השטח שעליו מתוכננת הקמת השכונה רמת גוראל (צילום: קובי פאר)
השטח שעליו מתוכננת הקמת השכונה רמת גוראל (צילום: קובי פאר)

עיכוב נוסף בתוכנית להקמת רמת גוראל

סאגת הדיונים בתכנון שכונת רמת גוראל נמשכת: הוועדה המחוזית החליטה לדחות את מועד ההגשה של תוכנית מתוקנת לשכונה עד 15 באוגוסט. זוהי הפעם השלישית שהתוכנית מעוכבת

פורסם בתאריך: 1.6.18 08:03

התוכנית להקמת שכונת רמת גוראל בחיפה כבר לא תוגדר כמודל להליך מהיר של אישור תוכנית לשכונה חדשה. בישיבתה ביום שני החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה להקצות שוב, בפעם השלישית, פרק זמן משמעותי להכנת תוכנית מתוקנת לשכונה שבה מוצע להקים 2,000 דירות במורדות המערביים של הכרמל בין ארבע שכונות בדרום הרכס – רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה ודניה.

התוכנית שיוזמת עיריית חיפה משתרעת על שטח של 437 דונם המכונה גבעת העזים. השטח משופע כיום בחורש טבעי, אך כבר חלות עליו תוכניות מנדטוריות מאושרות שלפיהן הקרקעות מיועדות למגורים. נוסף על היצע דיור חדש כוללת התוכנית מערכת כבישים, מבני ציבור ובהם בית ספר יסודי ובית ספר תיכון, אתר מסחרי, שטחי ציבור פתוחים ומערכת שבילי אופניים שיתחברו לשכונות הגובלות בה. אלא שהליכי הדיונים בתכנון השכונה החדשה הפכו לסאגה של ממש.

בספטמבר אשתקד קיימה הוועדה דיון ב-748 ההתנגדויות שהוגשו לתוכנית ובסיומו החליטה לקיים סבב התנגדויות נוסף לקביעותיה החדשות לאחר תיקונה. מתנגדי התוכנית בגרסתה מלפני ביצוע התיקונים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות – בעלי מגרשים בשטח התוכנית שהציגו טענות שמאיות פרטניות באשר לזכויותיהם, ותושבים שהתמקדו בפגיעה בערכי הסביבה הכרוכה בהפיכת גבעה ירוקה לשטח בנוי.

 

 

בהחלטתה מספטמבר 2017 קבעה הוועדה שמסמכי התוכנית יתוקנו תוך 90 ימי עבודה עד 4 בפברואר 2018, ולאחר מכן יתקיים סבב ההתנגדויות הנוסף. אלא שבחודש ינואר החליטה הוועדה להאריך בארבעה חודשים נוספים את תקופת הכנת התוכנית המתוקנת – עד 15 במאי. ההארכה אושרה בעקבות מכתב ששלחה העירייה לוועדה ובו ציינה כי לאור היקף העבודה הדרוש לתיקון התוכנית היא מבקשת להאריך את תקופת ביצוע התיקונים.

מפרוטוקול ישיבת הוועדה שנערכה השבוע עולה כי העירייה דווקא העבירה לוועדה ב-23 באפריל חלק ממסמכי התוכנית המעודכנים (תשריט ותקנון), אך "התקיימה ישיבת עבודה בין לשכת התכנון המחוזית ונציגת העירייה בדבר שינויים נוספים נדרשים". לפיכך אישרה הוועדה לעירייה פרק זמן נוסף של שלושה חודשים נוספים עד 15 באוגוסט לתיקון מסמכי התוכנית.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דני

    שכונה מיותרת. חבל על השטח הפתוח. יש פוטנציאל אדיר של התחדשות עירונית בחיפה ללא צורך בהשמדת שטחים פתוחים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין עיצא דירות גדולות למשפחות משפרי דיור ברמת בגין וברמת גולדה צריך לאשר מיידית את השוכנה

  3. מדהים

    מדובר בשמורת טבע עם מלא חיות בר עצים עתיקים ועתיקות.. אין שום סיבה להרוס את זה ואת רמת בגין שסמוכה ודרכה רוצים שתעבור כל תעבורת הטרקטורים והמנופים…
    אז יהב גם מנסה לעבוד על משרד התחבורה ולספר שחיבור פרויד דרך רמת בגין. הכל בעצם כדי לקבל כסף בחינם לכביש גישה קצר שהעיריה הייתה צריכה לסלול לפני 40 שנה.. לכמה בעלי מגרשים מאחורי רח' אידר.. ולא לכביש "ניקוז הכרמל"…. המטרה – גבעת העיזים והרס רמת בגין מהתנועה של פרויד שתחנוק אותה.

    שלא לדבר על 10 שנות בניה וחציבה עם ענני סיליקה – החומר המסרטן כשחוצבים בסלעים.. ורדיה רק דוג' קטנה..
    אז יהב הרס כבר את העיר חיפה, אז למה לא גם שכונה שקטה וטובה מלאת ילדים ואן אםשר גם שמורת טבע ענקית..

    יונה יהב אחוז תזזית והרס כבר את העיר!
    העיקר דניה במלכודת אש ומשוועת לכביש קיצור לחוף – ואין!

  4. מדהים

    מדובר בבעלי מגרשים פרטיים לבנייה שנקנו לפני קום המדינה.לא ניתן לשלול זכויות של כל אדם במדינה דמוקרטית.יש מספיק פארקים וטבע בכרמל.הגיעה הזמן לפתוח כבישים נוספים מהשכונות הכלאות סכנת נפשות בשעה חירום.

  5. אביבי

    איזה בולשיטטטטטטט . ככה בדיוק גורמים לתושבים להשקיע את כספם על אבן ! חחח אשליות . כלום לא זז , רק ניירת , משכורות, משרות והרבה בלה בלה בלה . חבל על ההשקעה !!! זאת התמונה ! עיריית חיפה את אכזבה !!! זאת תמונתך בשל ראשי עירך !
    עדיף להשקיע בחול את כספינו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר