חיפה, מבט כללי (צילום: ירון צור לביא)
חיפה, מבט כללי (צילום: ירון צור לביא)

נדחתה ההצעה לריסון תמ”א 38 בחיפה

מועצת העיר דחתה ברוב קולות הקואליציה את הצעתו של אביהו האן מסיעת הירוקים שטען: “תוכניות תמ”א 38 בעיר יצאו מכלל שליטה”

פורסם בתאריך: 5.7.17 14:35

ברוב קולות הנשען על חברי הקואליציה דחתה אתמול (שלישי) מועצת העיר את הצעתו לסדר של חבר המועצה אביהו האן מסיעת הירוקים שבאופוזיציה לרסן את נפחי הבנייה המאושרים מכוח תמ”א 38. בהצעה לסדר כתב האן שבמצב הנוכחי “תוכניות תמ”א 38 בחיפה יצאו מכלל שליטה” והוא אף תיאר מציאות של “כאוס אורבני והרס הייחודיות של חיפה”.

האן הציע לרסן את הבנייה באמצעות סעיף בתמ”א 38 הקובע כי אם בחלק מסוים של העיר קיימים “תנאים ייחודיים” ניתן לאשר בתחומו תוכנית מפורטת הכוללת זכויות בנייה מופחתות ביחס לזכויות שמקנה התמ”א, וביקש “להכין תוכניות מפורטות לשכונות ואזורים, תוך שיתוף הציבור”.

בדיון הוסיף האן: “אפשרויות הבנייה מכוח התמ”א אינן זכויות מוקנות. לוועדה המקומית לתכנון ובנייה יש שיקול דעת אם לתת או לא לתת אישורים לפרויקטים. אם נכין תוכניות מתחמיות מפורטות הן יגברו על התמ”א”.

ראש העיר יונה יהב העיר כי “בסקר שנערך 80 אחוז מהתושבים אמרו שהם רוצים תמ”א 38 בחיפה”. גם ממלאת מקומו חדוה אלמוג אמרה כי “אנשים רוצים לחזק את הדירה שלהם ולשפר את איכות החיים שלהם באמצעות התמ”א”, ולכן גישתה של העירייה בנושא היא מאוזנת. אלמוג ציינה כי העירייה בוחנת בימים אלה את יישום הבנייה בעיר מכוח התמ”א מאז אושר מסמך המדיניות בנושא התמ”א לפני כשנה, ו”כאשר נסיים את העבודה נגיש תוכניות”.

בהתאם להמלצתה הצביעו תשעה חברי מועצה נגד הצעתו של האן, שנדחתה לאחר ששלושה חברי מועצה בלבד הצביעו בעד אישורה.

 

אביהו האן

אביהו האן

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר