כביש 6 (צילום: איציק בן מלכי)
כביש 6 (צילום: איציק בן מלכי)

פורסם מכרז להרחבת כביש 6 בין עין תות ליקנעם

חברת כביש חוצה ישראל פרסמה מכרז לאיתור קבלן להרחבת כביש 6 בין מחלף עין תות ליקנעם - פרויקט שיכלול הרחבה של כביש 70 משני נתיבים לארבעה נתיבים לכל כיוון לאורך של שישה וחצי ק"מ. הפרויקט יימשך כשלוש שנים שבהן יישאר כביש 70 פעיל

פורסם בתאריך: 22.7.18 16:27

חברת כביש חוצה ישראל, שהיא הרשות הממונה על כביש 6 ומפקחת על הקמתו ועל תפעולו מטעם הממשלה, פרסמה מכרז לאיתור קבלן להרחבת הכביש בין מחלף עין תות ליקנעם. הפרויקט כולל הרחבה של כביש 70 משני נתיבים לכל כיוון לארבעה נתיבים לכל כיוון לאורך של שישה וחצי ק"מ והפיכתו לכביש 70/6. הפרויקט יימשך כשלוש שנים שבהן יישאר כביש 70 פעיל.

כיום נקודת הכניסה והיציאה הצפונית ביותר של כביש 6 היא מחלף עין תות, סמוך למושבה בת שלמה מדרום ליקנעם, ובביצוע מתקדם נמצאות העבודות להארכת הכביש למקטע נוסף באורך של 21 ק"מ בין יקנעם למחלף סומך. מקטע זה, שעובר ליד קיבוץ שער העמקים, קרית טבעון, רכסים, קרית אתא ושפרעם, צפוי להיפתח לתנועה כבר השנה.

מחברת כביש חוצה ישראל נמסר כי במקטע יקנעם-מחלף סומך "כבר בזמן הקרוב ייפתח לתנועה המקטע הראשון בין יקנעם למחלף תל קשיש, שמיום פתיחתו יהיה כביש אגרה". באשר למכרז הנוכחי נמסר מהחברה כי המקטע שבו יורחב כביש 70 נמצא בין שני מקטעי כביש אגרה, וכי עם סיום ביצוע העבודות בו תתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של 188 ק"מ מבאר שבע ועד למחלף סומך ללא רמזורים.

 

כביש 6 (צילום: עופר וקנין)

כביש 6 (צילום: עופר וקנין)

 

 

מנכ"ל החברה דן שנבך: "אנו ממשיכים במרץ את פיתוחו של כביש 6 צפונה בהתאם למדיניות משרד התחבורה ולנוחותם ולבטיחותם של משתמשי הדרך. הפרויקט יקל מאוד על זרימת התנועה, ואנו מתכוונים לסיימו במהירות האפשרית, תוך הפעלה רצופה של הכביש לאורך כל שלבי הביצוע לרווחתם של הנהגים".

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי משרדו מקדם בימים אלה את הארכת כביש 6 צפונה ודרומה כחלק ממהלך לקירוב הנגב והגליל למרכז הארץ: "הארכת כביש 6 צפונה תקל על הפקקים באזור וצפויה לקצר את זמן הנסיעה בין מרכז הארץ לגליל באופן משמעותי. עם השלמת סלילת כביש 6 ניתן יהיה לנסוע בפעם הראשונה מצפון הארץ לדרומה ללא רמזורים".

יצוין כי המועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר אישרה בחודש פברואר קידום של שתי תוכניות מתאר ארציות להארכה נוספת של כביש 6 צפונה – ממחלף סומך עד לראש הנקרה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ישראלי

    סוללים 2 ק"מ בשנתים???? תנו את זה לסינים. תוך שנה הכביש במקום באיכות טובה פי 10

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר