אירוע פלילי בהדר (צילום: דוברות מד"א כרמל)
אירוע פלילי בהדר (צילום: דוברות מד"א כרמל)

די לשחק

פורסם בתאריך: 15.2.20 10:18

בוקר טוב לראש העיר, סופ”ש נעים. נעים ובטוח. בטוח ברמות ספיר, נכון? הביטחון האישי שם בשמים. אצלנו בשכונת הדר קצת פחות, את מבינה. קיצצו את הניידות בחצי, וסוחרי סמים מאיימים על תושבים. אני יכול נגיד למפות את תחנות הסמים ברדיוס של חצי קילומטר מפה. לא צריך בילוש בשביל זה. מספיק ללכת בעקבות הנרקומנים או לנסוע אחרי הרכבי יוקרה של הדילרים שדופקים פה רייסים. עם ג’יפ BMW הרבה יותר פשוט לדלג על הבורות בכביש. אגב זה קונספט חדש, הבורות? רטרו שיק לאספלט? ואולי בעצם מדובר בכבישי וינטג’? משהו שימשוך את לבם של המשקיעים התל אביבים לשכונת הדר? ואם כבר מדברים על השקעה כספית, יהיה נחמד לקבל בחזרה קצת מכספי המסים שלנו באיזו השקעה עירונית בתשתיות. אולי בחינוך, בתאורה, באכיפה.

אבל די, מספיק עם הציניות. לא ברור אם צריך להפגין או להתחנן ואיך סודקים את מעטה האדישות שמקיף את ראש העיר הנבחרת, שאמורה להיות זו שלוקחת אחריות למצב, עם קשר או בלי קשר לנדוניה מיונה יהב או לשנת הבחירות האינסופית.

המצב בהדר מידרדר. התהליך שהתחיל לפני עשור – של שיקום, של הקמת מועצת תושבים, של שיתוף ציבור ושל חיזוק הביטחון האישי – נבלם. גן המדעטק, שהוא השטח הציבורי המרכזי, מוחשך בלילה. ההזנחה גורמת לקבוצות הורים לחשוב על עזיבה. לוואקום שהם ישאירו ייכנסו גורמים עברייניים. את זה שהמשטרה קיצצה סיורים כבר אמרנו? אנחנו בנקודת משבר, וזה הרבה מעבר לנושא התקציבי. יש פה משבר מנהיגותי, היעדר אמירה ברורה.

 

 

מה עושים בשכונה שבה (להלן מקבץ ציטוטים מתוך אסיפת התושבים השכונתית בינואר) “יש סחר גלוי בסמים, תחנות סמים פועלות ללא חשש ותוך שימוש בילדים כבלדרים, סחר בנשק, אלימות קשה וחיסולי חשבונות, דקירות עד כדי רצח, מכות, פגיעה ברכוש, שריפת מכוניות, פגיעה בקשישים על ידי כנופייה, תקיפת נשים ולקיחת כסף בשוק, אחזקת כלבי תקיפה על ידי עבריינים, פלישה למרחב הציבורי של בניינים, והטרדה של אזרחים שמתלוננים למשטרה”. לאן זה הולך? התחושה כרגע היא שהשוטרים מפחדים בעצמם ושהמשטרה מעדיפה לטפל רק במקרים קלים ולא בעבריינים הכבדים.

בואו נדבר גם על חינוך. אין פה חוגים. אין חינוך בלתי פורמלי. המתנ”ס של יודפת שומם. גן המשחקים שלידו שרוף כבר שלוש שנים. אין גינה שכונתית. אין סטודנטים שיכולים לשמש כחונכים (כפר הסטודנטים בקושי שרד את התקציב האחרון). חסר מענה חינוכי לציבור הדתי לאומי. וחסרים מענים לציבור הערבי. חינוך טוב מושך הורים, משמש כעוגן למשפחות חזקות ולקהילה. גם בתחום הזה אנחנו במחסור. מה העתיד של השכונה הזאת? נדל”ן שעושים עליו מינוף? אנחנו מחכים לפינוי–בינוי? לרעידת אדמה? פה זה הלב של העיר. די לשחק איתנו.

בחודש הבא ייסגר התקציב. לידיעת הקוראים מקרב הקואליציה, ובפרט סגני ראש העיר המדושנים, אנחנו מצפים לשינוי. העירייה חייבת לקחת אחריות ולדאוג לזמן למפגש חירום את כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם מפקד תחנת חיפה במשטרה, נציגי אגפי הרווחה והחינוך וחברי מועצת השכונה להתערבות הוליסטית. העירייה חייבת לדרוש תגבורת משטרתית, לתגבר תאורה בסמטאות וברחובות, להגדיל את מספר הרחובות המכוסים במצלמות, לעודד פתיחת עסקים/בתי קפה עד שעות מאוחרות יותר ועל ידי כך מעבר של הולכי רגל ולהשאיר חלונות ראווה מוארים. שוב, כל אלה הן דרישות של התושבים. קופי פייסט. לילה טוב, זו הדקה ה־90.

הכותב הוא פעיל חברתי

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אבל די, מספיק עם הציניות – מה הבעיה בנתונים הבאים : יש סחר גלוי בסמים, תחנות סמים פועלות ללא חשש ותוך שימוש בילדים כבלדרים, סחר בנשק, אלימות קשה וחיסולי חשבונות, דקירות עד כדי רצח, מכות, פגיעה ברכוש, שריפת מכוניות, פגיעה בקשישים על ידי כנופייה, תקיפת נשים ולקיחת כסף בשוק, אחזקת כלבי תקיפה על ידי עבריינים, פלישה למרחב הציבורי של בניינים, והטרדה של אזרחים שמתלוננים למשטרה- עוד לא הבנתם שכל המטרה היא להוציא את תושבי חיפה מהעיר חיפה על מנת להשאיר את העיר ללא תושבים אבל עם רחובות מוזנחים אשר בקרוב יהפכו לתחנה המרכזית בתל אביב . אבל היי לפחות בחרנו בצוות אשר יביא את העיר לאבדון יותר מהר ממשה שחשבנו

  2. יהודית גניש

    בחרנו במישהי שככל הנראה העסק גדול עליה, היא ושותפיה זחוחים ושאננים, קופצים מאירוע והרמת כוסית אחת לשליחות בחו״ל על חשבוננו בזמן שהכל מדרדר לה מתחת לאף. היא חשבה שתואר ד״ר זה מספיק בכדי לנהל עיר. עשינו טעות חמורה. בחירות הבאות מתגייסים להציל את העיר מראש העיר ועוזריה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בחרתם אכלתם אותה המרתם נבלה בטריפה או הפוך. את מירב ענינה היא מקדישה בקשריה עם המשותפת והשמאל הקיצוני. איך זה ששותפיה הדתיים לא פרשו עדיין לא ברור

  4. אנונימי

    הבחירה, היתה שגוייה לחלוטין, הדר ממשיכה להידרדר, רחוב הרצל הפך לשוק ובלילה למוקד דיירי רחוב, עבריינים, נרקומנים, בואו לבית הקרנות ותראו את דיירי הרחוב ישנים, את הנרקומנים, מזריקים, הגן המחבר את רחוב מסדה לבן יהודה חשוך ומפחיד, מכולות פתוחות 24 שעות לאלכוהוליסטים שבשעות 2-3 צועקים מתקוטטים בכניסה לבתים, זורקים בקבוקים ופוגעים במכוניות, רחוב חלוץ שומם הכל להשכרה ומכירה.
    יונה יהב הרס וטיפח את המושבה הגרמנית והעיר התחתית, הרס את הכרמל וציר מוריה, באה ראשת העיר החדשה, והרבה את מה שנשאר, הגיע הזמן להתעורר, אנני רואה מתמודדים ראויים שיכולים להפוך הכל, צריך בולדוזר

  5. חנה, שכונת הדר

    בדיוק להיפך. כתושבת הדר אני רואה הרבה פיתוח והשקעה בכל הדר לעומת ההזנחה בתקופת יהב. ריבוד כבישים וסלילת מעברי חצייה, לדוגמה: ברחוב בלפור פינת מסדה סללו מסלול דו כיווני עם מעברי חצייה והפרדה, ברחוב ארלוזורוב מול מוזיאון מאנה כץ סללו כביש דו מסלולי עם מעברי חצייה והפרדה, ברחוב ארלוזורוב פינת נורדאו יצרו אי תנועה חדש ובו סידרו סוף סוף מתחם לפחי האשפה שהיו זרוקים בכל תקופת יהב. כל הדברים האלה לא נעשו ב-15 שנות ההזנחה של יונה יהב.

  6. לינה שכונת הדר

    את ראשת העיר או מעוזריה?
    מסלול זו התשובה שלך לשיפור המצב בשכונה
    תתביישי לך וחזרי לוילה שלך

  7. אינג' כהן

    את התקציב יש לנהל בשיקול דעת, חבל לזרוק כסף על הדר השוקעת. יש לגרום לעזיבת התושבים החלשים שאינם תורמים ולהשטיח את הדר עבור בינוי מודרני ועדכני. או יותר נכון, להשקיע הכסף בציר מוריה, ובמרכז זיו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר