חנוכת המסילה החדשה מרציף הקישון (צילום: אריאל ורהפטיג)
חנוכת המסילה החדשה מרציף הקישון (צילום: אריאל ורהפטיג)

נחנכה מסילת רכבת חדשה מרציף הקישון בנמל חיפה

המסילה, שאורכה שני קילומטר, מחברת בין רציף הקישון למסילת החוף. היא נועדה לרכבות משא ותסייע להתמודד עם הגידול בהיקף המטענים, בעיקר של ברזל לבנייה

פורסם בתאריך: 18.8.17 12:22

מסילת רכבת חדשה המחברת את רציף הקישון של נמל חיפה למסילת החוף נחנכה אתמול (חמישי). את הפרויקט, שנועד לשנע מטענים ישירות מהרציף אל כל חלקי הארץ, יזמו במשותף חברת נמל חיפה וחברת רכבת ישראל, ובמסגרתו הוקמה מסילה חדשה באורך של שני ק"מ המיועדת לרכבות משא. המסילה הונחה מרציף הקישון ועד לשער הנמל באזור חוף שמן, משם היא מתחברת למסילה קיימת המגיעה עד למתחם רכבת חיפה מזרח שבו מתמזגת שלוחת הנמל עם מסילת החוף.

המסילה החדשה ברציף הקישון מיועדת לשינוע מטען כללי, בעיקר ברזל לבנייה. הרכבת שתנוע על המסילה מורכבת מ-22 קרונות והיא מסוגלת לשאת כ-1,000 טון ברזל לבנייה שאותם ניתן לפרוק היישר מהאונייה לקרונות.

מחברת נמל חיפה נמסר כי חנוכת המסילה החדשה ברציף הקישון היא שלב נוסף בשיתוף הפעולה של החברה עם חברת רכבת ישראל, שכבר הניב מיזמים נוספים, ובהם הארכת המסילות ברציף המזרחי של הנמל לצורך תגבור פעילות לשינוע מכולות.

באירוע חנוכת המסילה החדשה השתתפו מנכ"ל חברת רכבת ישראל שחר איילון, מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מאיר חן המכהן גם כדירקטור בחברת נמל חיפה, ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.

איילון: "עולם התחבורה מחייב שיתופי פעולה רעיוניים כמו זה שמושק היום. בשנים האחרונות גדל היקף הובלת המטענים ברכבת, והחזון שלנו הוא הובלה מדלת לדלת, מהנמל למפעל ובחזרה".

זלצמן: "שיתוף הפעולה בין נמל חיפה לרכבת ישראל לא מתחיל ונגמר עם פריקת המטען, אלא הוא תוצר של עבודה משותפת בכל דרגי ההנהלה".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר