חתימת הסכם ערים תאומות עם שנטו (צילום: דוברות עיריית חיפה)
חתימת הסכם ערים תאומות עם שנטו (צילום: דוברות עיריית חיפה)

תאומות עם תועלת מוגבלת

פורסם בתאריך: 2.12.17 19:11

האם המשמעות של ברית ערים תאומות היא שחברי מועצת העיר יוכלו לנסוע אליהן על חשבון משלם המסים? איזו תועלת צומחת מנסיעות כאלה? האם לא די בכך שראש העיר יונה יהב ייסע לבקר בערים התאומות? אפילו נסיעה של ראש העיר יש בה כדי לעורר ביקורת, אבל היא יכולה להיות מקובלת כל עוד הדבר נעשה בגבול הטעם הטוב. באשר לחברי מועצה – לדעתי אין כל טעם בנסיעתם.

בעוד כשבועיים יוצא יהב לביקור בשנגחאי ובשנטו — שהן, מסתבר, ערים תאומות של חיפה — לרגל חצי יובל לכינון הברית בין הערים. נכון שבחצי היובל שחלף הרגשתם את חשיבות כינון הברית בין חיפה לערים אלה ברחובות, ובעיקר באלפי הסינים שפוקדים את העיר בכל יום? סיבה נוספת לביקור היא הקמת השלוחה של הטכניון בשנטו לפני כשנתיים. חבל רק שהקשרים בין העירייה לטכניון הם גרועים כל כך, שספק אם יהב יכול לבקר בשלוחה החיפאית.

אבל מה שקומם אותי הוא בקשתם של שני חברי מועצה להצטרף לנסיעה, על חשבון משלם המסים כמובן. השניים הם ישראל סביון ובועז גור — אותו חבר מועצה שנטש את סיעת חיים בחיפה באופוזיציה והצטרף לקואליציה של יהב. ההצטרפות שלהם לנסיעה היתה עולה 15,000 שקל לכל אחד. למזלנו דחתה ועדת הכספים את הבקשה משום שגם היא סברה שמדובר בבזבוז כספי ציבור. קשה לי להבין איזו תועלת לחיזוק הקשר עם סין היתה צומחת מנסיעתם של יו”ר הוועדה לאחריות משותפת או של יו”ר דירקטוריון התיאטרון העירוני.

האם זו הסיבה שהצבענו להם? אני טוען שלא, ושטוב שיש מי ששומר על הכסף הזה. אולי נסיעתם נמנעה גם בזכות העובדה שמדובר בשנת בחירות וחברי הוועדה רוצים לעשות רושם טוב על מצביעים פוטנציאליים כמי ששומרים על הכסף הציבורי.

באופן כללי אני חש לא בנוח בכל פעם שיש פרסום שנוגע לערים תאומות. לחיפה יש יותר מ־20 ערים כאלה. עדיין לא הבנתי מהי המשמעות של הבריתות איתן, מעבר לביקורים של בכירי המערכת העירונית בחו”ל. האם יש לכך רלוונטיות לתושבי שתי הערים? הרי שיתוף הפעולה הכלכלי איתן הוא שולי. תנו דעתכם – מה בין חיפה לארפורט שבגרמניה? מתי התארחה בחיפה לאחרונה קבוצת הפאר של ניוקאסל מהפרמייר ליג, עוד עיר תאומה? מה הערך של הברית עם קייפטאון בדרום אפריקה, שנכרתה עוד בתקופת האפרטהייד? על רוסריו שבארגנטינה שמעתם? ועל אלבורג הדנית?

יש מעט מקרים חריגים כמו מועדון הנוער בנוה פז, בית מגנצה או ספריית מיינץ שהוקמו בעזרת העיר מיינץ בגרמניה, שהיתה הראשונה שכרתה ברית כזאת עם חיפה. אחות תאומה נוספת היא מרסיי בצרפת שבסיועה הוקם מרכז גסטון דפר. אבל בין דוגמאות אלה לבין שפע הערים התאומות האחרות יש עדיין מרחק רב.

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומחבר הספר “איך להרוויח בנדל”ן”

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גילה

    רועי, לא יכולים לנסח זאת טוב יותר. שניחברי המועצה צריכים להתבייש שהעזו בכלל לבקש לבזבז את כספי משלם המיסים החיפאי כשתרומתם לטובת העיר אף היא מוטלת בספק רב.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר