איצטדיון סמי עופר (צילום: מיכה בריקמן)
איצטדיון סמי עופר (צילום: מיכה בריקמן)

תאכלו את מה שבישלתם

פורסם בתאריך: 9.6.24 12:17

האם אתם מריחים את זה, תושבי חיפה? האם תוהים אתם מהו הניחוח שתופס את אפכם בשבועות האחרונים? ובכן, הרשו לי להפיג את המסתורין, שהרי הריח הנישא באוויר הוא של התבשיל שאתם עצמכם בישלתם – והגיעה השעה לאכול.

מה בדיוק חשבתם שיקרה כשבחרתם ראש עיר הרבה מעבר לגיל הפנסיה, עסקן מדופלם שנטוע עמוק בהתנהגות מפא"יניקית? שייצא קולה? מה, ציפיתם שפתאום תפציע איזו חדוות עשייה רעננה מאדם שעוד בשלהי הקדנציה הקודמת שלו הרים האנדברקס? בסוף אתם מקבלים בדיוק את מה שהצבעתם לו – פוליטיקה ישנה, ארכאית ובעיקר חסרת אופק ומעוף.

די לראות במה עוסק האיש בשבועות האחרונים כדי להבין את עומק הצרה: כבר דנו כאן בתוכנית הריאליטי "קבלן נולד" שמתוכננת להיות מופקת מלשכתו של ראש העיר, והנה עכשיו עולה נס המלחמה הבאה של יהב – חלוקת קנסות מוגברים בסמי עופר, ובכך יבואו לסיום כל צרותינו כעיר.

שלא תבינו לא נכון – יש אנשים שהצורה שבה הם חונים בזמן משחקים מצריכה לא רק קנס אלא גם עונש מלקות בציבור, אבל באלו מטפלים (או אמורים לטפל) בין כה וכה. אין שום צורך באכיפה דרקונית על כל חניה חצי כוח, ודאי שלא לאחר שעיריית חיפה והמתכננים לא הצליחו לפתור את עניין החניה כשהאיצטדיון מלא. להרוס לאנשים שמגיעים לראות משחק את החוויה לא יביא שום מזור ופתרון לעיר. פתיחת מגרשי חנייה נוספים ועיבוי של הקיימים – דווקא כן.

 

 

אבל בכל זאת, בל נשכח, הקנסות האלו צריכים לממן את הגדלת התקציב המתוכננת בעירייה. איזה יופי, אתם אומרים לעצמכם, אמנם גרזנו אותי ב-500 שקל כי חניתי בחצי אדום-לבן, אבל לפחות הכסף ילך לפיתוחה המואץ של העיר.

אז זהו, לא ממש. התוספות המתוכננות עתידות לרפד בעיקר את תלושי המשכורת של הקרובים לצלחת בעירייה בתוספות שכר, בכיבודים ובשאר מרעין בישין, כשגם השי לחג צפוי להיות מתוגבר, הכל באדיבות הבחירה – והארנק שלך – קורא שורות אלו.

צריך לומר – הבחירה לא היתה מרהיבה, לא כמותית ולא איכותית, ובכל מקרה, גם אלה שבחרו ביונה יהב, ודאי לא בחרו בו כדי שיגיע לכאלו רמות של מיקרו ניהול, רעיונות מעוררי תמיהה וחוסר טקט מפואר כפי שהוא מציג בשבועות האחרונים.

אם יהב ביקש לעצמו את כס ראש העיר רק כדי ליהנות ממנעמי השלטון ולתפעל סטנדרטים של שנות ה-80 בעיר שמשוועת למעבר למילניום החדש, מוטב היה שיבהיר ויגיד זאת כבר קודם. גם אם תושבי העיר הזו נצמדים בכל הכוח לישן ולמוכר, הדבר לא נעשה מכוונה רעה, ובטח מגיע להם הרבה יותר ממה שהם מקבלים.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר