הצפה בקרית אליעזר (צילום: תמיר אלחיאני)
הצפה בקרית אליעזר (צילום: תמיר אלחיאני)

איפה הקיאק כשצריך אותו

פורסם בתאריך: 31.1.24 10:00

אירופה בישראל! מי אמר שצריך לטוס שעות ארוכות כדי לקבל טעם של חו"ל? הנה, רק השבוע קיבלו תושבי קרית אליעזר ובת גלים הצצה מסקרנת של כמה שעות לחיים כתושבי ונציה. כמה חבל שאותם התושבים, או סתם אנשים שרצו להגיע לרכבת כמו עבדכם הנאמן, לא מצוידים בגונדולה, בקיאק או בסתם קרש עם משוט כדי לצלוח את הכביש הסמוך לביתם. לגמרי מקלקל את החוויה.

ועכשיו ברצינות – אני מבין שאין טעם להשקיע תקציבי עתק ביצירת מערכת ניקוז מפוארת במדינה שבה יש בערך חמישה ימי גשם רציניים בשנה. מנגד, אפשר אולי לפתוח מעט את הכיס ולשים כמה שקלים, סתם כדי להימנע מלשלם את המשכורות של עובדי העירייה שנאלצים לשאוב מים מדירות ולחלץ אנשים בחסקה מהבתים ביום השיטפון השנתי. זה לא חייב להיות קיצוני לאף אחד מהצדדים.

ובכל הרצינות – על מה בדיוק גובה העירייה ארנונה מתושבי שכונות החוף אם זה מצב התשתיות שלהם? זה כמו שאני אשלם על ארוחה בארומה ואקבל סלט עם שברי זכוכית. תראו לדוגמה את נהריה. אחרי שנים שבהן הגעתון הפך בכל חורף לאתר מירוצי סירות, השנה אין שיטפונות, ואנשים לא נאלצים לשנרקל את דרכם אל פתח הבית. מסתבר שזה אפשרי, אם מתכוננים, שוקלים ומבינים את ההשלכות ואת האפשרויות בסצנריו המאוד סביר של שיטפון או הצפה. מסתבר שזה אפשרי בעיר שבה ראש העיר אשכרה דואג לעיר שלו, ולא מתעסק בתירוצים, בפוליטיקת הישרדות ואלוהים יודע במה עוד.

 

 

חשוב לציין, למען הסדר הטוב, שחיפה איננה בודדה בכל הנוגע להזנחת התשתיות ולהפקרות בענייני גשם. לא המצאנו את העניין, וגם ערים כמו תל אביב וחולון מפגינות את אותה רמת ההתפרקות ממבול אחד ויחיד. זכור לנו המקרה המזוויע מלפני כמה שנים, שבו מצאו את מותם בני זוג שטבע למוות במעלית בשכונת התקוה. אני לא יכול לחשוב על דרך נוראית יותר לסיים את חייך, ואני לא יכול שלא להיחרד מההבנה שזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו אם נימצא בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון, כאן בחיפה.

אמרתי את זה כאן בעבר לא אחת – חיפה היא עיר ותיקה, הבתים בה הם עתיקים, בעיקר בשכונות החוף שמצבם הסוציואקונומי של תושביה אינו מהמשופרים, והיא חייבת לעבור תהליך מעמיק של בנייה מחדש, גם ברמת התשתית. על זה אתם צריכים לקבל תמורה לכספי המסים שלכם, על זה אתם גם יוצאים להצביע בבחירות הקרובות.

ועל זה צריכים לתת את הדעת כל אחד ואחת מהמועמדים. ישראל של 2024 אינה יכולה לסבול יותר סחבת ו"יהיה בסדר", על אחת כמה וכמה לא ברמה המוניציפלית. אל תחכו לאסון הבא, תמנעו אותו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אני

    לפני מספר שנים יצא לי לחשוב, באחד החורפים הגשומים, שהנה, עוד משהו שגורם סגנון הבנייה החדש (מעבר לחזות שהורסת בעיני, וכנראה לא רק בעיני, את חזות העיר והמדינה בכלל). יותר ויותר מורידים גינות ולא משאירים שטחי טבע. אם בעבר היה למים לאן לחלחל, היום הרבה פחות וזה כפי הנראה יחמיר. למען האמת, יצא לי לקרוא אח"כ עוד שכתבו את מה שחשבתי. זה מעבר להכנת התשתיות מחדש. מעבר לכך, שבחיפה שכונות החוף, בניגוד למרכז הארץ, סופגים בנוסף את המים הזורמים מהכרמל….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר