העבודות על השלב השני של טיילת הבה"ד (צילום: חברת יפה נוף)
העבודות על השלב השני של טיילת הבה"ד (צילום: חברת יפה נוף)

החל השלב השני להקמת טיילת הבה"ד בבת גלים

במסגרת העבודות שיימשכו כשנה יוקם גשר חדש להולכי רגל באורך של כ-50 מטר על מנת ליצור רצף מעבר לאורך החוף. עם סיום הקמתה של טיילת הבה"ד יושלם רצף טיילות החוף, הכולל מסלול הליכה לאורך של כעשרה ק"מ מחוף זמיר במבואות הדרומיים ועד לחוף השקט בבת גלים

פורסם בתאריך: 29.1.23 15:35

עיריית חיפה הודיעה על התחלת העבודות של השלב השני להקמת טיילת הבה"ד בשכונת בת גלים. במסגרת העבודות שיימשכו כשנה ייבנה גשר חדש להולכי רגל באורך של 50 מטר וברוחב של חמישה מטרים לאחר הזזת גדר בסיס חיל הים, וזאת במטרה ליצור רצף מעבר לאורך החוף. הגשר שיוקם יכלול ארבעה ניצבים ששניים מהם יהיו בתוך מי הים, והקמתו תאפשר מעבר של סירות חיל הים אל הים בלי להפריע למסלול הטיילת של הולכי הרגל.

הטיילת מוקמת באמצעות חברת יפה נוף, והיא עתידה לחבר בין טיילת בת גלים ההיסטורית לחוף השקט. הטיילת תכלול שביל לרוכבי אופניים, שביל להולכי רגל, פינות ישיבה ותצפית למפרץ, להרי הגליל ולראש הנקרה. לאורכה של הטיילת יותקנו משטחי דשא ויבוצעו עבודות גינון נרחבות. כמו כן יוקמו לאורך הטיילת מתקני כושר, ובמקום רחבת המסדרים ההיסטורית תוקם רחבת גלגליות.

 

 

בשלב הראשון של העבודות נהרסה החומה ההיסטורית שהקיפה את בסיס ההדרכה של חיל הים מאז הקמתו בימי המנדט עבור הצי הבריטי המלכותי. עם הריסתה של החומה הוסר החיץ שמנע במשך עשרות שנים מעבר רגלי לחוף הים, וכך נוצר גם קשר בין שני חופי רחצה עירוניים שהיו עד מנותקים האחד מהשני – החוף השקט וחוף בת גלים. הסרת החיץ התאפשרה הודות להסכם שנחתם בין העירייה למשרד הביטחון, שבמסגרתו עבר השטח ששימש את חיל הים לבעלותה של העירייה.

עם סיום הקמתה של טיילת הבה"ד יושלם רצף טיילות החוף הכולל מסלול הליכה לאורך של כעשרה ק"מ מחוף זמיר במבואות הדרומיים ועד לחוף השקט בבת גלים.

ראש העיר עינת קליש רותם: "הקמת טיילת הבה"ד מהווה מרכיב עיקרי וחשוב במסגרת תוכנית העירייה לשחרר ולפתח את רצועת החוף, שהיא נכס ציבורי עליון בחשיבותו. אין לי ספק שעם סיום העבודות יוכל הציבור ליהנות מרצועת חוף מרהיבה ומאתר בילוי ייחודי מהיפים בארץ".

 

הגשר החדש בטיילת הבה"ד (הדמייה "גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף")

הגשר החדש בטיילת הבה"ד (הדמיה גרינשטיין-הרגיל אדריכלות נוף)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב העיר חיפה

    בשעה טובה על המשך הפרויקט שהחל בתקופה של יונה יהב כחלק מהרעיון שלו לבצע שביל אופניים והולכי רגל לאורך כל קו החוף של חיפה. כל הכבוד גם לאנשי חברת יפה נוף שעבדו בעבר באותה תקופה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר