העבודות להקמת נמל הדרום (צילום: אילן אסייג)
העבודות להקמת נמל הדרום (צילום: אילן אסייג)

תוכנית נמל הדרום אושרה גם בוולחו"ף

הוועדה לשמירה על הסביבה החופית אישרה גם היא את התוכנית ששוללת את הבקשה לחלק את נטל הכימיקלים והדלקים בין נמל חיפה לנמל הדרום באשדוד. זאת על רקע התוכנית להרחבת הפעילות במסוף הכימיקלים הצפוני של נמל חיפה

פורסם בתאריך: 23.10.18 07:59

נמשכת מגמת קידומן של תוכניות נמליות המנוגדות לאינטרס העירוני החיפאי. ועדת משנה של הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) במינהל התכנון אישרה אף היא את תוכנית השימושים המפורטת של נמל הדרום באשדוד. התוכנית אמנם אושרה בתחילת ספטמבר במועצה הארצית לתכנון ובנייה, אך היא הועברה גם לאישורה של הוולחו"ף בהתאם לחוק התכנון והבנייה. בחוק נקבע כי לא תופקד ולא תאושר תוכנית החלה בתחום הסביבה החופית אלא לאחר אישור הוולחו"ף.

כזכור, בהחלטתה לאשר את התוכנית דחתה המועצה את דרישת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה להוסיף לתוכנית הוראות שיאפשרו הקמה של מסופים לפריקה וטעינה של כימיקלים ודלקים גם בנמל הדרום.

 

 

ההערות שהעבירה הוועדה המחוזית לתוכנית שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) שיקפו כמיהה לחלוקה אחרת של הפעילות הנמלית בתחום הפריקה והטעינה של הכימיקלים והדלקים. יצוין כי פעילות מסוג זה מעודדת ייצור תעשייתי מזהם אוויר בסביבתה, אך בהחלטתה ציינה המועצה כי "תוכנית האב לפיתוח הנמלים בחנה את הצורך בסוג הנמלים וקבעה את הצרכים העתידיים". כעת עברה התוכנית גם את משוכת הוולחו"ף והיא בדרך לאישור הממשלה.

חשוב לציין כי הרלוונטיות למפרץ חיפה של ההכרעה בתוכנית מתחדדת על רקע העובדה שחנ"י מקדמת בימים אלה תוכנית להסדרת מסוף הכימיקלים הצפוני בנמל חיפה ולהרחבת הפעילות בו באמצעות הקמת מיכלי כימיקלים נוספים. לפי מסמכי התוכנית, היא מייעדת שטח בנוי עצום בנפח כולל של 600,000 מ"ק לאחסון כימיקלים ולפעולות אחסנה נלוות.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר