הרחבת שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה בעיריית חיפה)
הרחבת שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה בעיריית חיפה)

עתירה לביטול התוכנית להרחבת נאות פרס

לבית המשפט המחוזי הוגשה עתירה מינהלית לביטול התוכנית להרחבת שכונת נאות פרס ב-5,072 דירות. העותר אילן בורנשטיין מבקש לממש תחילה בנייה של חמש שכונות חדשות - מורדות רמת גולדה, רמת גוראל, מורדות רמת גוראל, מורדות רמת אשכול ומורדות לינקולן ותל אהרון

פורסם בתאריך: 14.11.18 16:50

עתירה מינהלית לביטול תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה – התוכנית שיוזמת עיריית חיפה להרחבת שכונת נאות פרס ב-5,072 דירות – הוגשה לבית המשפט המחוזי בעיר.

את העתירה הגיש ביום שני תושב שכונת אחוזה אילן בורנשטיין, שפועל לשיפור התכנון בעתודות הקרקע למגורים בחיפה. משפחתו של בורנשטיין היא בעלת מגרש של דונם בחלקה העליון של התוכנית הלא מאושרת למורדות לינקולן ולתל אהרון בחיפה. במשך שנים לא מקודמת בקשתה של המשפחה להיתר בנייה במגרש מכוח תכנון מנדטורי מאושר בטענה שהעירייה מקדמת תכנון מחודש לשטח. אלא שתכנון זה אינו מבשיל לאישור ובורנשטיין, הסבור כי יש לתת עדיפות לקידום הבנייה במורדות המערביים של הכרמל שכבר קיים בהם תכנון מנדטורי למגורים, הגיש התנגדות לתוכנית להרחבת שכונת נאות פרס. בחודש יוני נדחתה ההתנגדות על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה – חיפה שאישרה את התוכנית.

 

 

בעתירתו לביטול התוכנית כתב בורנשטיין כי השטח המיועד להרחבת נאות פרס – בין איצטדיון הכדורגל העירוני לגבול חיפה וטירת כרמל – מתאפיין בערכי סביבה איכותיים במרחב פתוח ולכן עדיף לשמרו, ובמקום לבנות בו יש לממש בנייה חדשה של חמש שכונות חדשות במורדות המערביים. חמש השכונות, שכבר קיים בשטחן תכנון מאושר מנדטורי למגורים, הן מורדות רמת גולדה, רמת גוראל, מורדות רמת גוראל, מורדות רמת אשכול ומורדות לינקולן ותל אהרון.

בעתירה, שהוגשה נגד הוועדה המחוזית והעירייה, כתב בורנשטיין: "השכונות המוצעות בשלוחות ההר הן במקום הנכון, המתאים והאופטימלי למימוש בנייה בחיפה, הן בשל מצבן הפיזי והגיאוגרפי, הן בשל יעילות הבנייה והיעדר בזבוז משאבים והן בשל ההתאמה לסביבה והפגיעה המינימלית בטבע. אם על כף המאזניים עומד מימוש בנייה תוך הרס קרקעות חקלאיות ושטחים פתוחים הכוללים עצי זית עתיקים מדהימים, כפי שמוצע בחלק ניכר משטח התוכנית להרחבת נאות פרס, מול מימוש הבנייה בשלוחות ההר כפי שאני מציע, הרי שברור לחלוטין כי יש לגנוז את התוכנית ולמהר ולממש את הבנייה בשלוחות ההר".

יצוין כי בהחלטתה לדחות את התנגדותו של בורנשטיין ציינה הוועדה המחוזית כי שטחי התוכנית מיועדים לבנייה בהתאם לתוכנית המתאר הארצית לפיתוח, לתוכנית המתאר המחוזית ולתוכנית המתאר החדשה של חיפה: "השכונות המוצעות בשלוחות ההר אינן מתייחסות לשטח התוכנית. פיתוח השטחים הכלולים בתוכנית הוא חיוני ובכל מקרה לא יתייתר בשל התכנון בשכונות שהציע המתנגד".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. איש

    האם יש בעתירה מסוג זה לעכב את התחלת הבנייה של נאות פרס ב ?
    האם בית משפט יכול לבטל תב"ע שכבר אושר ?

  2. הדואג להיגיון

    בדיחה – האיש רוצה לעצור תכנית שכונה חדשה אחת בשביל לקדם שכונה חדשה אחרת. ועוד טוען שיש שם ערכי טבע, כשהוא רוצה לבנות על המדרונות המיוערים התלולים של הכרמל. יש לקוות המערכת המשפטים תזרוק אותו לכל הרוחות.

  3. תומר

    אסור לבטל את הבניה בשכונת נאות פרס ב'… זו התקווה היחידה של הזוגות הצעירים לגור בחיפה! (אני זוג צעיר שמחכה לזה)

  4. אילן בורנשטיין

    העתירה מצביעה על בעיות קשות מאד בתכנית וטוענת: הסכנה בתחלואה מסרטן בעקבות אישור הכביש המרכזי – מס' 11 – הכלול בתכנית – לאורכו בטווח של מאות מטרים הוטמנו קווי חשמל הפולטים קרינה מסוכנת – זו דרך שאיננה ראויה למעבר של בני אדם – שכונה מסוכנת; בתכנית המתאר לחיפה חפ/2000 הובטח פארק עירוני/רובעי בשטח מינימלי של 100 דונם – הכולל את נחל עמירם – היחיד שאמור להיוותר באזור – התכנית מחסלת את הנחל ואת הפארק המובטח; הצפיפות של המגורים היא גדולה מזו הקיימת בשכונת 'נאות פרס' הבנויה – יותר מידי דירות; הבנייה של הפרויקט יקרה וגוזלת משאבי טבע – עלות אחזקת הדירות יקרה – מדובר במחדל ולא בפתרון להוזלת מחירי הדירות; הדיונים בוועדה המחוזית התנהלו בניגוד לדין בניגוד לתמ"א 35 – לא התקיים הליך שיתוף ציבור – לא נבחנה האפשרות לציפוף והרווית הבניה בשטחים המיועדים לבניה בעיר חיפה – טרם הפקדת התכנית; הדיון להפקדת התכנית בוועדה המחוזית מיום 21/11/2016 – התמליל מפורסם באינטרנט – 'תכנון זמין' – מבהיר את הכישלון בהפקדת התכנית מבלי לבחון ולבדוק את כל חיבורי הדרכים לתכנית ומבלי לבחון את תכנון שילוב כל השכונות המיועדות למגורים הצמודות והסמוכות (כנדרש בתמ"א 35); הגשתי לרשויות התכנון ולעיריית חיפה תכנון מעולה, ייחודי, הכולל גם נגישות מעולה להולכי רגל ולאופניים (70 ק"מ של מסלולי אופניים) – כל הדרכים הסמוכות וטיוטות תכנון של כל השכונות הסמוכות בהיקף של כ-11,000 דירות (בשנים: 2015 ובתחילת 2016) – מסרבים לבחון ולטפל בתכנון המעולה – ביום 5/12/2016 ניתנה החלטה בעתירה – עת"מ 2634-11-15 – על ביזיון בית המשפט – כנגד עיריית חיפה (השופט ד"ר מנחם רניאל) – לאור העובדה שמסרבים לקיים את פסק הדין המחייב את עיריית חיפה לבחון ולבדוק את אחת התכניות שהוגשו ('תל אהרון ושלוחת לינקולן – שכונה בריאה') – גם החלטה זו איננה עוזרת – הרשויות לא מקדמות תכנון ובנייה – והרשויות מייצרות תכנית שערורייתית ומסוכנת דוגמת תכנית המבואות הדרומיים ב' – ולא מדובר רק בתכנית זו.

  5. אילן בורנשטיין

    העתירה טוענת, בנוסף, כי – לא התקיים, בוועדה המקומית, דיון ענייני בתכנית בגרסתה הנוכחית – בדיון מיום 20/6/2018 – כתגובה לטענות חברי הועדה המקומית כי לא מוצגים בפניהם המסמכים הנדרשים ולאור טענות על בעיות קשות בשכונת 'נאות פרס' הבנויה – נמסר לחברי הועדה כי מדובר בדיון עקרוני וניתן היה להבין שהדברים עוד יידונו בוועדה המקומית על מנת לבחון את התכנית והשלכותיה. בפועל היה מדובר בדיון 'אישרור' בדיעבד של הגשת התכנית על ידי הועדה המקומית (העתירה טוענת שהועדה המקומית למעשה לא הגישה את התכנית) – לכן – בסמוך פורסמה החלטה על אישור התכנית – החלטה מיום – 18/6/2018- בזה נסתם הגולל על התכנית – ורק העתירה יכולה לגרום לדיונים חדשים בהם או שהתכנית תבוטל או שהיא תשתנה לחלוטין ותהפוך לתכנית ראויה למגורי אדם.

  6. איש

    האם בית המשפט יכול לבטל תב"ע שכבר אושרה ?
    האם יש תאריך לתחילת הדיונים בנושא העתירה ?
    האם עד קבלת החלטה בנושא הבנייה תעוקב ?

  7. טל

    הוא יכול לתבוע עד מחר. אי אפשר לקחת ברצינות מישהו שיש לו כל כך הרבה אינטרסים בשטח.
    חבל על ההקלדה של הכתבה הזו.

  8. טל

    הנה התחילו להתפרע ההייטקיסטים.
    קנו דירה וחושבים שהעיר נתונה למרותם. מפונקים כאלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר