יוסי פרץ, רשפים נדל"ן (צילום: יואב אלון)
יוסי פרץ, רשפים נדל"ן (צילום: יואב אלון)

"להייטקיסטים אין בעיה לרכוש דירות בסכומים גדולים"

בועה? "אין בועה. לאנשים יש כסף". לקוח מיוחד במינו? "השופט שסירב לקנות את הבית בגלל חריגת בנייה קטנה" • יוסי פרץ מרשפים נדל"ן חושף סודות מאחורי הקלעים

פורסם בתאריך: 27.1.22 16:19

רזומה: אני הבעלים של המשרד כבר 25 שנים. לא הייתי סוכן באף משרד תיווך אחר.

כמה עובדים במשרד? כיום יש לי שלושה עובדים, לפני הקורונה היינו 10.

מוטו: אמינות, יושרה, מקצועיות.

באילו שכונות אתה מתמקד? בכל חיפה. מכיוון שאנחנו נמצאים ממש בכיכר ספר, מן הסתם רוב העבודה שלנו היא באחוזה, אך לא מתמקדים רק בה.

מה הן ההעדפות של הלקוח החיפאי? מיקום, גישה, נוף, מרפסת או גינה וחנייה צמודה. עדיף שתיים.

באיזו שכונה הכי קשה למכור, או שבמחיר הנכון הכל יימכר? הכל עניין של מחיר. בכל שכונה אפשר לקנות ולמכור.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? בחיפה, בשונה ממקומות אחרים, מעדיפים את אזור הרכס למעלה, מלבד שכונה אחת שהיא קרובה לים, וזו בת גלים. שם, בגלל הקו הראשון לים וגם הקו השני, הדירות נרכשות להשקעה.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? קודם כל, הזמן שאנשים צריכים להשקיע בתהליך הזה נחסך מהם, כי לנו יש את המקצועיות. אנחנו יודעים לשמור על קשר עם הלקוחות, גם לאחר שעסקה לא יצאה אל הפועל.

 

 

 

מתחרים: הייתי רוצה שהענף בארץ ידמה למה שקורה בארה"ב, שהמעמד של המתווך יהיה ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהוא כיום. הייתי רוצה שרוב הנכסים יהיו בבלעדיות ולא ש-100 מתווכים יקפצו על אותו נכס. בסך הכל משרדי התיווך רובם עובדים בצורה די מקצועית.

כסף: כסף בא, כסף הולך, אבל העיקר הבריאות, במיוחד בתקופת מגפת הקורונה.

מכונית: קיה ספורטאז'.

עסקה שלא תישכח: יום אחד מתקשר אליי מנהל סניף בנק, שרוצה לרכוש לבתו דירה בשכונת ורדיה. למרות שהוא הכיר את הדירה ואת המוכרים, הוא רצה שאני אטפל בעסקה. הלכתי לראות את הבית, ניהלתי את המו"מ והם רכשו את הדירה. הוא ביקש את המקצועיות שלי, למרות שהוא יכול היה לנסות לקנות את הדירה גם בלעדיי.

לקוח מיוחד במינו, או לקוח שהוא סלב: לפני 20 שנה הגיע אליי שופט בית משפט השלום וביקש לרכוש בית בשכונה יוקרתית. מצאתי לו בית יפהפה בדניה שמצא חן בעיניו והגענו לשלב עורכי הדין. לאחר מספר ימים הוא התקשר אלי והסב את תשומת ליבי לחריגה קטנה שנעשתה בבנייה ולכן הוא מוותר על העסקה. הוא ביקש שאמצא לו בית אחר, ואני כל כך מעריך אותו על היושרה שלו. בינתיים הוא התמנה לשופט בית המשפט העליון.

ההזדמנויות של חיפה: לצערי, כמי שנולד בחיפה ואני דור 17 בארץ, מאז שאני ילד, אין שינוי במספר התושבים שיש בעיר. רוב הצעירים עוזבים, העיר מזדקנת, וחבל שפרנסי העיר לא דואגים לפתח את התיירות, את מקומות העבודה, ההייטק. היום כדאי להשקיע בשכונות החוף, בבת גלים, על אף שהיא העלתה מחירים, אבל מקבלים שם תשואה יפה מאוד. אזור אחר הוא ברמות רמז בגלל קרבתו לאוניברסיטה ולטכניון.

בועה? ענף הנדל"ן לא בבועה, לאנשים יש כסף. אפשר לקנות דירות יותר זולות, אבל ההייטקיסטים שהם המתעשרים החדשים, אין להם בעיה לרכוש דירות בסכומים גדולים.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר