השטח שעליו מתוכנן להיסלל כביש כבביר-נוה דוד (צילום: רמי שלוש)
השטח שעליו מתוכנן להיסלל כביש כבביר-נוה דוד (צילום: רמי שלוש)

שני הכבישים המתוכננים מהכרמל מערבה תקועים

לפי דוח ראש העיר לרבעון השני, כביש כבביר-נוה דוד וכביש רמת בגין-דרך פרויד עדיין ממתינים לאישור תקציב - אותו סטטוס שבו הם היו לפי הדוח הקודם. תושבי חיפה ייאלצו להמתין לביצועם עוד זמן רב

פורסם בתאריך: 10.9.17 12:14

דוח ראש העיר חיפה לרבעון השני של 2017 (חודשים אפריל-יוני), אשר הופץ בשבוע שעבר לחברי מועצת העיר, מלמד כי עיריית חיפה עדיין לא הצליחה לגייס את התקציבים הדרושים לסלילת שני הכבישים מרכס הכרמל מערבה – כביש כבביר-נוה דוד וכביש רמת בגין-דרך פרויד – שלביצועם יש תוכנית מאושרת. הדוח הוגש לחברי המועצה בהתאם לפקודת העיריות אשר מחייבת את ראש העיר להגיש למועצה אחת לשלושה חודשים דין וחשבון בכתב על פעולות העירייה.

הדיווח של ראש העיר יונה יהב על הסטטוס הנוכחי של שני הכבישים החדשים מופיע בדוח בפרק המפרט את פרויקטי התשתיות שבאחריות החברה העירונית יפה נוף. לפי הדוח, כביש כבביר-נוה דוד וכביש רמת בגין-דרך פרויד "ממתינים לאישור תקציב לביצוע לאחר שהסתיים תכנונם המפורט" – סטטוס זהה לזה שהם היו בו בדוח ראש העיר הקודם שעסק ברבעון הראשון של השנה (חודשים ינואר-מרץ). משמעות הדברים היא ששני פרויקטי הסלילה נתקעו, ולכן ייאלצו תושבי העיר להמתין תקופה נוספת לביצועם מעבר ל-42 שנות ההמתנה שכבר חלפו. שני הכבישים אמורים להפחית את עומסי התנועה ברכס הכרמל ולווסת את גודש כלי הרכב.

לעומת אי המימוש של פרויקט הכבישים מהרכס מערבה, כולל הדוח החדש של ראש העיר לוחות זמנים מוגדרים לפרויקטים אחרים: המטרונית מחיפה לנשר ויגור (תחילת עבודה בנובמבר 2017 – ביצוע שיימשך שנתיים), המטרונית מצומת מת"מ לנאות פרס ולטירת כרמל (סיום תכנון מפורט בפברואר 2019), המטרונית מנוה שאנן להדר ולבת גלים (סיום תכנון מפורט ביוני 2019) ושיקום התשתיות במרחב הציבורי בשדרות יצחק ובשדרות הצבי במרכז הכרמל (סיום תכנון מפורט בינואר 2018).

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קו של חמש קילומטר על כביש ישר לוקח לתכנן שנתיים , מצומת מת"ם לטירת הכרמל כל הכבוד לעיריית חיפה ולאוסף הבטלנים שלה , אבל הכי קשה זה לתכנן את הקו ממת"ם לנאות פרס , שזה קצת פחות מקילומטר . גם זה ייקח כמעט שנתיים .
    עובדים קשה מאוד עובדי עיריית חיפה . עם ראש עיר שכזה מה הפלא ? העיקר עד שהצליח להעביר את הכביש מפרויד לסורוקה , התברר שאין לו כסף לביצוע , ממש איש ביצועים ראש העיר הזה .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיר ש'ישנה לה יחדיו'…. עוד דבר- הגיע הזמן לייעל את העירייה המנופחת…עם ארנונה כזו ואין כסף כמעט לכלום…..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גנבים אין כסף , גני שעשועים ב – 20 מליון ש"ח… אולי 200 אלף ש"ח , כתבות הזויות …גן שעשועים ב – 700 אלף ש"ח נשמע הזוי.

    יאלה הכל אושר ואין תקציב, אנחנו משלמים ארנונה הזויה הכי יקרה בארץ ,ואין תקציב….בושה..
    עוזבים את הצפון, שפרייאר אחר ישלם לך את הארנונה ויקבל פקקים ולחץ לאסוף את הילדים אחרי 9.1 שעות של עבודה

  4. תגובה

    שערוריה שעדיין לא נסלל הכביש מכבביר לנווה דוד.חובה עוד יציאת חירום מחיפה,למקרה שריפה חלילה. פחות מעניין כביש מחיפה לנשר או ליגור. טוענים שיש אינטרס לעכב כדי לתת לקבלן מסוים את פרויקט סלילת הכביש. יש לחקור מדוע לא נותנים עבודה לקבלנים נוספים מעבר למקורבים?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר