כיכר מאירהוף המשופצת (צילום: ראובן כהן)
כיכר מאירהוף המשופצת (צילום: ראובן כהן)

למה נעצר פרויקט שיפוץ כיכר מאירהוף?

השלב הראשון של שיפוץ הכיכר הושלם, אך שיקום הפסאז' המחבר את הכיכר עם רחוב צה"ל הושהה וועדת הכספים של העירייה לא דנה בתקציב הדרוש לכך. איך מסבירה את זה עיריית חיפה?

פורסם בתאריך: 28.8.17 16:34

המתכונת העדיפה לעבודות שיפוץ במרחב הציבורי היא השלמת כל העבודות בשלב אחד, אך לא כך מתנהלת העירייה בפרויקט שיפוץ כיכר מאירהוף בשכונת קרית אליעזר. מבדיקת "כלבו – חיפה והצפון" עולה כי בין מועד סיום השלב הראשון של הפרויקט באמצע חודש אוגוסט לבין התחלת העבודות ליישום השלב השני שלו באמצע חודש אוקטובר תפריד תקופה של חודשיים, שבהם המיזם למעשה נעצר באופן זמני.

ב-14 באוגוסט הודיעה העירייה על סיום ביצועו של השלב הראשון בפרויקט שיפוץ הכיכר, שהוא אחד מהמקומות ההומים ביותר בחיפה. שלב זה מהווה את חלקו העיקרי של הפרויקט, ובמסגרתו חודשה הרחבה המרכזית של הכיכר בהשקעה של שלושה מיליון שקל בהתאם להקצבה שאישרה מועצת העיר לפרויקט.

בהודעתה של העירייה צוין כי בשלב השני של הפרויקט ישוקם המעבר הרחב שמשני צדיו פועלים בתי עסק (הפסאז') אשר מחבר את הכיכר לרחוב צה"ל, וזאת בהשקעה נוספת של כחצי מיליון שקל. מסיור במקום עולה כי העבודות בוצעו רק עד אמצע הפסאז' וכי בחציו השני כלל לא מתקיימות עבודות, כלומר השלב השני של פרויקט שיפוץ כיכר מאירהוף למעשה נעצר.

עוד מתברר כי התקצוב החסר להשלמת הפרויקט – בסך של כחצי מיליון שקל – כלל לא עמד על סדר היום של ועדת הכספים של העירייה בישיבתה האחרונה בתחילת אוגוסט. משמעות הדברים היא שטרם אושר התקציב הדרוש להשלמת הפרויקט.

אלא שבעירייה כורכים את העיכוב בהשלמת הפרויקט בנסיבות אחרות, ועל כך נמסר מדוברות העירייה: "פרויקט כיכר מאירהוף לא נעצר. התכנון הראשוני של הפרויקט כלל את הכיכר בלבד, אך לפי החלטת ראש העיר הורחב הפרויקט והוא כולל כיום גם את הפאסז'. בימים אלה מתבצע תכנון שיקום ושדרוג של הפאסז' בשיתוף עם בעלי העסקים. עבודות השיקום יחלו לאחר החגים כדי לא לפגוע במהלך העסקים התקין בתקופה זו".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר