כרזות של החטופים שנתלשו בטכניון (צילום: עומר יריב)
כרזות של החטופים שנתלשו בטכניון (צילום: עומר יריב)

שלושת הקופים, גרסת הטכניון

פורסם בתאריך: 11.2.24 09:58

אחד מהאקטים המזעזעים ביותר שהיינו עדים לו במהלך החודשים האחרונים הוא טרנד תלישת תמונות החטופים ברחבי העולם. נדרש היעדר מוחלט של צלם אנוש על מנת להתעלם ממצוקתם של אנשים שנמצאים בשבי של ארגון טרור רצחני ושל בני משפחותיהם, וכמובן כמות נדיבה של אנטישמיות ודה הומניזציה ליהודים ולישראלים באשר הם. אין ולא יכול להיות שום צידוק מוסרי או פוליטי לנהוג כך בשום מקום בעולם.

למרבה הזוועה, את הטרנד הגלובלי הזה ייבאו בהתלהבות לא פחות ולא יותר מאשר סטודנטים בטכניון, כאן בחיפה.

נשים לרגע בצד את הפן המוסרי המעוות, הדוחה ושחור הנפש שגורם לאדם לעשות דבר כזה. כאשר מדובר בסטודנטים ערבים, תושבי ישראל, שחיים ולומדים באחד מהמוסדות הנחשבים במדינה, זו סכנת נפשות של ממש. מי שתלש את השלטים האלו מזדהה, קרוב לוודאי, אידאולוגית עם חמאס, והמרחק בין תלישת שלט למעשה קיצוני וקטלני יותר יכול להיות קצר מאוד. מספיק אידיוט אחד שינסה לקחת צעד אחד רחוק מדי את כל הגועל שמתחולל לו בין האוזניים כדי לגרום לקטסטרופה.

התופעה הזו היא מסוג הדברים שישראל שלאחר 7 באוקטובר לא יכולה להשלים איתם עוד. גם אם מדובר רק באקט סימבולי, החוסה כביכול תחת חופש הביטוי, עצם הביצוע שלו מעיד על התנגדות לריבונותה, לאופייה ולדמותה של מדינת ישראל. אולי כלא יהיה צעד דרסטי מדי בהקשר הזה (אם לא כלא, לכל הפחות מעקב צמוד למשך תקופה ארוכה), אבל דבר אחד בטוח – במוסד להשכלה גבוהה ישראלי, תחת דגלה של מדינת ישראל, אדם שמזדהה עם ארגון טרור ו/או בז למדינה שבה הוא גר לא יכול ללמוד.

 

 

בטכניון, כצפוי, בוחרים לשחק את שלושת הקופים – לא ראינו, לא שמענו ורחמים לא ידע – ובכך הם מזיקים לכולם: עצם העובדה שהעבריינים לא נתפסים ומושלכים בבושת פנים משער הטכניון מטיל צל על כל הסטודנטים הערבים שרובם מפגינים סולידריות והתנהגות מופתית בעת הקשה הזו (כמו רובם המכריע של ערביי ישראל). הם לא צריכים לשאת באשמה של מעשה טיפשי, מכוער ומתועב רק בגלל שהם חולקים אותו מוצא ואת אותה שפת אם.

היעדר ענישה על צעד כזה גם מסמן לעבריינים שאפשר להמשיך ולנסות אפילו להסלים את הצעדים שלהם ב"סולידריות" עם רוצחים, אנסים ומפלצות אדם. למה שיפסיקו? ושלא יספרו סיפורים – בטכניון יש מצלמות בכל מקום, וכולם יודעים במי מדובר. שתיקה אל מול מעשים כאלה היא פשע של ממש, בלי להגזים. אתם בוחרים להשאיר ביודעין במערכת אנשים שביצעו אקט של תמיכה בטרור.

אין שום דבר נאור או מתקדם בהתעלמות ובטולרנטיות לפשעי שנאה, מכל צד, בטח בעת הזו ובטח פשע שנאה כזה. אין לראשי הטכניון מנדט להמשיך להתעלם מהתופעות האלו, שקרו יותר מפעם אחת ובצורות שונות. הגיע הזמן להשיב לאנשים הרקובים האלו כגמולם, לתלוש אותם מכיסאות הטכניון ולהשליך אותם ללמוד בפקולטה בחאן יונס, אם ממש בא להם.

אה כן, ותרימו גם טלפון לשב"כ, כדי שנישן כולנו מעט יותר בשקט בימים טרופים אלה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יעל

    הכותב מתעלם לחלוטין מהמלחמה הנוראית שישראל מנהלת בעזה, על האסון ההומניטרי שיש שם, ומתעלם לחלוטין מזה שפלסטינים הם בני אדם. וכנראה שמי שתלש את השלטים כן כואב את הסבל של הפלסטינים שם.

  2. אייל

    זה לא גירסת הטכניון זה גירסת כל המוסדותה אקדמיים שכבר אחרי הטבח, כשמרצים וסטודנטים גילו תמיכה לטבח של חמאס עוד לפני המלחמה (שכזכור הוחל בה שבועיים אחרי ואחרי שמאמצי המו"מ כשלו) וכשסולקו יצאו מכתבי תמיכה מצד מרצים אחרים נגד סילוקם.
    יעל שכתבה מעלי כמובן כהרגלו של השמאל הקיצוני מעוותת את המצב "המלחמה הנוראית" – ישראל מנהלת או שחמאס מסרב לשחרר את החטופים ומנהל אותה?
    יעל מספיק. הציבור כבר לא הולך בשבי אחרי העיוותים שלכם.
    וגם את האקדמיה צריך לנער – אקדמיה תומכת טרור.

  3. בתגובה ליעל

    החטופים אינם אשמים במה שקורה. ולתלוש את תמונות החטופים נותן לגטימיזציה לפעולות טרור למיניהם.

  4. אתה טועה לחלוטין

    תולשי התמונות הם תומכי הימין הקיצוני, המבקשים להשתיק את הקריאות לשחרור חטופים במחיר הפסקת אש או שחרור אסירים. הם מעוניינים להמשיך את מלחמת הנקמה גם במחיר של הרג בני הערובה וקבורתם חיים עם שוביהם.
    ולכן הטכניון משקשק ולא רוצה להתעסק לגלות ולהעמיד לדין את המבצעים, פן יעלו על הכוונת של הכהניסטים ושלוחיהם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר