איגי במצעד הגאווה. שנה של יצירה עצמית מחדש (צילום: ראובן כהן)
איגי במצעד הגאווה. שנה של יצירה עצמית מחדש (צילום: ראובן כהן)

גאווה בברכות

פורסם בתאריך: 23.9.17 14:20

בראש השנה, בראש השנה, לבנו ענה בתפילה נושנה, שיפה ושונה תהא השנה, אשר מתחילה בשיר. ולמי שחלילה לא זוכר מהשנה שעברה, ערב ראש השנה חל השנה (כמה מפתיע) בדיוק ב-א’ בתשרי שהוא גם התאריך העברי של יום הולדתי. כך שכמו בכל שנה, השנה שלי מתחילה כברירת מחדל בשיר לכבוד יום הולדתי. מיד על ההתחלה מובטחת לי שנה יפה ושונה מקודמתה, עם תג גיל חדש שהתייקר והתבגר בעוד שנה.

שמתי לב לתופעה קצת מדאיגה: משנה לשנה מתהדק היחס הישר והמטריד בין מספר הנרות על העוגה לגודל קרחת היער על ראש בעל השמחה ולקושי להיפטר מעודף הקלוריות שגם מקבלים במתנה לחג, וכל זה קצת מעיב על החגיגה. אז ראשית, משימה לשנה הבאה: מתחילים דיאטה חריפה על מים, אוויר, עוגיות ושוקולד. השאלה אם בראש השנה, “השנה הבאה” היא כבר השנה או יש עוד זמן לחשוב על זה עוד שנה.

השנה, נוסף על כל החוויות והדאגות הרגילות הקשורות לחיטוב ולהרזיה בעשור הרביעי בקהילה שלא מפסיקה להתעסק בצורה החיצונית עם כל מיני בדיחות על חשבוני כמו “משאית שלא סוחבת”, יש עסק חיפאי קטן שבקרוב נחגוג לו יום הולדת משלו ושצריך לדאוג לו. רק שלראשונה זה כמעט עשור לא תתקיים מסורת מסיבת ערב החג.

הסימנים המוקדמים למשבר הופיעו כבר לפני כמה שנים – בהפקות אירועי החג בבתי הקפה ובשיתופי פעולה עם צוותי ההפקות במועדונים. פעם הגאות והגאים שירדו מהמולדת החיפאית לתל אביב וחזרו העירה רק כדי לחגוג עם משפחותיהם בערב ראש השנה (ולפעמים גם בערב פסח) היו גודשים את מסיבות החג הגאות מיד בתום המחויבויות המשפחתיות. בשנים האחרונות יש ירידה משמעותית במספר הבליינים/ות שחוזרים/ות העירה או נשארים/ות לבלות בחיפה. קשה מאוד להתחרות ביותר מעשר מסיבות חג מושקעות בסוף שבוע אחד עם די.ג’ייז ידועים במועדונים מובילים באזור המרכז. נוסף על כך, הקהילה החיפאית מתבגרת ביחד עם כל העיר, המבחר החיפאי של מקומות הבילוי לקהילה הגאה הוא דל, ונרשמים חוסר בהפקות מקוריות ומיעוט ביזמים מקומיים שלוקחים סיכון בהיעדר תמיכה מקומית. המצב עשוי להחמיר משנה לשנה כל עוד אין שיתוף מלא של הגורמים המסחריים הגאים בהפקת אירועי הגאווה החיפאים העירוניים.

כולי תקווה שהשנה הבאה תהיה בסימן שיתופי פעולה הדדיים ופוריים, שגם השנה נשלב ידיים למען הקהילה, שביחד עם העירייה נמשיך לפתח ולתמוך בבית הקהילות לגאווה וסובלנות, ובעיקר שתהיה לכולנו פשוט שנה טובה.

הברכה של ארנון אלוש, מנהל בית הקהילות לגאווה וסובלנות

אדם זקוק לפחות לדלת אחת
לפתוח את מה שסגר
להיכנס כדי לגלות
לצאת בשביל לחפש
לסגור על מנת להניח

אדם זקוק לדלת אחת
לתלות עליה שלט
לקרוא לה בשם

אדם זקוק לדלת
כדי שיוכל לנקוש עליה ביד רכה
לשמוע מישהו בצדה השני
עונה לו: יבוא

עם בוא השנה החדשה שייפתחו עוד ועוד דלתות, שיענו בחום “יבוא” ושיאפשרו לסגור את מה שצריך להניח ולפתוח את מה שהיה סגור. שנאפשר לכל אחד ואחת ללבוש את הצבע שלו ושלה ובגאווה. שנחגוג ביחד בסובלנות, בקבלה ובערבות הדדית. שתבוא עלינו שנה מלאה בטוב.

ברכת קומונת גיל של איגי

שנה עברית חדשה בפתח, ואיתה שנת לימודים חדשה. כנוער, סופו של החופש ותחילת הלימודים מביאים איתם קושי, אפילו עצב. אך חשוב לזכור – אנחנו נמצאים בנקודת זמן ייחודית. זו התקופה שבה אנחנו בונים את הזהות שלנו, מגלות ומגבשים את מי שאנחנו. ועל כן אנחנו מאחלים לכן שתיצרו את עצמכם, שתשתנו, שתלמדו, שכל הזמן תתחדשו. בברכת שנה שבה תנסו דברים שלא ניסיתם מעולם, שבה תבינו כמה התקדמתן מאז השנה שעברה, שבה תיצרו מחדש את עצמכן. בני ובנות נוער יקרים ויקרות, ראש השנה מביא איתו הזדמנות להתחדשות. נצלו אותה.

הברכה של נעמי בלס, די.ג’יי צ’ארמי

בבואנו לשנה החדשה אאחל לסובבי שנה טובה, מאושרת, מלאה בבריאות, בפרנסה ובהצלחה כפליים מאשר בשנה הקודמת. מי ייתן שבשנה החדשה תהיה התקדמות טכנולוגית, רפואית וסוציאלית וגם הגינות תעסוקתית-כלכלית שווה כלפי איש ואשה כאחד.
בשנה חדשה נותנת לנו המילה “חדשה” את האפשרות לשנות דברים ולייעל אותם מפעם לפעם. ולכן גם אנו, בדומה ליין, משתבחים עם השנים. לכן חשוב שנזכור להיות טובים עם הסובבים אותנו, להעריך את הדברים הקטנים כגדולים וליהנות מכל רגע. ומי ייתן ובג”ץ יצטרף אלינו בתהליך של הפצת האהבה והסובלנות ללא הבדלים בין אדם לחברו. אדישות מדבקת, אבל גם אכפתיות.
ולעליזות שבינינו, מי ייתן והשנה החדשה תהיה מלאה באירוויזיונים עליזים, מצעדים צבעוניים ומוצלחים, לירדיות יפות, קידום שוויון זכויות ללהט”בקים ובפרט מבחינת נישואים, אימוץ וילדים, שנזכור להיות הכי גאות שיש וחזקות כקהילה מאוחדת.
וכמובן, לכל הזוגות הגאים שניגנתי להם והתרגשתי איתם בחתונותיהם אאחל שנה טובה במיוחד של אושר ואור בכל צבעי הקשת. והכי חשוב – יאחתי, שנהיה לוודג’ ולא לזנב. תרימו, ניפגש אצל עופרה בחג.

הברכה של אסי נחום, מפיק מסיבות גאווה

יש בלבי כינור, ולא פעם הוא בכה, ובו אמצא מזור ברגעי השמחה. לעתים עולה קצב בתוך חשכה, לעתים עולה עצב והאור נושא ברכה. שנה טובה ומבורכת של אור, התרוממות רוח, גאווה גדולה ואהבה ענקית. שתהא שנה מלאה בשמחות, בנסים, בנפלאות ובבשורות טובות, שלא נבוש ולא ניכלם ולא נזדקק לעולם ועד, ושנדע לקבל בשוויון כל איש ואשה בדיוק כמו שאנחנו רוצים שיקבלו אותנו. שנה טובה לחיפאים ולחיפאיות, לגאים ולגאות ולכל מי ומה שביניהן, ושנה טובה לכל בית ישראל.

הכותב הוא ממובילי הקהילה הגאה והבעלים של קפה פאזל

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר