הפרויקט ברנק 1 (הדמיה: יובל עשת)
הפרויקט ברנק 1 (הדמיה: יובל עשת)

"אנחנו אוהבים לבנות, אבל לא נותנים לנו"

"אין ועדות. כל מקל בגלגלים שאפשר לתקוע, הם תוקעים, וזה פשוט מדהים" || "אף פעם לא חשבתי שחיפה היא בועה, בדיוק כמו שתל אביב היא לא בועה" || ״כל עוד ההיצע יותר גדול מהביקוש, המחירים ימשיכו לעלות" || שיחה עם דידי שליט, הבעלים של חברת הבנייה והיזמות ד. שליט בע"מ

פורסם בתאריך: 4.6.23 20:19

איך התחלת?

"התחלתי בטעות לפני 30 שנה כעבודת סטודנט, וזה גדל וגדל. אנחנו חברה שבונה כבר 30 שנה, ולהבדיל מחברות שהן רק יזמיות, אנחנו גם היזמים וגם המבצעים. זה יתרון מאוד גדול, כי כך יודעים מי בונה. חברות שעוסקות רק ביזמות, צריכות קבלני בנייה, ולפעמים יש להן קבלן טוב ולפעמים גרוע, לנו יש יתרון באיכות הבנייה. התחלנו מבנייה וייזום של וילות בדניה, אך כיום עיקר העיסוק שלנו הוא פרויקטים של פינוי-בינוי. לדעתי, אנחנו החברה המבצעת הכי טובה פה, לכן גם הרבה חברות מבקשות מאיתנו שנבצע עבורן. אז אם אין לנו פרויקט משלנו במקביל, אנחנו עושים את הביצוע לחברות אחרות".

אילו פרויקטים אתם בונים עכשיו?

"ברחוב אהוד 23 אנחנו מבצעים פרויקט עבור חברת שורשים, וכמו כן יש שני פרויקטים שלנו – ברנק 1 פינת מאפו 17 ובאלחנן 11. לא מזמן סיימנו פרויקטים במרגלית, בביכורים ובלוטוס, ויש לנו עשרה פרויקטים עתידיים שתקועים בעירייה ואינם מתקדמים".

הפרויקט באלחנן 11 (הדמיה: יובל עשת) 

הפרויקט באלחנן 11 (הדמיה: יובל עשת)

מה ומי בדיוק תוקע אותם?

"אין ועדות. כל מקל בגלגלים שאפשר לתקוע, הם תוקעים, וזה פשוט מדהים".

כמדיניות?

"אני לא יודע להגיד אם זו המדיניות, פשוט מינהל ההנדסה לא קיים בעיר, לא מתפקד, מתחלפים, מתפטרים, הולכים. חבל. יש לי שני בנים שעובדים איתי בעסק, שניהם מהנדסים אזרחיים. הם דור ממשיך. הבאתי אותם לפה מתוך כוונה שתהיה עבודה, וזה פשוט נראה לא טוב. היה לנו ממש כיף לבנות פה, אנחנו אוהבים לבנות, אבל לא נותנים לנו. כיום, אנחנו בונים ברדיוס של קילומטר מהמשרד שלנו במרכז חורב. זו המדיניות שלנו, לא מתרחקים, כך שאני לא יודע אם אפשר לשייך את הקשיים שבהם אני נתקל לעיריית חיפה. אני כן יודע שבארבע השנים האחרונות המצב החריף, בעיקר בגלל שמינהל ההנדסה התפרק. אין פה מישהו שרוצה שזה יקרה".

 

 

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בעיר? זו בועה?

"אף פעם לא חשבתי שזו בועה, בדיוק כמו שתל אביב היא לא בועה. במקום שיש ביקוש, אנשים ישלמו. תמיד יהיו אנשים שישלמו פה על יוקרה. כי אם יש לך פנטהאוז והמוצר שלך הוא טוב, תבקש כסף ויהיו כאלה שישלמו. אם המוצר פחות טוב, המחירים בהתאם. מי שרוצה לקנות בחיפה דירות זולות, יש גם כאלו".

מה הפוטנציאל הגדול בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?

"הסאבטקסט של השאלה הוא אם אני מאמין בעתיד של העיר הזו, וזו שאלה קשה. כי אם הפוטנציאל לא מומש, זה אומר שאני מאמין שהדר, למשל, תתעורר ותהיה משהו. אבל הייתי גם סקפטי לגבי בת גלים, וטעיתי. חשבתי שאין סיכוי שזה יקרה, וזה קורה. הרבה מאוד משקיעים מחוץ לעיר עדיין מאמינים בשכונה. אם לא יחול שינוי בעיר הזו, אין לה עתיד. תראי מה קורה מסביב ומה קורה פה, זה פשוט לא ייאמן. מה? נשר או טירת כרמל יותר טובות מחיפה? העיר, שיש לה את כל הפוטנציאל, היא העיר הכי מתה באזור. פשוט הרגו אותנו, הדור הצעיר לא רוצה להישאר פה. אני לעומתם לא אעזוב, אני מת על חיפה, גם הקצב שלה מתאים לי, רק שייתנו לעבוד".

הזכרת את היתרון שיש לכם באיכות הבנייה.

"אנחנו חברה עם רישיון ג'3 ובונים אחרת. אנחנו משקיעים בנראות של הבניינים שלנו וברמת הגימור. הפרויקטים שלנו מושקעים. אנחנו באמת בונים יותר יפה, ולכן, מבחינת הביצוע, אנחנו נחשבים לקבלן היותר טוב בעיר".

נראה לך שהממשלה עושה מספיק כדי למתן את עליית מחירי הדירות?

"הממשלה הורסת את הכלכלה, ואז המחירים יורדים. אם הורסים את הכלכלה, השוק נכנס למיתון ואז המחירים יירדו, רק שלאף אחד לא יהיה כסף לקנות. בלהרוס הם מאוד מוצלחים. כל עוד יש היצע יותר גדול מהביקוש, המחירים ימשיכו לעלות, אלא אם כן תהיה בנייה מסיבית, ופה בחיפה לא קורה דבר כזה“.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פלא שכולם מתפטרים.

    לא רק מינהל ההנדסה התפרק
    כל עיריית חיפה לא מתפקדת בגלל ווטרמן ומקולקליש

  2. אוי מסכנים

    לא נותנים לכם היתרים לבנות בכרמל המבוקש במקום לקדם התחדשות עירונית באזורים שאשכרה צריכים את זה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר