סרגלי עץ בסלון (אדריכל: ארז חיט, צילום: עודד סמדר, באדיבות טולמנ'ס)
סרגלי עץ בסלון (אדריכל: ארז חיט, צילום: עודד סמדר, באדיבות טולמנ'ס)

אזעקת טרנד: ישר כמו סרגל

אופקיים, מאונכים או אלכסוניים. צרים או רחבים, כהים או בהירים, סרגלי העץ הפכו לדבר הכי חם בעיצוב הבית לשנת 2022

פורסם בתאריך: 2.9.22 01:47

רבות נכתב על שילובו של העץ בעיצוב הבית, ואם לשפוט לפי הלך הרוח ותערוכות העיצוב המתקיימות ברחבי העולם, המגמה הטבעית בעיצוב הבית רק הולכת ומתחזקת.

"העץ הוא אחד מחומרי הגלם המזוקקים היודע להשתלב ולהתאים את עצמו לסגנונות עיצוב מגוונים", מעדכנים מומחי העיצוב של רגבה, שהשיקה לאחרונה קולקציית מטבחים, שבה מככבים סרגלי העץ. הדגמים החדשים פותחו בהשראת מגמות בינלאומיות התואמות את תפיסת המטבח כמרחב מרכזי רב-תכליתי.

סרגלי עץ במטבח (צילום: באדיבות מטבחי רגבה)

סרגלי עץ במטבח (צילום: באדיבות מטבחי רגבה)

ככלל, אין הרבה חומרים שיש להם היסטוריה ארוכה כמו לעץ, וגם היום, כשעומדים לרשותנו חומרים מגוונים חדישים ומתוחכמים, קשה לדמיין בית בלעדיו. על אחת כמה וכמה כשהוא ממציא את עצמו כל פעם מחדש, ממש כמו הפעם בתצורה של סרגלי עץ.

סרגלי העץ המזוהים עם כניסתה של האדריכלות המודרנית החדשה מצליחים ללכת מעל ומעבר, ומדגישים את יופיו של העץ באמצעות שימוש ברצועות עץ. היופי הוא שניתן להשתמש בסרגלי העץ הן בעוביים שונים, הן בסימטריה שונה והן בצבעוניות שונה. כל אחד מאלו מעניק לסרגלי העץ ניחוח ואופי שונים.

סרגלי עץ בגינה. מהקולקציה של פאולה לנטי (צילום: באדיבות טולמנ'ס)

סרגלי עץ בגינה. מהקולקציה של פאולה לנטי (צילום: באדיבות טולמנ'ס)

סרגלי העץ מוצעים במגוון רחב של עצים כגון: איפא, סידר, טיק, אלון ועוד, ולאחרונה הם מגיעים גם בגרסה מעוצבת במראה דמוי עץ, המאפשר התקנה פשוטה על גבי תשתית ישרה, באמצעות סיליקון בלבד.

מעצבים ואדריכלים אוהבים את סרגלי העץ מאחר שהם מהווים פתרון שדרוג אופנתי, זול וידידותי לסביבה. בין אם משתמשים בהם ליצירת קיר כוח, מחיצה, פרט במטבח, ריהוט סלוני ו/או אלמנט דקורטיבי בחדר הרחצה. בכל ורסיה, הם מושכים בקלות את תשומת הלב ומקפיצים את הפינה.

שאלנו את המומחים כיצד הפכו סרגלי העץ לאלמנט העיצובי הכי לוהט בסביבה. התשובות היו ברורות:

ניקיון וסגנון. סרגלי העץ מעניקים מראה תלת ממדי נקי ומרשים. עוצמה ארכיטקטונית, שכמו בהפוך על הפוך נרקמת כ"שקט בעיניים". דווקא השבלוניות שחוזרת על עצמה, בין אם על קירות הבית או ברהיטים, התוצאה מעניקה לעיצוב הכללי דחיפה נוספת של ניקיון חזותי.

סרגלי עץ בדלתות. מהקולקציה של רמדיסיו (צילום: באדיבות טולמנ'ס)

סרגלי עץ בדלתות. מהקולקציה של רמדיסיו (צילום: באדיבות טולמנ'ס)

שדרוג קל וידידותי. סרגלי העץ הפכו לדרך נגישה וזולה לשדרוג הבית, בייחוד כאשר הם מוצעים במראה דמויי עץ כפלטות רחבות ובגדלים משתנים לבחירה. פלטות סרגלי העץ הפכו אלמנט דקורטיבי פופולארי. במקום לצבוע מחדש את הקירות (אוי, העבודה הידנית וההמתנה לייבושם), סרגלי העץ האנכיים יוצרים משחק גומלין אלגנטי של אור וצל ומשביחים את המראה הכללי של הבית, ללא מאמץ.

סרגלי עץ באמבט (צילום: באדיבות חזי בנק)

סרגלי עץ באמבט (צילום: באדיבות חזי בנק)

מתאימים לכל סגנון. היופי בסרגלי העץ לא מסתכם רק באסתטיקה העיצובית שלהם, אלא גם ביכולת ההתאמה שלהם למגוון סגנונות עיצוב. סרגלי עץ בגוון בהיר מתאימים לסגנון הסקנדינבי, בעוד שעץ בגוון כהה מתאים יותר לסגנון אמצע המאה ה-20. יישום סרגלי עץ במראה עבה יותר מתאים לסגנון הכפרי, בעוד שיישום סרגלי עץ דקים מתאימים יותר לסגנון המודרני.

 

 

ידידותיים לסביבה. סרגלי העץ המגיעים בגרסה דמוית עץ מהווים חלופה נהדרת ללוחות העץ המסורתיים. לאחרונה ולאור המודעות הגוברת לאיכות הסביבה, מוצעים יותר ויותר אלמנטים דקורטיביים שידועים באיכוותם המעולה ועם זאת נושאים תקנים ירוקים לבנייה ירוקה.

עמידות ותחזוקה. לוחות סרגלי העץ במראה דמוי עץ עשויים חומרים סינתטיים המעניקים להם תכונות עמידות בפני עובש. זו הסיבה שהם הפכו כה פופולאריים גם בחדרי הרחצה. משטחי סרגלי העץ נוחים לניקוי ותחזוקה, הם יכולים להחזיק שנים רבות, ללא צורך בהחלפה.

בידוד. בין אם סרגלי העץ עשויים עץ אמיתי או שהם במראה דמוי עץ, כאשר הם מיושמים על הקיר, החלל שמחופה בסרגלי העץ נהנה מבידוד טוב יותר, כך שהקור לא ממש חודר פנימה וגם החום בקיץ לא משפיע כל כך על הבית.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר