מלחזור לשחק כאן, מצבן הרעוע של קבוצות מאזורי העימות והיכולת שלהן לארח בביתן שתיפגע בוודאי, וכמובן – מה שאף פעם לא ממש נלקח בחשבון – הקהל. אם מישהו מהקופים כותב שאין לו חשק לראות את המשחק מול ויאריאל (שנכפה עלינו, באמת מחוסר ברירה), נראה לי שזה משקף היטב את הלך הרוח בכל הנוגע לחזרתם של משחקי ליגת העל לחיינו.

 

 

כמובן, הכדורגל לא לבד בזה. זכייניות טלוויזיה, דוגמת קשת 12, החליטו בהתקף טפשת לא ברור שיהיה לגמרי סבבה להתחיל עונה של "הכוכב הבא" ממש עכשיו, והגדילו לעשות עיריית חיפה והעומדת בראשה שהתכוונו – וזה אמיתי לגמרי – לקיים את פסטיבל "החג של החגים" גם לנוכח המציאות הטופחת על ראשם.

באנגלית אומרים READ THE ROOM, דהיינו, נסו לקרוא את מצב רוחם של הסובבים אתכם. אין לאף אחד חשק לעשות כלום, לא לחגוג ולא לשוב לשגרת חייהם, מכיוון שהמצב כרגע הוא הכל חוץ משגרה. לנסות לכפות על כולם לשפר את מצב הרוח רק מעצבן ומרגיש תלוש וחסר רגישות, לא באמת מעודד. ברור שנצטרך לחזור לחיינו וברור שחשוב לשמר שגרה מסוימת גם בימים כאלו, אבל גם לאבל ולעצבות יש מקום בחיינו, וחשוב שניתן להם אותו עכשיו.

חווינו טרגדיה ענקית כאומה, כיחידים, בינינו לבין עצמנו, מכל בחינה. אנחנו בתוך מערבולת רגשית עצומה, ולנסות לזרוק לתוך המערבולת הזו חבילת סוכריות מרגיש דבילי ומאולץ. וגם לא ככה מכינים סוכריות קופצות…

בסוף החיים חזקים יותר מהכל, והכל ישוב על מקומו. זה ברור. אבל לא צריך להחיש את זה. כל מה שאנחנו רוצים עכשיו זה שייתנו לנו לכאוב בשקט.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. 09876

    תכאב אתה בשקט. גם אני עצוב מהמצב, אבל אני לא מוכן לתת למלחמה להרוס לי את סדר היום. אל תוריד לאלה שכן רוצים ספורט, ריאליטי ופסטיבלים, גם בתקופות הללו. שאנשים יעשו מה שבא להם, וכך גם אתה. מספיק לחשוב שאתה יודע מה טוב בשביל כולם. אם ערוץ 12 רוצה לשדר הכוכב הבא, אחרי 23 שעות של נון-סטופ חדשות ועצב… שישדרו. לא נוח לך עם זה, תעביר ערוץ. אף אחד לא מכריח אותך לחזור לשגרה. אבל אל תעצור אחרים שכן רוצים.

  2. 09876

    תכאב אתה בשקט. גם אני עצוב מהמצב, אבל אני לא מוכן לתת למלחמה להרוס לי את סדר היום. אל תוריד לאלה שכן רוצים ספורט, ריאליטי ופסטיבלים, גם בתקופות הללו. שאנשים יעשו מה שבא להם, וכך גם אתה. מספיק לחשוב שאתה יודע מה טוב בשביל כולם. אם ערוץ 12 רוצה לשדר הכוכב הבא, אחרי 23 שעות של נון-סטופ חדשות ועצב… שישדרו. לא נוח לך עם זה, תעביר ערוץ. אף אחד לא מכריח אותך לחזור לשגרה. אבל אל תעצור אחרים שכן רוצים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר