שטחי שירות (צילום: אייל טואג)
שטחי שירות (צילום: אייל טואג)

רפורמת בנייה בחיפה תאפשר הגדלה של שטחי השירות

הוועדה המקומית דנה בתוכנית שאמורה לתקן עיוות תכנוני במבנים שאינם למגורים ולאפשר בנייה של חדרי מדרגות, מעברים, חניות וכדומה לא על חשבון השימוש העיקרי של המבנה

פורסם בתאריך: 5.9.17 17:40

רפורמת שטחי השירות במיזמי בנייה חדשים בחיפה יוצאת לדרך. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה דנה אתמול (שני) בתוכנית חדשה שיוזמת עיריית חיפה לתוספת שטחי שירות בבנייה שאינה למגורים והחליטה לשוב ולדון בה בישיבתה הבאה בעוד שבועיים. הרפורמה באה לתקן מציאות שבה עקב תכנון מיושן נגרעו שטחי בנייה שיועדו למטרותיהם הפונקציונליות של פרויקטים והועברו לשטחי השירות הנלווים.

באופן עקרוני, הבנייה בכל פרויקט מחולקת לשני סוגים – שטחים עיקריים המיועדים לחללי הפעילות עצמה, למשל משרדים, ושטחי שירות שהם חיצוניים לפעילות המבוצעת בחללי הפעילות ונועדו לשרתה. עם שטחי השירות נמנים בין השאר מערכות טכניות, חדרי מדרגות, מעברים, חללי אחסנה, קומות עמודים ומקומות חניה.

הרפורמה שמקדמת העירייה תיושם במבנים שאינם מיועדים למגורים, ובהם מבני תעסוקה, משרדים, מוסדות חינוך, בתי אבות ומרכזים רפואיים. הבעיה העיקרית שהרפורמה מבקשת לתת לה מענה היא היעדר הקצאת זכויות בנייה לשטחי שירות בתוכניות מאושרות ישנות הכוללות זכויות מוקנות לשטחים עיקריים בלבד, וזאת בניגוד לתוכניות חדשות מהשנים האחרונות אשר מקצות זכויות לשני סוגי שטחי הבנייה ומגדירות את היחס ביניהם.

בשנת 1997 נעשה ניסיון להתמודד עם הבעיה כאשר אושרה תוכנית המקצה שטחי שירות בחיפה, אך כעת מתברר שמדובר בהקצאת זכויות בהיקף מצומצם יחסית למציאות הנדל"נית החדשה, ולכן כל השטחים שהוקצו מעבר לכמות שניתנה מכוח התוכנית מלפני 20 שנה נגרעו למעשה ממכסת השטחים העיקריים של פרויקטים.

התוכנית החדשה שיוזמת העירייה תשלים למעשה את המחסור בשטחי שירות בתכנון המיושן ותמנע בזבוז של שטחי בנייה עיקריים. מנגד יגרום מימוש התוכנית מטבע הדברים ל"ניפוח" מסוים של היקפי הבנייה הכוללים של פרויקטים. בדברי ההסבר לתוכנית החדשה צוין: "לנוכח שינויים שחלו בשנים האחרונות בחקיקה ובתקינה בתחומים שונים, היקף שטחי השירות הנדרש כיום עולה באופן ניכר על זה שניתן להתיר מכוח התוכנית שאושרה ב-1997, ולכן העודף מקוזז כיום מזכויות הבנייה לשימושים עיקריים. לאור האמור הוחלט במשרד מהנדס העיר להכין תוכנית חדשה לקביעת היקף שטחי השירות". יצוין כי תוספת שטחי השירות תוקצה לפי קריטריונים מוגדרים שנקבעו בתוכנית החדשה שיוזמת העירייה.

בעיה דומה התעוררה עם שטחי השירות במיזמי בנייה למגורים בחיפה והיא קיבלה מענה עם אישורה של תוכנית ייעודית לשטחי שירות למגורים שאושרה לפני שנים אחדות.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר