יעקב שחר מקבל פרס מפעל חיים. האהבה וההתמדה שלו שוות הרבה יותר משבע שנים רעות (צילום: צלמוס)
יעקב שחר מקבל פרס מפעל חיים. האהבה וההתמדה שלו שוות הרבה יותר משבע שנים רעות (צילום: צלמוס)

תישאר, תישאר, תישאר

פורסם בתאריך: 1.1.18 18:01

אני לא זוכר את מכבי חיפה במצב כזה. שנים של חוסר הצלחה שאינו מובן, ואי אפשר להצביע על אשם מרכזי. ההנהלה הוחלפה, עוד מאמן פוטר, הסגל הוא אחד מהטובים שידע המועדון, והכסף נשפך מכיסו של נשיא המועדון. אז מה עושים? איפה מכבי שאנחנו רוצים לראות על כר הדשא?

אפשר להבין את האוהדים המתוסכלים. במצב כזה, כאשר אין פתרון קסם ושום דבר לא הולך, הם חייבים להאשים מישהו. אז אחרי שהאשימו את המנכ"ל, את המאמנים ואת השחקנים, כעת הגיע הזמן להפנות את האצבע המאשימה אל ראש הפירמידה – יעקב שחר. אי אפשר להגיד ולו מילה רעה אחת על הקהל הירוק שנשאר נאמן, מלווה את הקבוצה לכל מגרש שבוע אחרי שבוע וחוזה בקבוצתו האהובה מתרסקת גם מול נמושות הליגה. אני באמת מבין, אבל בהחלט לא מסכים עם הקריאה לשחר למכור את המועדון. זו לא הדרך, והיא עלולה להוביל אותנו למקום שאנחנו לא רוצים להיות בו.

נכון, המועדון לא מצליח למצוא את הכיוון, אבל לשחר יש דבר שקשה להאמין שנצליח למצוא אצל משקיע אחר, אם בכלל יש כזה. שחר אוהב את מכבי חיפה בכל רמ"ח איבריו. המועדון הפך להיות חלק בלתי נפרד ממנו, וההשקעה שלו בקבוצה לאורך השנים היא חסרת תקדים, בוודאי בספורט הישראלי, וגם עכשיו, כשלא הולך, הוא ממשיך ומנסה ומשקיע הרבה מאוד זמן וכסף.

 

 

שחר, כמי שמחזיק במכבי כבר כמעט שלושה עשורים, יודע דבר או שניים על הכדורגל הישראלי. במשך שנים רבות הוא ניסה – לפעמים בהצלחה ולעתים לא – שלא להיסחף אחרי קבוצות אחרות שניפחו את משכורותיהם של השחקנים ובכך גרמו להגדלה חסרת כל פרופורציות של תקציבים. בעונות האחרונות גם הוא נשבר ושם את היד עמוק בכיס, לעתים על שחקנים שלא שווים אפילו עשירית מהסכומים שבהם הם נרכשו ושאותם הם השתכרו.

לכל הקוראים לשחר למכור את מכבי יש לי כמה שאלות: האם בכלל יש קונה שמוכן להשקיע סכומים כאלה? ואם התשובה לכך היא חיובית, האם אינכם חוששים מהמודל של ארקדי גאידמק שעזב לאחר שהצעצוע התחיל לשעמם אותו והוביל את בית"ר ירושלים אל פי התהום? ומה יקרה כאשר המועדון ייאלץ להחליף ידיים בכל שנה או שנתיים כפי שקורה בהפועל תל אביב? זהו המועדון וזוהי הקבוצה שאתם רוצים לראות?

האהבה וההתמדה של שחר שוות לנו, כאוהדים וכחיפאים, הרבה יותר משבע שנים רעות, שלאחריהן – כך אני מקווה – יגיעו שבע השנים הטובות.

 

הכותב הוא מנכ"ל אגודת מכבי חיפה כרמל

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צפוני מודאג

    אין עוררין על אהבתו ותרומתו רבת השנים. אבל אין שום דרך להתעלם מההדרדרות באופן שבו שחר מנהל את הקבוצה בשבע השנים האחרונות. לא מדובר במקריות ולא בצירוף מקרים. לשחר יש מדיניות גלויה שנובעת ממשנה סדורה והיא זו שתמשיך לדרדר את המועדון אם שחר לא ישנה את מדיניותו. מכיוון שלא מדובר בשנה או שנתיים, קשה מאד לראות אותו משנה ולכן כדי שיבוא שינוי צריך לקרות משהו דראסטי. אמת, יכול להיות רע עם בעלים קפריזי כדוגמת אלו שציינת, אבל לעולם לא נדע אם נחשוב באופן מתבטל שלשחר אין תחליף. אחרי הכל הוא איש עסקים מצליח מחוץ למכבי ואולי יש עוד כמה כאלה… לא תדע תדבק במוכר והשגוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר